„Suprantu, kad tai galbūt smulkmė, bet noriu, kad žmonės atkreiptų dėmesį, įsigydami SIM korteles su interneto planu. Kadangi dabar vasara, nusprendžiau vykti dirbti į sodybą. Molėtų „Maximoje“ įsigijau „Bitės“ kortelę su neribotų duomenų planu ir buvau tikra, kad viskas bus gerai“, – Delfi pasakoja Simona.

Tačiau nuvykus į sodybą ir pagal visas instrukcijas kortelę aktyvavus, prie interneto prisijungti taip ir nepavyko, o planas dirbti nuotoliu subliuško.

„Skambinau į „Bitės“ klientų aptarnavimo centrą begalę kartų. Iš pradžių liepė laukti parą ir sakė, kad kortelę aktyvuos, tačiau po dviejų parų paaiškėjo, kad ta kortelė yra užblokuota dėl ilgo nenaudojimo ir nieko padaryti neįmanoma“, – dėsto moteris.

Ji turi išsaugojusi ir pačią kortelę ir jos įsigijimą patvirtinantį kasos čekį, tačiau stebisi, jog niekas jei negali nei kortelės pakeisti, nei grąžinti už ją sumokėtų 6,5 euro. „Maxima“ teigia, kad mobiliojo ryšio kortelių nekeičia ir pinigų už jas negrąžina, o „Bitė“ jai pareiškė, kad kortelė pirkta ne iš jos, todėl pinigų negrąžins.

„Mano manymu, tai paprasčiausias sukčiavimas , gerai tik, kad ta suma nėra didelė“, – sako Simona.

Įmonės atstovas stebisi


„Bitės“ korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadovas Jaunius Špakauskas tik skėsčioja rankomis ir sako sunkiai įsivaizduojantis, kaip tokia kortelė galėjo būti parduota. Tačiau bendrovė nukentėjusiai klientei nuostolius žada visgi atlyginti.

Jaunius Špakauskas

„Išties keista situacija, nes tokių „negaliojančių“ kortelių nelabai gali pasitaikyti jokioje prekybos vietoje. Grynai teoriškai galbūt būtų įmanoma, jei dėl kažkokių techninių nesklandumų konkreti kortelė nebūtų aktyvi. Tokiu atveju klientui visuomet suteiktume naują kortelę visiškai nemokamai. Teoriškai taip pat įmanoma, jog viena iš šimto tūkstančių SIM kortelių neveikia dėl gamybos broko“, – Delfi aiškina J. Šapkauskas.

Jis sako, kad jei klientė vėl kreiptųsi į „Bitę“, išankstinio mokėjimo „Labas“ kortelių padalinys būtų operatyviai informuotas ir parūpintų naują kortelę arba atblokuotų konkretų numerį, jei jis yra laisvas.

„Maximos“ atstovė ryšiams su žiniasklaida Raminta Gecevičiūtė sako, kad prekybos tinklas apgailestauja dėl šios situacijos. Pasak jos, klientė kortelės įsigijimo kvitą turėtų nusiųsti „Maximos“ klientų aptarnavimo padaliniui, tuomet būtų imtasi tolimesnių veiksmų ir aiškinamasi, kodėl pinigai už kortelę nebuvo grąžinti.

RRT versiją moteris atmeta


Tuo metu Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) teisės ir vartotojų teisių apsaugos grupės patarėja Ugnė Ramaneckienė svarsto, kad kortelė galėjo būti užblokuota, nes jos pirkėja ne iš karto kortelę aktyvavo. Tiesa, pastaroji tokią versiją kategoriškai atmeta, nes aktyvuoti kortelę ir jungtis prie interneto buvo bandoma tą pačią dieną, praėjus vos kelioms valandoms po jos įsigijimo.

Įsigydami ir pradėdami naudotis „Labas“ išankstinio mokėjimo paslauga vartotojai iš esmės sutinka su Išankstinio apmokėjimo paslaugos „Labas“ paslaugų teikimo taisyklėmis.

„Labas“ VR akiniai

Prieš pradėdami naudotis šia paslauga vartotojai turėtų atidžiai susipažinti su paslaugos teikimo sąlygomis, įtvirtintomis minėtose taisyklėse, ir jų laikytis. Taisyklėse yra įtvirtinta, kad „Įsigytos, bet neaktyvuotos „Labas“ kortelės galiojimo laikas ribotas. „Labas“ kortelė turi būti aktyvuota per laikotarpį, pažymėtą ant pakuotės. Nepradėjus naudotis kortele per nurodytą laiką „Bitė“ pasilieka teisę paslaugų neteikti. Pinigai už tokią pakuotę nėra grąžinami.

„Taigi, šiuo atveju svarbu įvertinti, kokia informacija apie „Labas“ išankstinio mokėjimo paslaugų teikimo sąlygas buvo pateikta ant vartotojos įsigytos „Labas“ pakuotės, pavyzdžiui, ar numatytas terminas, per kurį turi būti aktyvuota SIM kortelė, ir ar vartotoja atitinkamo termino laikėsi“, – aiškina U. Ramaneckienė.

Pasak RRT atstovės, jei vartotoja visgi mano, kad „Labas“ paslauga nesuteikta nepagrįstai, ji turėtų kreiptis į bendrovę „Bitė Lietuva“ raštu, pateikdama pretenziją – joje išdėstyti nusiskundimus ir konkrečius reikalavimus. Jeigu per 14 dienų iš paslaugos teikėjo atsakymo vartotoja nesulauktų arba nepavyktų situacijos išspręsti taikiai, vartotoja turi teisę kreiptis į RRT dėl ginčo nagrinėjimo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)