Biudžeto mažinimą visoms rinkodaros priemonėms bei technologijų/IT biudžeto mažinimą kaip pirmą priemonę krizės atveju įvardijo atitinkamai 16 proc. ir 14 proc. apklaustų įmonės vadovų.
Aiški tendencija, kad Lietuvos bendrovės, priimdamos sprendimus krizės atveju, dėl biudžeto mažinimo dažniausiai renkasi rinkodaros bei viešųjų ryšių veiklas – 69 proc. apklaustųjų (29 proc. reklamai, 24 proc. viešiesiems ryšiams, 16 proc. visoms rinkodaros priemonėms). Ir vidutinės, ir stambios įmonės krizės atveju linkusios mažinti viešųjų ryšių biudžetus beveik vienodai – apie ketvirtadalis apklaustųjų.
Dabar Lietuvoje kalbama apie ekonominį nuosmukį. Jei Jūsų įmonė patirtų sunkumų, kokių veiksmų imtumėtės pirmiausiai?
Mažinamos išlaidos personalui (atlyginimai, premijos) | 30 proc. |
Mažinamas biudžetas reklamai | 29 proc. |
Mažinamas biudžetas viešiesiems ryšiams | 24 proc. |
Mažinamas darbuotojų skaičius | 24 proc. |
Mažinamas biudžetas visoms marketingo priemonėms | 16 proc. |
Mažinamas technologijų/IT sprendimų biudžetas | 14 proc. |
Kita | 38 proc. |
Respondentai galėjo rinktis kelis atsakymų variantus
„Pagal tyrimo rezultatus išryškėja tendencija, kad kompanijos bendrai linkusios iš karto imtis konkrečių sričių biudžetų mažinimo, o ne įvertinti nuosmukio priežastis, optimizuoti išlaidas ir imtis kompleksinių biudžeto mažinimo priemonių. Taip einama lengviausiu keliu „apkarpant“ biudžetus sričių, kurios, kompanijų požiūriu, negali padėti valdyti krizės. Įmonės nevaldo ekonominių pokyčių, tačiau jų akivaizdoje galėtų prisitaikyti ir pasitelkti valdymo įrankius, pavyzdžiui, tikslinė ryšių su visuomene veikla, o ne skubėti mažinti biudžetus“, - sako „Baltijos komunikacijos partnerių “ projektų vadovė Lina Venskaitytė.
„Tyrimo rezultatai rodo, kad ekonominis nuosmukis turėtų įtakos konsultacijų verslui. Galimas jautrumas ekonominiam nuosmukiui susijęs su pastebima kompanijų pozicija, jog ryšiai su visuomene dažniau pasitelkiami kaip papildoma veikla, o ne realus krizės valdymo įrankis. Krizės atveju ryšiai su visuomene suvokiami tik kaip rinkodaros dalis ar papildoma veikla, o ne valdymo funkcija, orientuota į įmonės veiklos sureguliavimą“, - sako ryšių su visuomene specialistė.
Tyrimą UAB „Baltijos komunikacijos partneriai“ užsakymu atliko „TNS Gallup“ šių metų balandžio 11 – 17 d. Tyrimo metu buvo apklausta 100 vidutinių ir stambių įmonių vadovų. Apklaustieji buvo prašomi įvardinti, kokių veiksmų imtųsi pirmiausia įmonei patiriant sunkumų.