Pranešime teigiama, kad „Financial Times“ ekspertai šių metų reitinge itin didelį dėmesį skyrė vietovėms, kurios per praėjusius metus turėjo ir ateityje, prognozuojama, turės didžiausią investicijų, ekonominės plėtros ir verslo augimo potencialą bei sąlygas jį įgyvendinti. Atlikus ekspertinį vietovių vertinimą, atsižvelgta tiek į kiekybinius, tiek ir į kokybinius rodiklius. Tiesioginių užsienio investicijų (TUI) strategijos (angl. FDI Strategy) kategorijoje buvo akcentuoti ir įvertinti kokybiniai rodikliai, demonstruojantys potencialiems investuotojams pritraukti naudojamos strategijos išmanumą bei inovatyvumą.
Būtent šioje – TUI strategijos – kategorijoje Kaunas šiemet buvo pripažintas vienu iš TOP10 nugalėtojų. Dar penkiose „fDi Magazine“ turizmo reitingo srityse įvertintas nuoseklus miesto įdirbis specializuojantis į skirtingas turizmo sektoriaus sritis.
„Džiaugiuosi, kad prestižiniame reitinge buvo įvertintas nuoseklus Kauno miesto augimas ir dedamos pastangos. Neatsitiktinai Kaunas pretenduoja patekti į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą, o 2022-aisiais taps Europos kultūros sostine – neabejoju, kad tai turės reikšmingos įtakos dar spartesniam turizmo sektoriaus augimui.
Turizmo skatinimas – vienas iš prioritetų, ypač svarbus miesto ekonominio ir strateginio augimo faktorius. Siekiame ir toliau plėtoti šias sritis, didindami Kauno vardo žinomumą kultūros, sporto ir konferencijų turizmo srityse, gerindami susisiekimą, tobulindami infrastruktūrą ir kurdami naujus traukos objektus. Norime, kad kiekvienas čia apsilankęs svečias pajustų kaunastišką mūsų miesto dvasią!“ – sako Kauno miesto savivaldybės meras Visvaldas Matijošaitis.
Pasak miesto savivaldybės įsteigtos Kauno miesto turizmo, tarptautinės rinkodaros ir investicijų plėtros agentūros „Kaunas IN“ turizmo skyriaus vadovės Ingos Pažereckaitės-Kalėdienės, ši pergalė TUI strategijos kategorijoje nėra atsitiktinė.
„Akivaizdu, kad miesto ir verslo investicijos į turizmą, veiklas, skatinančias turizmo vystymąsi bei miesto žinomumą, išties atsiperka. Augantis turistų srautas duoda teigiamą impulsą kurtis naujoms veikloms, atsirasti paslaugoms, plėstis verslams bei įvairioms iniciatyvoms. Augantis miestas – patrauklus naujoms investicijoms ir esamų verslų plėtrai“, – pažymi skyriaus vadovė.
„Financial Times“ leidžiamas žurnalas „fDi Magazine“ kasmet pristato reitingus skirtingose kategorijose, kurie tarptautiniams investuotojams neretai tampa vienu iš įrankių, leidžiančių įvertinti vietovės patrauklumą ir potencialą investicijoms, bei padeda priimti pamatuotus ir ilgalaikius sprendimus verslui. Vienas tokių reitingų – Patraukliausios ateities turizmo vietovės (angl. Tourism Locations of the Future 2019/20), skirtas pastebėti ir sutelkti dėmesį į daugiausiai žadančius turizmo sektoriaus miestus ir regionus visame pasaulyje.
Pasak pranešimo, Patraukliausių ateities turizmo vietovių 2019/2020 reitinge Kaunas šiemet sulaukė palankių vertinimų ir šiose kategorijose: Kultūrinis/paveldo turizmas (angl. Cultural/Heritage Tourism), Sporto turizmas (angl. Specialism: Sports tourism), Pasiekiamumas (angl. Connectivity), Viešbučių plėtros ir investicijų (angl. Hotel Development and Investment), Pasiekimai, pranokstantys lūkesčius (angl. Punching above its weight).
Pastarojoje kategorijoje Kaunas yra pateikiamas kaip vienintelis miestas, kuris, reitingo sudarytojų nuomone, maloniai nustebino, – ne tik paneigė išankstines nuostatas, bet ir pranoko lūkesčius, išsiskyrė iš kitų miestų savo ambicija siekti daugiau.
ELTA yra skelbusi, kad pastaraisiais metais Kaunas turizmo srityje pelnė ne vieną reikšmingą apdovanojimą. Lietuvoje buvo pripažintas kaip „Sėkmingiausia 2016 metų turizmo traukos kryptis“. Po metų „Kaunas IN“ išrinktas sėkmingiausiu Lietuvos turizmo informacijos centru, o jo „Kaunastic“ projektas įvertintas „Login 2017“ apdovanojimuose. Tais pačiais metais Kauno vardas pirmą kartą nuskambėjo Japonijos turizmo apdovanojimuose – už VšĮ „Kaunas IN“ išleistą žemėlapį, pristatantį diplomato Chiune Sugiharos atminimą Kaune.