Apie sulaikymą neinformavo

V. Kairys pasakojo, kad jo valdoma įmonė kuris laikas pardavinėjo vieną sunkvežimių.

Atsiradus pirkėjui buvo susitarta, kad transporto kompanija UAB „Auto praba“ automobilį įsigis už 3,6 tūkst. Eur.

„Klientą žinojome, viską sutarėme. Jie norėjo, kad automobilį atvežtume į Vilnių, bet sutarėme, kad kai bus padarytas pavedimas, bus perduotas ir automobilis.

Jie mums atsiuntė pavedimo kopiją, o mūsų darbuotojas jiems pristatė mašiną“, – pasakojo vadovas.

Tądien, kaip aiškino, pinigai į banko sąskaitą jam pervesti nebuvo.

„Skambinau į įmonę, sakė, kad turi įkristi. Kitą dieną buvo Žolinės, pinigai neatėjo. Jų laukėme ir penktadienį.

Būna, suklastoja kiti pavedimo kopijas, o mašina jau atiduota

Būna, suklastoja kiti pavedimo kopijas, o mašina jau atiduota“, – apie įtarimus ir pačiam pirkėjui sakė Virginijus.

Galiausiai, paskambinus į „Swedbank“, kaip teigė, paaiškėjo, kad pinigai buvo sulaikyti banko.

„Buvo prašoma atsakyti į keletą klausimų“, – pyko verslininkas, tačiau, kaip pridūrė, pikčiausia, kad apie tokį pavedimo sulaikymą jis paprasčiausiai nebuvo informuotas.

„Mums reikėjo pinigų atsiskaityti su kitais tiekėjais. Negavę jų, negalėjome atsiskaityti ir įvykdyti savo sutartinių įsipareigojimų, todėl sugadinome savo reputaciją. Kuro kortelės buvo užblokuotos, įmonės veikla sustojo, praradome pajamų“, – sakė jis.

Pavedimas gali „eiti“ ilgiau

„Swedbank“ atstovas Gytis Vercinskas tikino konkrečios situacijos šiuo atveju komentuoti negalintis, nes banko ir kliento santykiai sudaro banko paslaptį.

„Komentuojant bendrai, bankas tam tikrais atvejais papildomai nagrinėja klientų atliekamus pavedimus. Kaip atidžiau tikrinami pavedimai yra atrenkami ir kokie žingsniai yra atliekami vėliau – konfidenciali informacija, kurios atskleisti negalime.

Galime patikinti, kad visais atvejais stengiamės, kad banko atliekami papildomi veiksmai būtų kuo operatyvesni, o komunikacija su klientu – kuo sklandesnė. Iš tiesų, tam tikrais atvejais, jei pavedimai atliekami ne darbo metu ar šventinėmis dienomis, pavedimo atlikimo laikas gali būti šiek tiek ilgesnis“, – aiškino atstovas.

Swedbank

Kaip pridūrė, „Swedbank“, kaip ir kitos finansų įstaigos, įgyvendina tarptautines finansines sankcijas, todėl sustabdžius pavedimus dėl galimų sankcijų rizikų, informacijos ir/ar dokumentų laikantis teisės aktų prašoma užpildyti klausimyną „Pažink savo klientą“.

„Įgyvendindami minėtą principą bankai privalo atnaujinti informaciją apie savo klientus, taip pat vykdyti nuolatinę klientų dalykinių santykių stebėseną, įskaitant operacijų (sandorių) tyrimą, siekiant užtikrinti, kad atliekamos operacijos bei vykdomi sandoriai atitiktų banko turimas žinias apie klientą, jo verslą (verslo rūšis ir jo pobūdį, sandorių pobūdį, verslo partnerius, veiklos teritoriją ir panašiai), rizikos pobūdį bei žinias apie lėšų šaltinį (kilmę)“, – teigė jis.