„Visa Europa turi klimato kaitos įsipareigojimus. Lietuva mokės milijonines ir galbūt netgi šimtų milijonų baudas jau 2027 metais, jeigu nepasieks klimato kaitos tikslų. Ir bus mokama greičiausiai iš bendro visų gyventojų biudžeto, o ne tų, kurie teršia“, – trečiadienį LTR radijui teigė S. Gentvilas.

„Yra priimta eilė įsipareigojimų iš Europos valstybių mažinti degalų vartojimą. Lietuva irgi yra juos priėmusi ir mes matome, kad vėluojame, ypač su transporto taršos mažinimu“, – pridūrė jis.

Ministras taip pat teigė, kad šis akcizų didinimas yra būtinas norint toliau vykdyti užsibrėžtą valstybės politiką atsisakyti iškastinio kuro visose srityse. Jo manymu, toks atsisakymas sumažins importuojamų energetinių produktų vartojimą.

„Iki karo ir mes, ir Europa iš esmės importuodavome rusišką dyzeliną, masiškai siusdami pinigus į užsienį. Ir ypač Lietuvoje, kuri neturi savo naftos ir dujų išteklių, mes importuojame užsienietišką produktą, vietoje to, kad naudotume vietinę ir atsinaujinančią energetiką.

Tai jeigu šildymo sektoriuje įvyko tas perversmas, mes turime šilumos siurblius ir biokuro katilus, tai transporte tas perversmas irgi vyksta. Tai yra nuosekli valstybės politika atsisakyti iškastinio kuro visose srityse. Ir šis paketas į tai orientuotas“, – aiškino jis.

ELTA primena, kad Aplinkos ministerija Seimui Akcizų įstatymo pataisas pateikė dar 2021 m. gruodį. Jos buvo perduotos Seimo komitetams, bet iki šiol svarstyti nepradėtos.

Bešviniam benzinui taikomas akcizas Lietuvoje šiuo metu siekia 466 eurus už 1000 litrų, dyzelinui – 372 eurus už 1000 litrų. Aplinkos ministerija siūlo benzino akcizą išlaikyti tokį patį, o dyzelino palaipsniui didinti. Nuo 2024 m. jis didėtų iki 466 eurų, o nuo 2025 m. – iki 500 eurų už 1000 litrų.

Nuo 2025 m. taip pat atsirastų ir akcizais apmokestinamiems energetiniams produktams taikoma CO2 dedamoji kuri būtų taikoma ir benzinui. Ši CO2 dedamoji nuosekliai augtų: 2025 m. ji siektų 24 eurus benzinui ir 26,2 eurus dyzelinui už 1000 litrų, o 2030 m. – 144 eurus benzinui ir 157,2 eurus dyzelinui

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (38)