Vertindamas „Prismos“ pasitraukimo kontekstą M. Lapinskas teigė, kad prekybos tinklo veiklos rodikliai nebuvo ypač aukšti, o šį tinklą valdančių verslininkų planai Lietuvoje nepasižymėjo ambicijomis ar konkretumu, buvo matyti neapsisprendimas.
„Lietuvoje tokios „Prismos“, kokia ji buvo, išėjimas nieko nekeičia. Vienintelis niuansas, jeigu jie būtų kada nors planavę plėtrą, tai tada Lietuva gal ir nukentėtų. Jie turi resursų ir jeigu būtų norėję, būtų vienaip ar kitaip vykdę tą plėtrą. Greičiausiai buvo tam tikro ryžto stoka. Tikriausiai, niekada nuoširdžių vilčių, bent po pradinio etapo, su Lietuva ir nesiejo“, - naujienų agentūrai ELTA trečiadienį sakė M. Lapinskas, skeptiškai vertinantis svarstymus, neva suomių verslo planus galėjo sujaukti vokiečių prekybos tinklo „Lidl“ atėjimas.
Paklaustas, kaip žvelgia į dabartinę Lietuvos mažmeninės prekybos rinką ir ar yra galimybių atsirasti naujiems jos dalyviams, rinkodaros specialistas teigė, kad tokia tikimybė iš esmės tik teorinė.
„Dabar praktiškai kiekviename segmente yra po žaidėją. Galbūt Lietuvoje, palyginti su Lenkija, nėra pakankamai išvystytas mikroparduotuvių, vos didesnių nei kioskas, tinklas. O tuose pagrindiniuose segmentuose, kur didžiausia apyvarta, jau yra po gana tvirtai „apsikasusį“ žaidėją. Todėl naujam potencialiam dalyviui ateiti būtų sunku“, - sakė M. Lapinskas. Pasak eksperto, situaciją apsunkina ir šalies demografinė padėtis.
„Bet koks naujas žaidėjas atsivers statistikos prognozes ir nereikia būti žvalgybos agentu, kad suprastum, jog Lietuvoje gyventojų mažėja ir, tikėtina, artimiausius 20 metų mažės. Todėl rinkos patrauklumas automatiškai krenta“, - sakė rinkodaros ir komunikacijos ekspertas M. Lapinskas.
Kaip jau pranešta, Suomijos „Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta“ (SOK) trečiadienį skelbia nuo liepos ketinanti uždaryti „Prismos“ parduotuves Lietuvoje ir Latvijoje. Šiuo metu SOK turi tris parduotuves „Prisma“ Latvijoje ir keturias - Lietuvoje. Veiklos nutraukimo procesas šiose šalyse prasidės gegužės pradžioje.
SOK praneša šių metų pradžioje pradėjusi savo tarptautinės veiklos strategijos atnaujinimą. Jos metu prieita prie išvados, kad parduotuvių „Prisma“ rinkos dalis Latvijoje ir Lietuvoje nėra pakankama, jog artimiausioje ateityje jų veikla būtų pelninga. O užimti pakankamą papildomą rinkos dalį natūraliai plečiant verslą ateinančiais metais esą būtų sunku.
Bendrovė skelbia planuojanti koncentruotis į veiklą Rusijoje (Sankt Peterburge) ir Estijoje. Šiuo metu Estijoje veikia aštuonios parduotuvės „Prisma“, o Sankt Peterburge - šešiolika. Ir toliau bus siekiama didinti rinkos dalį bei parduotuvių skaičių abiejose šalyse.