Kaip teigiama, tai – pirmoji moterų sveikatos programėlė pasiekusi vienaragio statusą.
Pranešime žiniasklaidai rašoma, kad partnerystė su „General Atlantic“ padės „Flo“ pasirengti kitam augimo etapui, pagrindinį dėmesį skiriant plėtrai į naujus vartotojų segmentus, įskaitant perimenopauzę ir menopauzę, technologijomis pagrįstų sveikatos įžvalgų tobulinimui ir strateginės plėtros galimybių paieškai.
Siekdama šių tikslų, „Flo“ ketina padidinti mokslinių tyrimų ir plėtros darbuotojų skaičių investuodama į aukščiausio lygio talentus savo pasauliniuose biuruose Europoje ir Šiaurės Amerikoje. „Flo“ taip pat ketina pasinaudoti didele „General Atlantic“ sukaupta patirtimi įmonių plėtroje, apimant tokias sritis kaip vartotojų technologijos, sveikatos priežiūra ir prenumeratos verslo modeliai.
Kaip įvardija, šis investicija sustiprins „Flo“ poziciją sparčiai besivystančioje moterų technologijų (femtech) rinkoje. Dar prieš dešimtmetį ši rinka pritraukdavo tik minimalų rizikos kapitalą ir buvo nišinė. Dabar prognozuojama, kad femtech sektorius turėtų išaugti iki 60 mlrd. dolerių vertės iki 2027 m.
Įkūrėjas: vienaragio statusas nebuvo tikslas
„Flo“ buvo įkurta 2015 m. Ją įkūrė baltarusiai broliai dvyniai Dmitrijus ir Jurijus Gurskiai.
Kaip „Delfi“ pasakoja vienas „Flo Health“ įkūrėjų ir generalinis direktorius Dmitrijus Gurskis, tuo metu moterų sveikatos rinkoje buvo gausu paprastų programėlių, siūlančių paviršinio lygio informaciją ir įrankius, tačiau trūko pažangių technologinių naujovių, orientuotų į švietimą ir individualius patarimus.
„Steigdami „Flo“ nustatėme, kad moterų sveikatos rinkoje yra labai mažai paslaugų. Šis suvokimas man buvo labai asmeniškas ir susijęs su keletu išgyvenimų. Pamačius daugybę iššūkių, su kuriais susiduria moterys sveikatos priežiūros srityje, akivaizdus poreikis spręsti šią nepakankamai aptarnaujamą rinką tapo labai aiškus.
Vedami šios asmeninės įžvalgos ir pasiryžimo keistis, nusprendėme sukurti „Flo“ – ne tik dar vieną menstruacijų periodą sekančią programėlę, bet ir išsamią „superprogramėlę“, sprendžiančią visas moterų sveikatos problemas. Mes įsivaizdavome platformą, kuri suteiktų moterims tikslių, individualizuotų sveikatos įžvalgų per visą jų reprodukcinę kelionę.
Kurdami „Flo“, išklausėme daugybę moterų visame pasaulyje, rinkdamos įžvalgas apie jų lūkesčius. Sutikome daktarę Aną Klepchukovą kaip vyriausiąją medicinos pareigūnę. Siekdama užtikrinti, kad „Flo“ naudotųsi naujausiais moksliniais atradimais ir laikytųsi aukščiausių medicinos standartų, ji įsteigė „Flo medicinos ir mokslo patariamąją tarybą, kurią sudaro daugiau nei 120 ir daugiau pagrindinių moterų sveikatos ekspertų. Jos vizija ir vadovavimas išlaikė mūsų poziciją, kaip numeris vienas ginekologų rekomenduojamos programos, skirtos mėnesinių ir ciklo stebėjimui“, – „Delfi“ pasakoja jis.
Po daugiau nei aštuonerius metus trukusios nuolatinės plėtros, įmonė sparčiai auga: 2024 m. birželio mėn. duomenimis, „Flo“ naudoja beveik 70 milijonų aktyvių mėnesinių vartotojų (MAU), iš kurių beveik 5 milijonai mokančių prenumeratorių.
Šis spartus augimas atspindi ir „Flo“ įplaukas 2024 m., kurios šiais metais turėtų viršyti 200 mln. JAV dolerių. Kaip nurodo įmonė, tai yra maždaug 50 proc. kasmetinis kompanijos augimas.
„Vienaragio statuso pasiekimas niekada nebuvo tiksli mūsų misija – mes tik ėmėmės veiksmų, kad sukurtume diferencijuotą priedų platformą, skirtą moterims padėti. Taip išėjo, kad sukūrėme verslą, kurio šiandieninė vertė viršija 1 mlrd. dolerių“, – komentuoja jis.
Vis dėl to, kaip nurodo D. Gurskis, vienaragio statusas yra svarbus įvykis tiek „Flo“, tiek bendrai visai femtech industrijai.
„Su mūsų socialine iniciatyva turime tikslą padėti 1 milijardui moterų visame pasaulyje. Ši iniciatyva suteikia vartotojams nemokamą prieigą prie „Flo Premium“ 66 šalyse, įskaitant Indiją, Indoneziją ir Nigeriją – programa naudojasi jau beveik 12 mln. moterų. Ši investicija padės paskatinti tolimesnę „Flo Health“ plėtrą, kur mes ir toliau normalizuosime pokalbius apie moterų sveikatą, gerinsime sveikatos švietimą ir didinsime informuotumą apie moterų sveikatą visame pasaulyje, ypač regionuose, turinčiuose ribotą prieigą prie šių paslaugų“, – apie investiciją komentuoja „Flo Health“ įkūrėjas D. Gurskis.
