„Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) 12 val. duomenimis, dėl ant elektros oro linijų nuo gausaus sniego nuvirtusių medžių visoje Lietuvoje be elektros yra apie 17 tūkst. namų ūkių. Tuo metu 8 val. ryte šis skaičius buvo mažesnis – 14 tūkst.
Trečia para be telefonų, nevalgę, negėrę ir pikti
Vilniaus rajono Adomaičių kaimo gyventojas Rimantas pasakoja, kad elektra namuose dingo antradienį 10 val. 30 min., ji neatsirado iki šiol.
„Jau trečia para esame be elektros, niekas nesuteikia jokios informacijos, kalba budinčiomis frazėmis, dėkoja už kantrybę ir tvirtina, kad Lietuvą ištiko stichinė nelaimė. Beje, kas tą stichiją paskelbė? Pats ESO. Negalime sužinoti, kada pradės taisyti gedimus mūsu vietovėje, gal rytoj, o gal po 2 dienų.
Juk pandemija – negalime niekur išvažiuoti, telefonai išsikrauna, kur juos įkrauti? Nevalgę, negėrę, pikti. 21 amžius, o pasnigus, pusė Lietuvos be elektros sėdi. Jų tinklapyje tik bendra statistika, o mums reikia konkretumo, juk jau peržengtos bet kokios ribos! Akivaizdu, kad lėšų įmonė turi per akis, tiesiog nemato reikalo investuoti į atnaujinimą, seną, nusidėvėjusią įrangą, neperspektyvų reikalą“, – piktinasi Vilniaus rajono gyventojas.
Niekas nesutvarko nutrauktų laidų
Širvintų rajono Kalnynų kaimo gyventoja taip pat trečia para neturi elektros.
„Prašau mums, kaime gyvenantiems žmonėms, padėti. Aplinkui žmonės taip pat neturi elektros jau 56 valandas. Per pietus prie nutrauktų aukštos įtampos laidų nėra nė vieno ESO darbuotojo.
Kernavės seniūnė minėjo, kad naujai nutraukti laidai pastebėti vakar. ESO deklaruoja, kad prioritetas ilgiausiai neturintys elektros ir aukštos įtampos elektros gedimai“, – pažymi ji.
ESO specialistai dirba pilnu pajėgumu
ESO atstovo Pauliaus Kalmanto teigimu, ESO specialistai dirba pilnu pajėgumu, kad elektros tiekimas būtų atstatytas kuo operatyviau. Didžiausias prioritetas skiriamas atstatyti elektrą tiems gyventojams, kurie jos neturi ilgiausiai. Anot jo, pajungti beveik visi įmanomi pajėgumai, pasitelktos maksimalios pajėgos. Tačiau bendrovės atstovas nepakomentavo, kada elektra bus atstatyta į Delfi besikreipusiems gyventojams.
„ESO specialistai dirba dieną ir naktį, kad elektros tiekimas būtų atkurtas kuo operatyviau. Mobilizuotos tiek operatyvinės brigados, tiek kiti padaliniai, kurie gali vykdyti darbus. Šiandien nuolat gedimus taiso apie 230 brigadų. ESO toliau nuosekliai bendrauja su savivaldybėmis, vietos seniūnijomis ir miškų urėdijų padaliniais siekiant kuo skubiau atstatyti elektros energijos tiekimą.
Tačiau, nepaisant visų dedamų pastangų, elektros atstatymas užtrunka. Atsiprašome visų klientų dėl patiriamų nepatogumų, labai prašome supratingumo ir kantrybės“, – sako jis.
Anot jo, skambučių kiekis į ESO klientų aptarnavimo liniją yra išaugęs daugiau nei šešis kartus, todėl skambinant tenka palaukti, tačiau išlaukus visi skambučiai esą yra atsakomi. Dingus elektrai, vartotojams gedimą bendrovė rekomenduojame registruoti specialioje formoje, kurią galima rasti ESO svetainėje arba prisijungus ESO savitarnoje.
„Atsižvelgiant į situaciją smarkiai sustiprintas klientus telefonu aptarnaujančių specialistų kiekis. Klientų aptarnavimas telefonu vyksta visą parą“, – tikina ESO atstovas.
Pasak P. Kalmanto, nors pasibaigus intensyviam snygiui gedimų mažiau, po atstatymų vis dar formuojasi nauji nutraukimai, pakartotinai ant oro linijų užvirtus medžiams. Elektros energijos tiekimo sutrikimų priežastis – šlapio sniego apdraba, kuri susikaupė ant medžių.
„Neatlaikę sniego svorio medžiai ar jų šakos lūžta ir virsta ant skirstomojo elektros tinklo oro linijų. Remonto darbus pastarosiomis dienomis trukdė faktas, kad kai kur technika iki gedimų tiesiog nepravažiavo per sniegą. Situacija buvo apsunkina ir dėl to, kad snygis ilgai nesibaigė, net po visos dienos darbo vėl tose pačiose linijose miškuose buvo fiksuojami nutrūkimai net po tris, keturis kartus“, – komentuoja jis.
ESO: didžiausias prioritetas gyventojams, ilgiausiai esantiems be elektros
Išplatintame pranešime teigiama, kad elektros šiuo metu neturi 8,3 tūkst. Vilniaus regiono gyventojai, 3,6 tūkst. Alytaus, 3,5 tūkst. Utenos, apie 600 Kauno, 800 – Panevėžio regionų gyventojai.
Iš viso elektros energijos tiekimas, kuris buvo nutrūkęs ilgiau nei 3 minutes, atnaujintas apie 230 tūkst. klientų (įskaitant pasikartojančius gedimus). Likusi dalis gedimų, apie 40 proc., sutvarkomi automatikos veikimo pagalba.