Į Lietuvą atvykęs popiežius Pranciškus surinko ne tik didžiules minias maldininkų, bet ir nemenką finansinį pelną. Atsiminimą iš popiežiaus viešnagės norėję turėti piligrimai pinigines dosniai pravėrė pirkdami vėliavėlių, užrašų knygelių, žvakių, kepurėlių ir kitokių suvenyrų.
Kauno verslininkai pasižymėjo originalumu. Sužinoję, kad atvykstančio popiežiaus reikės laukti bent kelias valandas, maldininkams pasiūlė įsigyti kėdučių, kurias paprastai perka žvejai. Tačiau šį kartą kėdutes pavadino popiežiaus kėdutėmis. Jų paklausa buvo tokia didelė, kad dieną iki popiežiaus atvykimo parduotuvė dirbo iki pat vidurnakčio, o paskui vėl atsidarė trečią ryto.
Oficialia vizito atributika prekiavusi „Maxima“ skaičiuoja pardavusi apie 11 tūkst. vienetų suvenyrų.
„Daugiausia pardavėme vėliavėlių (...), lietpalčių. Matėme, kad perka daug suvenyrų, kurie dar ateityje ilgai primins vizitą: žvakes, raktų pakabukus, tušinukus, užrašų knygeles“, – LRT TELEVIZIJAI sakė „Maxima LT“ komercijos vadovė Vilma Drulienė.
Mažiausiai džiaugiasi viešbučiai. Juos vienijančios asociacijos prezidentės teigimu, viešbučiuose apsistojo tik oficialių delegacijų nariai ar žurnalistai iš užsienio. Piligrimai tradiciškai pasirinko kuklią nakvynę mokyklų sporto salėse ar pas artimuosius.
„Mes ir nesitikėjome [svečių antplūdžio], nes tiek per Dainų šventę, tiek per panašius renginius piligrimai gyvena neaišku kur – kas palapinėse, kas mokyklų salėse. Specialiai teiravausi naujai atsidariusių ir dviejų, ir trijų žvaigždučių viešbučių [apie lankytojų srautus], tai jie sakė nejautę apskritai jokio pagyvėjimo, nors jie išsidėstę truputėlį atokiau nuo centro. Ši tendencija stebina“, – neslėpė Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė.
Vilniuje kasmet apsilanko apie 30 tūkst. piligrimų, ir sostinėje tai tokia turizmo niša, kuri turėtų dar plėstis. „GO Vilnius“ neseniai pristatė piligrimų kelią, kurį, tikimasi, ateityje aplankys dar daugiau turistų, norinčių pamatyti sakralines vietas.