Jau beveik dvejus metus barzdą ir ūsus auginantis Mindaugas Puodžius savo hobį pavertė verslu. Išsigandęs didelių barzdai ir ūsams prižiūrėti skirtų priemonių kainos Lietuvoje jis nusprendė pats pasiūlyti šią produkciją – tik pigiau.
Buhalteriu dirbantis ir savo augalų prekybos įmonę turintis vilnietis teigia, kad barzdos nesiskuto jau nuo 2013 m. sausio.
„Paskutinį kartą nusiskutau, kai ėjau į pokalbį dėl praktikos. Po mėnesio pamačiau, kad gerai auga, galima kažką bandyti daryti daugiau“, - apie užgimusią naują aistrą pasakojo M. Puodžius.
Barzdai ir ūsams ilgėjant jaunuolis nusprendė išbandyti specialių priemonių jiems prižiūrėti.
Aliejus, balzamas, kondicionierius, vaškas ūsams, muilas, šampūnas, šukos – iš tiek priemonių gali rinktis barzdos ir ūsų nesiskutantys vyrai.
Vis dėlto M. Puodžius, pasinagrinėjęs šių produktų kainas Lietuvoje, nustėro – vaško indelis parduodamas ir už 130 Lt.
„O dar net nežinai, kas po dangteliu yra“, - pridėjo jis.
Taigi, jaunuolis nusprendė pats parsiųsti priežiūros priemonę iš Anglijos. M. Puodžius teigė, kad tai jam atsiėjo bene šešis kartus pigiau. Išbandęs produktą vilnietis nusprendė kitą kartą atsisiųsti daugiau ir pasiūlyti ir kitiems barzdas ir ūsus auginantiems lietuviams.
Taip sostinės gyventojas pradėjo prekiauti produktais internetu. Tiesa, jau metai visa jo prekyba vyksta vien socialiniame tinkle „Facebook“, kur produkcija iš Anglijos ir JAV pardavinėjama „Pono Ūsai“ vardu.
„Normali internetinė parduotuvė kuriama jau apie metus ir niekaip negaliu pabaigti“, - teigė jis.
„Rinka yra maža. Kol dar buvau vienas, buvo geriau, bet man tai daugiau laisvalaikio užsiėmimas. Pabendrauju su žmonėmis, pažinčių užmezgimas“, - kalbėjo M. Puodžius.
Paklaustas, ar vyrui brangiai kainuoja tvarkinga barzda ir ūsai, vilnietis vardijo: „Žiūrint kokį produktą perki, bet vaško indelio už 20 Lt užtenka 3-4 mėnesiams. Aliejaus buteliukas už 20 Lt 1-1,5 mėnesio. Galima muilą įsigyti, tai jo užtenka trims mėnesiams, o kaina – apie 15 Lt”.
Verslininkas: ir vienos parduotuvės Lietuvai per daug
Jau porą metų priežiūros priemonėmis ūsams ir barzdai prekiaujantis MB „Artomedia“ vadovas Arturas Dobrovolskis teigė, kad didžiulės paklausos šioms priemonėmis nėra.
„Kaip sakau, ir vienos parduotuvės Lietuvai per daug“, - remdamasis savo patirtimi kalbėjo vyras.
Internetinės parduotuvės vyras24.lt vadovas pasakojo, kad specialiai produktų ūsams ir barzdai neveža – tai tik papildomos prekės. A. Dobrovolskis teigė daugiausia jo darbo tenka bendradarbiaujant su barzdaskučiais ir propaguojant šlapią skutimąsi.
Vis dėlto verslininkas turi savo nuomonę ir apie barzdas ir ūsus auginančius vyrus.
„Tie, kurie prižiūri barzdą, perka priemones, kurie ne – vargsta, – sakė jis. – Vyrai nenaudoja vaško (pomados). Kai eina su pasišiaušusiais (plaukais – red.) – tragedija“.
A. Dobravolskis teigė, kad jei vyras neskuta barzdos ir taupo skutimui, tai turėtų tuomet rūpintis priežiūros priemonėmis.
„Jaučiu, kad nusiskusti yra daug paprasčiau ir greičiau“, - teigė jis.
Paklaustas apie kelių dienų barzdą ir jos priežiūrą A. Dobravolskis atsakė: „Tai – ne barzda. Tai – netvarkingas vyras. Žinau, kad kai kurie augina dviejų-trijų dienų barzdą dėl stiliaus, bet jei barzda bet kaip auga, tai vėl tai nėra stilius, o vyras – tinginys. Net ir dėl stiliaus auginant negali neprižiūrėti“.