„Verslios Lietuvos“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad iki karantino prekybą internetu vykdė 89 proc. apklaustųjų, o 11 proc. tai pradėjo daryti jau paskelbus karantiną. Didžiosios dalies (33 proc.) e. parduotuvių pardavimai internetu iki karantino sudarė daugiau nei 50 proc. nuo visų įmonės pardavimų, tačiau taip pat panaši dalis respondentų (29 proc.) atskleidė, kad internetiniai pardavimai sudarė tik iki 10 proc.
„Karantinas vienaip ar kitaip pakeitė Lietuvos verslų kasdienybę – dešimtadalį paskatino susikurti e. parduotuves, daugiau nei pusė (55 proc.) džiaugiasi išaugusiais internetiniais pardavimais, apie šeštadalio (16 proc.) apklaustųjų karantinas internetiniams pardavimams neturėjo įtakos, o beveik trečdalis (29 proc.), deja, pastebėjo pardavimų internetu kritimą. Žinoma, šias tendencijas lėmė įvairūs veiksniai, tačiau tie, kurie greitai persiorientavo, pasinaudojo e. komercijos specialistų konsultacijomis, dalyvavo mokymuose, daugiau dėmesio skyrė verslo skaitmenizavimui ir rinkodarai, šiandien yra stipresni, inovatyvesni bei labiau atsparūs netikėtiems iššūkiams“, – pranešime cituojama „Verslios Lietuvos“ Verslumo departamento direktorė Inga Juozapavičienė.
Apklausa parodė, kad verslai į internetinius pardavimus žvelgia pozityviai ir tikisi, kad pastarieji augs. Ketvirtadalis (26 proc.) apklaustųjų prognozuoja, kad e. prekyba po karantino augs iki 10 proc., beveik pusė (43 proc.) tikisi 10-20 proc. augimo, beveik šeštadalis (15 proc.) nusiteikę dar pozityviau – planuoja 21-30 proc. internetinių pardavimų padidėjimą, ir dar šeštadalis (16 proc.) mano, jog e. prekyba šoktels daugiau nei 30 proc.
Toliau pardavinėti tik internetu nusprendė beveik kas penktas (19 proc.) apklaustas verslas, labiau plėtoti internetinius pardavimus nei fizinius ketina daugiau ne ketvirtadalis (26 proc.) respondentų, panašia apimtimi internetinius ir fizinius pardavimus pėtos beveik pusė (47 proc.) verslų, o labiau prie fizinių pardavimų grįš tik 7 proc.
„Įdomu tai, kad tie verslai, kurie iki karantino nevykdė internetinės prekybos, labiau linkę grįžti prie fizinių pardavimų. Beveik trečdalis jų pažymėjo, kad ketina labiau plėtoti fizinę prekybą nei internetinę, o 3 proc. nusprendė visiškai atsisakyti internetinės prekybos. Tačiau matome ir labai pozityvų rezultatą – net penktadalis (19 proc.) verslų, kurie iki karantino iš viso nevykdė prekybos internetu, nusprendė pereiti tik į internetinę prekybą ir atsisakyti fizinės“, – sako I. Juozapavičienė.
Pasak jos, tokios tendencijos dar kartą įrodo, kad e. parduotuvė negali būti tik sukurta, daug dėmesio reikia skirti jos funkcionalumui, turiniui, vizualiniams sprendimams ir e. komercijos rinkodarai.
„Verslios Lietuvos“ užsakymu Lietuvos smulkių ir vidutinių verslų, turinčių e. parduotuvę, apklausą atliko rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“.