„Šių metų gegužės mėn. VšĮ „Vilkpėdės bendruomenės socialinių paslaugų centre“ pamačiau pakabintą skelbimą „Plaukimas Augustavo kanalu Baltarusijoje ir karališkas Gardinas”. Vienos dienos kelionės kaina – 23 eurai.
Kreipiausi nurodytu telefonu. Netrukus iš jo gavau kelionės aprašymą ir sąlygas. Kadangi gegužės mėn. 27 d. laisvų vietų jau nebuvo, nutariau važiuoti birželio 10 d.
Autobuse „Kelionių laikas” gidė Dalia iš keliautojų surinkinėjo po 20 eurų. Pasakė, kad 16 eurų kainuoja plaukimas Augustavo kanalu, 2 eurai aplankyti muziejų, 2 eurai – sinagogą.
Nustebau, kodėl tiek daug kainuoja plaukimas, gi tokios kainos būna tik kokioje Skandinavijoje, bet ne Baltarusijoje. Prieš įlipdami į laivą su draugu paklausėm laivo kapitono, kiek kainuoja plaukimas.
Labai nustebome – vos 8 rubliai, t. y. 4 eurai. Demaskavome gidę. 12 eurų nuo kiekvieno žmogaus sau į kišenę!
Ketinome pakelti triukšmą, tačiau gidė suskubo ir nesipriešindama atidavė pinigėlius. Bilietą nupirkome iš laivo kapitono už 8 rublius. Tą patį padarė ir kitos keturios keliauninkės. Baisu! Ši ,,rinkliava“ yra neapmokestinama pajamų mokesčiu. Vagystė „baltą dieną“!
Gaila ypač vyresnio amžiaus dalyvių, aklųjų, silpnaregių, kurie dalyvavo šioje kelionėje. Be to, remiantis „Kelionių laikas” internetine svetaine, tokios kelionės dar numatytos šių metų birželio, liepos, rugpjūčio ir rugsėjo mėn. Reikėtų tokią apgavystę sustabdyti!“, – rašė pasipiktinęs keliautojas.
Įvyko nesusipratimas
Pabandžius susisiekti su kelionę vedančia gide, moteris atsiprašė negalinti kalbėti, nes vedanti ekskursiją, tačiau patarė kreiptis į kelionių organizatoriaus administraciją.
Susisiekus su įmonės „Kelionių laikas“ projektų vadove Danute Čornij, ji DELFI patvirtino, kad atvejis yra žinomas. Paaiškėjo, kad įvyko nesusipratimas.
„Mes visus užsakymus darome per partnerius, kadangi visų lankomų objektų negalime va taip tiesiog užsakyti jau ten, nes negautume leidimo įvažiuoti į Baltarusijos teritoriją.
Moteris atkreipė dėmesį, kad per tarpininką kelionių organizatorius užsako visą laivą, todėl pats užsakymas yra brangesnis. Tokiu atveju, kelionės dalyviams taip pat nereikia laukti eilėse prie.
„Vienas dalykas, kai atvažiuoji, atsistoji į eilę ir perki bilietą. Kitas dalykas, kada perki visą laivą. Laivo kaina yra didelė, ir tai yra užsakomasis reisas. Mes užperkame visą laivelį, kuris iš tikrųjų yra gana mažas, o jei važiuoja kartais 10 žmonių, kartais 20, kartais – 40 žmonių, mes prisiimame nuostolius“, – sakė ji.
Paklausta, kodėl gidė sutiko grąžinti pinigų skirtumą keliautojams, D. Čornij teigė, kad ji buvo labai pasimetusi: „Ji skambino, verkė, klausė, ką daryti. Pasimetė labai, kai taip buvo puolama. Juo labiau, kad kelionė sunki, pasienis, kur n autobusų yra, reikia stovėti iki 3-4 valandų, nėra paprasta.“
Moteris taip pat teigė, kad laivo kapitonas paėmė pinigus iš kelių keliautojų, nors to daryti negalėjo: „Jis negalėjo ir neturėjo teisės tam, nes mes buvome išpirkę visą laivą“, – sakė ji.