Pagrindinis lietuviškų maisto produktų atstovų tikslas – ne tik produktais prekiauti JAV prekybos centruose, bet ir paskatinti jų paragauti, kad lietuviškas maistas ne dulkėtų lentynose, o būtų perkamas.

Įspūdžiais iš Čikagoje vykusios parodos pasidalijo ten apsilankę lietuvių verslininkai, kartu pasakojantys radę, kaip amerikiečius sudominti svetur gaminamais produktais.

Pirmiausia - duoti nemokamai

Pirkėjams JAV Lietuvoje gaminama produkcija yra nepažįstama, bet vienas būdų juos sudominti - duoti nemokamai gaminio paragauti. Tiesa, taip klientų ieško ne tik lietuvių gamintojai.

„Paimkime graikinio jogurto „Chobani“ pavyzdį, - pasakojo Lietuvos generalinis konsulas Čikagoje Marijus Gudynas. - Buvo laikas, kada jo rinkodarai buvo metamos didelės lėšos bei pajėgos: reklama, ragavimai, akcijos. Šiandien jogurto rinkodara jau nebe tokia intensyvi, tačiau pirkėjai paragavo, jiems patiko, jie toliau jį perka.“

Pasak jo, lietuviai savo produkcijai įvesti į Rusijos rinką negailėjo nei darbo, nei lėšų, tačiau susidaro įspūdis, kad su JAV rinka dirbama mažiau.

„Kartais pastangos tuo ir apsiriboja, kad lietuviškos etiketės pakeičiamos rusiškomis, ir lietuviški produktai keliauja į JAV parduoti čia gyvenantiems rusams. Norėtųsi, kad Lietuvos įmonės sugebėtų rimčiau pažvelgti į ateities perspektyvas“, - vardijo M. Gudynas.

JAV Lietuvių bendruomenės Krašto valdybos vicepirmininkė ekonomikai ir bendrovės „Food Depot International“ presidentė Angelė Kavak pasidalijo savo patirtimi: bendrovė prekiauja kelių kepyklų duonomis, bet viena duonos rūšis buvo parduodama itin lėtai, tad galiausiai jos atsisakė prekybos tinklai.

„Supratome, kad su keliomis tos duonos paletėmis tiesiog įstrigome. Neturėdami kitos išeities, vienam iš tinklų pasiūlėme nupirkti visą likusią duoną už pusę kainos, be to, 10 proc. atidavėme veltui ragavimams. Duona buvo išpirkta per savaitę ir vadybininkai jos paprašė daugiau, bet mes nebeturėjome. Kada pasakėme, kad ateityje šią duoną pardavinėsime visa kaina, vadybininkai atsakė, kad pirkėjai paragavo, jiems patiko, jie toliau pirktų įprastine kaina. Tad kiek kainuotų įmonei savo pirmąsias siuntas atsiųsti mažesnėmis kainomis, įdėti pavyzdžių ragavimams? Šie nuostoliai gana greitai atsipirktų, jei produktas vartotojams patiktų“, - mano A. Kavak.

Antra - papasakoti apie Lietuvą

Nors parodoje dalyvavo apie 450 įmonių, kurių stendus aplankė apie 12 tūkst. lankytojų, Lietuvos vardas buvo pažįstamas nedaugeliui. Tai taip pat rodo, kad Lietuvos potencialas JAV nėra tinkamai išnaudotas.

Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų rinkos reguliavimo agentūros Parodų organizavimo ir eksporto skatinimo skyriaus specialistė Ona Ragauskienė pastebėjo, kad nemaža Lietuvos stendą apsilankiusių svečių dalis nežinojo, kas ir kur yra Lietuva.

Po Čikagoje vykusios parodos Lietuvos maisto pramonės atstovai išvyko ne tik turėdami naujų pažinčių, bet ir idėjų, kaip geriau prisistatyti JAV.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (44)