Po Azijos šalis šiuo metu keliaujanti Laura pasakojo, kad gruodį su „Teledema“ sudarė sutartį, kuria užsisakė pigiausią paslaugų planą, kuris iš esmės skirtas numerio palaikymui, kol ji keliauja.

Sulaukė didelių sąskaitų

Sutarta, kad ji už planą mokės 3 eurus per mėnesį ir paslaugomis iš esmės nesinaudos. Prireikus skambučiai ir trumposios žinutės būtų apmokestintos atskiru tarifu.

„Sąskaitos nuo pat sutarties pradžios buvo kosminės, vasarį – 39,98 eurai, kovą – 21,65 euro. Ankstesnį mėnesį turėjau porą trumpų skambučių, tad galvojau, kad todėl prisiskaičiavo tokia suma, bet kovą prakalbėjau tik 20 sekundžių ir išsiunčiau vieną žinutę“, – prisiminė Laura.

Įdomu, kad „Teledemos“ atsiųstoje sąskaitoje nurodoma, kad šios sumos paskaičiuotos už tarptinklinio ryšio skambučius, kai realiai skambinama nebuvo.

Išmanusis telefonas

Ėmusi kelti klausimus, kaip apskaičiuota tokia sąskaita, mergina iš „Teledemos“ klientų aptarnavimo specialistų sulaukė stebinančio atsakymo.

„Jie pasakė, kad mato, jog skambučiai yra atmesti, ir pasakė, kad jie apmokestinami tokiu pat tarifu kaip 1 prakalbėta minutė. Buvau apšalusi“, – teigė ji.

Laura pridūrė, kad atmestų skambučių apmokestinimas sutartyje nėra aprašytas, į tai dėmesį ji atkreipė kalbėdama su įmonės atstovais.

Klaidą pripažino ir ištaisė

Delfi susisiekus su „Teledema“, šios atstovė komentare nurodė, kad apskaičiuojant sąskaitą įsivėlė klaida, bei pabrėžė, jog skambučio atmetimas niekada nėra apmokestinamas.

Be kita ko, ji informavo, kad „Teledema“ yra virtualus mobiliojo ryšio operatorius, kuris neturi tiesioginių sutarčių su kitų šalių operatoriais dėl tarptinklinio ryšio paslaugų, todėl įmonė naudojasi „Bitė Lietuva“ tinklu.

Bitė Lietuva

„Kalbant apie konkretų atvejį, balandžio 8 dieną gavę klientės užklausą nedelsdami kreipėmės į „Bitę“. Gavome atsakymą, kad buvo fiksuota problema tarptautinio balso perdavimo kanalo tiekėjo pusėje ir keli klientės skambučiai buvo užfiksuoti klaidingai, problema identifikuota ir išspręsta. Su kliente susisiekta, klaidingos sumos kompensuotos“, – informavo „Teledemos“ mažmeninės prekybos vadovė Jolanta Vinskūnienė.

Laura patvirtino, kad įmonė problemą išsprendė ir sumokėtas sumas užfiksuos kaip permokas. Operatoriai teigia, kad atmestų skambučių neapmokestina

„Bitė Lietuva“ korporatyvinės komunikacijos vadovas Jaunius Špakauskas Delfi komentavo, kad tokia situacija gali susiklostyti tada, kai žmogus savo telefone yra įsijungęs skambučių peradresavimo funkciją (angl. call forwarding). Tokiu atveju tas, kuris skambina žmogaus telefonu ir nesulaukia atsakymo, yra automatiškai peradresuojamas į kitą telefono numerį arba į balso paštą.

„Kaip tai veikia techniškai? Skambutis į šį lietuvišką užsienyje esantį numerį yra automatiškai atmetamas ir inicijuojamas naujas skambutis. Suprantu, kad žmogui tai tarsi vienas ir tas pats skambutis, tačiau techniškai – du. Vadinasi, jei fiziškai telefonas yra, pavyzdžiui, ne ES šalyje, kur brangesni tarptautiniai skambučiai, ir gali susidaryti tam tikros sumos už paslaugas, ypač jei esama gana egzotiškoje šalyje“, – nurodė J. Špakauskas.

Jaunius Špakauskas

„Telia“ atstovas Audrius Stasiulaitis taip pat patvirtino, kad atmesti skambučiai nėra apmokestinami, nebent būtų užsakytos peradresavimo paslaugos.

Taip pat situaciją komentavo ir „Tele2“ atstovė Asta Buitkutė.

Asta Buitkutė

„Gaunamų neatsilieptų skambučių klientui niekada neapmokestiname. Tas pats galioja tiek mėnesinio apmokėjimo, tiek išankstinio apmokėjimo „Pildyk“ klientams“, – informavo A. Buitkutė.

Ryšių reguliavimo tarnyba: apmokestinamos gali būti tik suteiktos paslaugos

Ryšių reguliavimo tarnybos Teisės ir vartotojų teisių apsaugos grupės vyresnioji patarėja Ugnė Ramaneckienė komentavo, kad bendra taisyklė numato, jog apmokestinamos gali būti tik suteiktos paslaugos.

„Mobiliojo kalbinio ryšio paslaugų (skambučių) atveju pagrindas taikyti užmokesčius būtų įvykęs sujungimo faktas, sukuriantis abipusio ryšio galimybę“, – Delfi komentavo R. Ramaneckienė.

Ryšių reguliavimo tarnyba

Keliaujant užsienio šalyse, jos teigimu, reikėtų atkreipti dėmesį, kad apmokestintas gali būti ne tik paties asmens inicijuotas (išeinantis) skambutis, bet ir priimtas (atsilieptas) skambutis, nepriklausomai nuo jo trukmės, kitaip tariant, ir vos kelių sekundžių fiksuotas sujungimo faktas.

„Tačiau bet kuriuo atveju sujungimo faktas turi būti nustatytas tam, kad paslaugos galėtų būti pagrįstai apmokestintos. Duomenys apie įvykusį sujungimą, konkrečius skambučių įvykius (jų trukmę ir pan.) yra fiksuojami ryšio operatorių detaliose sąskaitose, todėl siekiant nustatyti, ar užmokesčiai konkrečios situacijos atveju pritaikyti pagrįstai, reikėtų analizuoti atitinkamas detalias sąskaitas“, – pastebėjo ekspertė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)