Tiesa, kaip pasidalijamos įmonės akcijos po šios investicijos, neatskleidžiama.
Oficiali „Flo“ būstinė yra Londone, tačiau didžiausias biuras – Vilniuje. Jame dirba daugiau nei 230 darbuotojų. Bendrai įmonėje dirba beveik 500 darbuotojų, bet, kaip prideda D. Gurskis, šis skaičius auga.
„Lietuvos biuras atidarytas 2020 m. Lietuva turi fantastiškų talentų, ypač saugumo inžinerijos, privatumo, duomenų, mobiliųjų ir interneto erdvių srityse, džiaugiamės galėdami tuo pasinaudoti. Siekiame plėsti savo buvimą Lietuvoje ir įtraukti dar daugiau vietos talentų.
Manau, kad turėtume būti patrauklūs tiems ambicingiems talentams, kurie siekia ką nors pakeisti atsižvelgdami į duomenų saugumą ir privatumą. Teikti aukštos kokybės paslaugas dešimtims milijonų vartotojų visame pasaulyje nėra paprasta. Didelis vartotojų skaičius ir su tuo susijusių užduočių sudėtingumas yra jaudinantis iššūkis“, – teigia jis.
Kaip nurodo D. Gurskis, „Flo“ jau išlaiko stiprią ir augančią poziciją Šiaurės Amerikoje ir Vakarų Europoje. Čia toliau bus samdomi darbuotojai. Planuojama toliau stiprinti besiplečiančią veiklą visame pasaulyje, įskaitant Lotynų Amerikos šalis.
Kalbant apie „Flo Health“ verslo modelį, D. Gurskis informuoja, kad pajamos yra pagrįstos prenumeratų modeliu.
„Panašiai kaip ir kitose programose, tokiose kaip „Duolingo“, „Flo“ verslo modelį sudaro nemokama programos versija, kurioje vartotojai gali naudotis pagrindinėmis funkcijomis (ciklo ir simptomų stebėjimas), ir mokama programos versija, kurioje yra papildomų asmeninių sveikatos įžvalgų bei tokių funkcijų, kaip visapusiška „Flo for Partners“ prieiga. Gauname pajamas iš prenumeratos modelio, kai naudotojai moka kas mėnesį arba kasmet. Kad būtų išvengta abejonių, mes negauname jokių pajamų iš išorinių reklamų ir šiandien programoje nerodome trečiųjų šalių skelbimų“, – paaiškina įkūrėjas.
„Mes matėme, kaip „Flo“ komanda per pastaruosius penkerius metus sukūrė itin svarbią ir mylimą programėlę moterims visame pasaulyje, o dabar dar ir turime nuostabią galimybę bendradarbiauti su Dmitrijumi ir jo komanda. Džiaugiamės jų įkvepiančia vizija ir inovacijomis, skirtomis tobulinti moterų sveikatos ir gerovės ekosistemą. Tikime, kad „Flo“ yra srities lyderiai. Sieksime panaudoti mūsų gilias žinias vartotojų technologijų ir prenumeratos platformų srityse, kad prisidėtume prie tolesnio įmonės augimo“, – sandorį komentavo „General Atlantic“ direktorė Jessie Cai.
„Ši investicija paspartina „Flo“ misiją revoliucionuoti moterų sveikatą. Moterų sveiko gyvenimo trukmė yra 25 proc. trumpesnė nei vyrų. Esame įsipareigoję pakeisti šį nepriimtiną status quo. Kaip numeris vienas akušerių ir ginekologų rekomenduojama ciklo stebėjimo programėlė, „Flo“ suteikia naudotojams pritaikytas sveikatos įžvalgas, leidžiančias efektyviau komunikuoti su sveikatos priežiūros paslaugų teikėjais. Padedame naudotojams anksti atpažinti galimas sveikatos problemas ir skatiname proaktyvią sveikatos priežiūrą. Net 1 iš 4 moterų JAV naudoja „Flo“, tad galime pasinaudoti savo unikalia padėtimi ir prisidėti prie moterų sveikatos gerinimo, išlaikant aukščiausius medicininio patikimumo, duomenų privatumo ir vartotojų pasitikėjimo standartus“, – teigė „Flo Health“ vyriausioji medicinos direktorė Anna Klepčukova.
Pagal sandorį, „General Atlantic“ vykdomasis direktorius ir vartotojų interneto ir technologijų vadovas Tanzeen Syed bei Jessie Cai prisijungs prie „Flo“ direktorių tarybos.
Dėl kapitalo didinimo „Flo Health“ konsultavo „GP Bullhound“. Sandoriui taikomos įprastos uždarymo sąlygos.
„Flo“platforma turi daugiau nei 120 gydytojų ir sveikatos ekspertų ir siūlo kuruojamą ciklo ir ovuliacijos stebėjimą. Vartotojai gali stebėti daugiau nei 70 simptomų. „Flo“ taip pat teikia personalizuotas moters sveikatos įžvalgas, ekspertų patarimus, kasdienį informacinį vaizdinį turinį ir prieigą prie uždaros virtualios diskusijų bendruomenės. 2023 m. „Flo“ pristatė „Flo partneriams“ režimą, suteikiantį vartotojams galimybę šviesti savo partnerius, suteikiant prieigą prie mokslinių įžvalgų apie jų menstruacinę ir reprodukcinę sveikatą.