Gyventojų nuomonės – įvairios
Ką apie užsienyje jau taikomą praktiką, kada maisto prekių parduotuvės ir restoranai prekes skirtingomis valandomis parduoda už skirtingą kainą, LNK teiravosi gatvėje einančių praeivių. Jų nuomonės – įvairios ir skirtingos.
„Aš, jeigu eičiau išgerti kavos ar pavalgyti, eičiau ten, kur susirasčiau, kur tinkama vieta, o, kad labai ieškoti dėl kainos – tikriausiai ne“, – teigė vyras.
Pasitaikė ir svarstančių išbandyti tokią galimybę.
„Gal ir neblogai. Gal visai ir sprendimas, manau, kad išbandyčiau. Norint, vakare – prabangiau. Dieną – paprasčiau“, – svarstė moteris.
Vis dėlto, tokia idėja gali būti patogi ne visiems.
„Priklauso nuo laiko galimybių. Greičiausiai, žmonės dirba ryte ir todėl mažiau eina į kavinę negu vakare. Aš nemanau, kad turėčiau galimybę tuo naudotis ir vakare eičiau vis tiek“, – teigė kita pašnekovė.
Praktika jau yra taikoma ir Lietuvoje
Šaltą žiemos dieną, kiek po vidurdienio, puodelis arbatos viename Vilniaus gastrobare kainuoja 1,50 euro. Jeigu ten užsuktumėme ryte, kai ir atsidaro baras, sumokėti tektų pigiau. Pasak įmonės „Pliusai“, valdančios „Plus plus plus“ gastrobarų tinklą, direktoriaus Aurimo Zimnicko, kai baras atsidaro – žmonių jame gerokai mažiau. Dėl šios priežasties esą ir galėtų keistis net ir įprasto arbatos puodelio kaina.
„Dienos metu, kai yra pietaujančių žmonių, jis turėtų turbūt kainuoti taip, kaip ir sakėte, 1,50 euro, o kada nors vakare, kai žmonių labai daug ir arbatą užtrunka padaryti ilgiau, jis galėtų kainuoti daugiau – 2 ar 2,50 euro“, – teigė jis.
Tokia idėja vadinama „dinamine kainodara“. Tiesa, daugelis lietuvių dar ir nežino, ką reiškia šis terminas, tačiau, pasak A. Zimnicko, ši praktika, tam tikromis formomis, jau taikoma ir mūsų šalyje.
„Mes turime dinaminę kainodarą ne valandos bėgyje, bet tam tikromis dienomis. Turime tam tikromis dienomis produktus už specialią kainą. Antradienį, pavyzdžiui, kai turime lankytojų šiek tiek mažiau, darome specialias akcijas“, – teigė jis.
Anot pašnekovo, gyventojai tokiomis galimybėmis tikrai pasinaudoja.
„Mes analizuojame pardavimus, tai mūsų pardavimai pirmadienį, palyginus su kitomis dienomis, išauga 3 arba 4 kartus, pavyzdžiui, sparnelių. Taigi, žmonės tikrai sutaupyti mėgsta, jie akcija naudojasi ir turbūt susiformuoja kažkoks įprotis“, – teigė A. Zimnickas.
Toks mechanizmas reikalauja papildomų pastangų
Vis dėlto, dinaminės kainos užuomazgų Lietuvoje matyti dar ne daug. Pasak A. Zimnicko, tam trukdyti gali tam tikri natūralūs barjerai.
„Visų pirma, meniu – vis dar yra įprasta turėti popierinius meniu ir, jeigu tu turi popierinį meniu, tai ten yra užrašyta kažkokia fiksuota kaina. Jeigu mūsų ta aptarta arbata kainuoja 1,50 – tai būtų sudėtinga popieriniame meniu parašyti, kad 10 valandą kainuoja eurą, 11 valandą 1,12 euro ir, sakykime, prie kiekvieno patiekalo surašyti tokias ilgas lenteles. Čia nėra paprastas sprendimas.
Vis tik, mes turime surišti tą meniu su savo kasos aparatu, turime surišti su buhalterinėmis programomis visus tuos reikalus, o tai reikalauja investicijų ir tu turi būti įsitikinęs, kad tos investicijos atsipirks“, – teigė jis.
Visą reportažą rasite LNK portale: