Bendrovė skelbė, kad šių metų pradžioje savo sąskaita sumažino daugiau nei 1000 populiariausių prekių kainas, o nuo balandžio 8 d. pigina dar 500 prekių.
Bendrovė skaičiuoja, kad per metus vienas žmogus dėl pirmojo strategijos „atpigo“ etapo apsipirkdamas „Maximoje“ turėtų išleisti apie 400 eurų mažiau, t.y. po 33 eurų per mėnesį. Prognozuojama, kad po antrojo etapo ši suma paaugs dar 14 eurų.
Taip pat įtrauktos ir tokios prekės kaip arbatos ar sauskelnės vaikams. Pristatydami kainų mažinimo planus, „Maxima Lt“ atstovai paminėjo „Dilmah“ ir „Huggies“ prekės ženklus, tačiau pridūrė, kad kainas mažina savo pelno sąskaita, o ne dėl susitarimų su tiekėjais.
Bendrovės duomenimis, antruoju kainų mažinimo etapu vidutiniškai 12 proc. pinga kai kurios populiarios šviežios mėsos ir žuvies prekės, kai kurie vaisiai ir daržovės, pieno produktai, duonos, konditerijos ir kulinarijos gaminiai, piginama ir kitų bakalėjos ir buities prekių.
Pirmasis „atpigo“ žingsnis pasiteisino
„Mūsų strategija mažinti nuolatines populiarių prekių kainas pasiteisino. Visuomenės apklausos rodo, kad šis mūsų žingsnis vertinamas palankiai, pirkėjai pageidauja atpiginti ir daugiau prekių, ypač šviežio maisto produktų. Matome, kad į pirkinių krepšelius dedama vis daugiau prekių su nuolat mažomis kainomis, lyginant jų proporciją su prekėmis, kurioms taikomos nuolaidos“, – sakė „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.
Vertinant mėnesio prekybos pokyčius, t.y. palyginus šių metų vasarį su sausiu, ir kovą su vasariu, matoma, kad „atpigo“ kategorijos prekių pardavimai augo, kaii kurių prekių ir po 50 proc., pastebėjo Ž. Valkeris.
Visgi, palyginti su pernai, sausio, vasario ir kovo pardavimai šiemet yra mažesni. Tai paaiškinama sumažėjusiu vartojimu po euro įvedimo. Bendrovės atstovai svarsto, kad nepristačius kainų mažinimo strategijos, šių metų pardavimai būtų prastesni nei fiksuojama dabar.
Lieka ir akcijos
Prekybos tinklas plėsdamas kainų mažinimo strategiją neatsisakys ir akcijų.
Ž. Valkerio manymu, kai pirkėjas pamato „akcijos“ etiketę, jis jaučiasi klaidinamas, todėl strategija „atpigo“ yra naudingesnė, nes žmonės planuodami savo finansus jaučiasi geriau, nei laukdami akcijų.
Tiesa, bendrovė planuoja ir toliau organizuoti akcijas, nes pirkėjai prie jų yra įpratę.
„Akcijų atsisakyti neplanuojame, niekas mūsų nesupras", - apibendrino Ž. Valkeris.
„Maxima Lt“ prekybos vadovas Norbertas Žioba sutiko, kad šiuo metu pirkėjai atėję į parduotuves mato ir etiketes „atpigo“, ir „akcija“, o klientai elgiasi įvairiai: ir perka tai, kas jiems reikalinga, ir tai, kas juos sudomina mažesne kaina.
Per du kainų mažinimo etapus atpiginęs beveik 1,5 tūkst. prekių prekybos tinklas „Maxima“ šiais metais kainas žada mažinti ir ateityje.
Bendrovės investicijos į mažesnes nuolatines kainas 2015 m. sieks apie 10 mln. eurų.
Planuojama, kad visos per 2015 metus atpigintos prekės sudarys apie ketvirtadalį „Maxima“ tinklo bendros apyvartos. Šiuo metu kas penkta prekė mūsų pirkėjų krepšeliuose – iš prekių, kurių kainas mažinome savo sąskaita, sąrašo.
Suskaičiavo, kiek sutaupė
DELFI primena, kad pirmuoju etapu buvo pasirinkta 1000 prekių, kurioms sumažintos kainos ir nebetaikytos akcijos, daugiausiai tai – šviežio maisto ir bakalėjos prekes.
„Maxima“ skaičiuoja, kad dėl šios strategijos pirkėjai sutaupė daugiau kaip 2 mln. eurų, skelbta, kad kainos mažinamos bendrovės pelno sąskaita, mažinant prekybinį antkainį.
Prekybos tinklas skaičiuoja, kad skirtingų pavadinimų prekių turi apie 80 tūkst., bet pagal apyvartą „atpigo” prekės sudaro daugiau nei 24 proc. apyvartos.
229 prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse kasdien apsiperka daugiau nei 0,5 mln. pirkėjų, juose dirba daugiau nei 16 tūkst. darbuotojų.