Uosto direkcija pasirašė 139,2 tūkst. eurų (su PVM ) vertės trejų metų trukmės sutartį su konkursą laimėjusia JAV įmone, pranešė direkcija.
Klaipėdos uosto generalinis direktorius Algis Latakas sako, kad sutartis su didelę patirtį turinčia tarptautine įmone yra svarbus žingsnis į priekį. Pasak jo, Klaipėdos uostui trūksta teritorijų, todėl pietinės jo dalies išvystymas didintų jo konkurencingumą, pritrauktų investuotojų.
„Naujos teritorijos potencialas neapsiriboja tik uostui būdingos krovos ir sandėliavimo paslaugomis, čia turėtų būti vystomos aukštą pridėtinę vertę uostui ir valstybei generuojančios gamybos, paslaugų veiklos “, – pranešime teigė A. Latakas.
„Moffatt & Nichol“ per 7 mėnesius parengs keturias naujo uosto projektinių pasiūlymų alternatyvas bei vėliau konsultuos vertinant poveikį aplinkai. Įmonė vertins laivybos kanalo ir kitus parametrus, atsižvelgus į statybos darbų technologiją, gamtines ir naudojimo sąlygas, numatys kuo mažesnį sąnašų kaupimąsi ateityje ir kita.
Šioje uosto dalyje ateityje bus formuojama apie 70 ha ploto teritorija, o vientisa krantinės linija turėtų siekti maždaug 1300 metrų. Akvatorijoje turėtų būti įrengtas apie 200 metrų pločio įplaukimo kanalas su maždaug 600 metrų pločio laivų apsisukimo ratu. Naujame uoste galėtų būti priimami iki 400 metrų ilgio ir 60 metrų pločio laivai su 15,5 metro grimzle.
Numatyta, kad bus suformuoti pietiniai uosto vartai – jiems galėtų būti panaudotas uoste iškastas gruntas. Be to, čia galėtų atsirasti mažųjų ir pramoginių laivų prieplauka.
Projektinius pasiūlymus JAV įmonė rengs atsižvelgdama į šiuos parametrus ir reikalavimus, pršoma pranešime.
„Moffatt & Nichol“ turi projektavimo, planavimo patirties pasaulio uostuose, dirba su laivybos kompanijomis, jūrų terminalų operatoriais. Įmonė turi daugiau kaip 40 biurų įvairiose šalyse.