Susisiekimo ministerija pirmadienį pranešė sustabdžiusi konkursą, įtarusi, kad jo sąlygos pritaikytos vienai įmonei. BNS žiniomis, įtariama, kad tai inžinerinių sprendimų bendrovė „Fima“, pernai laimėjusi kitą direkcijos konkursą.

Kaip aiškino VPT Projektų administravimo ir ekspertinio vertinimo skyriaus vedėja Jovita Petkuvienė, konkurencija konkurse buvo apribota pirmiausia dėl reikalavimo turėti licenciją įrengti specialią bagažo rentgeno įrangą.

„Yra reikalavimas turėti bent vieną specialistą, turintį patirtį, diegiant siūlomą pagrindinę įrangą bei gamintojo suteiktą teisę ją montuoti ir teikti garantinį aptarnavimą. (...) Viskas remiasi į vienos ar dviejų įmonių kvalifikaciją, visų kitų įmonių galimybės dalyvauti konkurse yra apribotos“, - sakė J. Petkuvienė.

BNS žiniomis, tokius reikalavimus atitinka tik „Fima“ ir „Atea“ - abi jos dalyvauja direkcijos konkursuose.

Pasak J. Petkuvienės, siekiant padidinti konkurenciją, konkursą reikia išskaidyti į atskiras dalis - pastato statybos ir įrangos įsigijimo.

„Išskaidžius pirkimą į dalis, kad statybos darbai yra tik statybos darbai, o specifinė įranga būtų perkama atskirai, tokiu atveju konkurencija būtų gerokai didesnė“, - sakė ji.

Konkurenciją konkurse ribojo ir kita reikalavimas - įmonės statybos vadovas per pastaruosius penkerius metus turėjo būti statęs panašų objektą - šią sąlygą, BNS žiniomis, atitiko tik „Fima“, pernai laimėjusi 16,04 mln. eurų vertės Rambyno pasienio kontrolės punkto modernizavimo konkursą.

J. Petkuvienė teigė, kad VPT atkreipė dėmesį į šią sąlygą, tačiau atsižvelgiant į pastato svarbą, nekėlė pretenzijų.

Susisiekimo ministerija jau pradėjo direkcijos veiklos auditą. Įstaigos direktoriaus pavaduotojas ir pirkimų komisijos pirmininkas Rimantas Šatkauskas teigė, kad, jo nuomone, konkursas organizuotas skaidriai, jame nebuvo korupcijos galimybės.

„Tikrai negalėčiau vertinti, mes manome, kad mes viską darėme teisingai, prieš konkursą skelbiant, šiuos dokumentus matė ir vertino Viešųjų pirkimų tarnyba, jie visad siunčia, jeigu kažkas yra negerai. Aš sutinku, jeigu ministerija nori daugiau skaidrumo, mes galbūt irgi nesame visiškai idealūs, kai kuriose vietose galime šiek tiek to skaidrumo įnešti daugiau“, - sakė R. Šatkauskas.

Jo nuomone, konkurso sąlygos nebuvo pritaikytos tik vienam dalyviui: „Kadangi ministerija taip pasakė, aš negalėčiau komentuoti, bet aš taip tikrai nemanau“.

Pasak jo, konkurso sąlygos per artimiausius du mėnesius turėtų būti suderintos su ministerija ir atnaujintos. Jis neįvardijo, kiek kainuos Kybartų punkto modernivazimas, kuriam bus naudojamos ir Europos sąjungos lėšos. R. Šatkausko teigimu, pasienyje su Kaliningrado sritimi esantis punktas nebeatitinka dabartinių poreikių.

„Kai jis buvo statytas, daugiau buvo saugomas išvažiavimas negu įvažiavimas. Šiuo laiku labiau turi būti saugomas įvažiavimas, nes išvažiavimo pusėje yra ir veterinarija, ir fitosanitarija, ir detalaus tikrinimo infrastruktūra, ir rentgeno infrastruktūra. Reikia sukeisti srautus, kad labiau būtų apsaugomas ne išvažiuojantis, o įvažiuojantis transportas. Šis punktas pastatytas, berods, 1998 metais, jis jau yra morališkai ir fiziškai susidėvėjęs ir pasenęs“, - teigė jis.

Pernai „Fima“ laimėjo 16 mln. eurų vertės Rambyno pasienio kontrolės punkto modernizavimo konkursą. Tuomet „Kauno tiltų“, „Narestos“ bei „Conrestos“ pasiūlymai buvo atmesti kaip neatitinkantys kvalifikacijos.

2013 metais „Fima“ laimėjo 3,885 mln. eurų vertės Tverečiaus pasienio kontrolės punkto statybos konkursą. Tuomet konkurse taip pat dalyvavo „LitCon“ (4,1 mln. eurų) ir „Conresta“ (2,9 mln. eurų), tačiau pastaroji neatitiko jo sąlygų.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)