Verslo pradžia – visiems skirtinga

Pasak diskusijoje dalyvavusių vadovų, vieno recepto, kaip sukurti globalų verslą, nėra, ir visų įmonių kelias į pasaulio rinkas - skirtingas. Įmonės „Hostinger“ vadovas dalinosi, jog verslo idėja gimė atsitiktinai sukūrus patogų įrankį.

„Viskas prasidėjo vieno draugo rūsyje. Galvojome, kas yra svarbiausia internete. Tai buvo interneto pradžios laikai. Nusprendėmė sukurti platformą, kurioje žmonės galėtų talpinti savo sukurtą turinį ir dalintis juo su kitais. Pamatėme, kad paslauga pasidarė labai paklausi, pradėjome nuo nemokamo talpinimo ir vėliau pasiūlėme premium versiją. Verslas išsivystė labai organiškai,“ - pasakojo įmonės vadovas Balys Krikščiūnas.

Kitos įmonės perėjo nemažą bandymų ir pokyčių kelią, kol sukūrė paklausų produktą, o eksperimentavimas tęsiasi iki šiol. „Susipažinome su keliais žmonėmis, kurie pasakė, kad interneto parduotuvių prekių paieškos funkcijos labai prastai veikia. Radome open source (liet. atvirojo kodo) technologijų ir sukūrėme pirminį produktą. Paskambinome „Pigu.lt“ direktoriui, pasakėme, kad jų paieška bloga ir pasiūlėme susitikti,“ - apie „Searchnode“ gimimą pasakojo įmonės bendraįkūrėjas Antanas Bakšys. „Mūsų nuostabai, jis sutiko. Bendradarbiaudami su jais, matydami realias paieškas ir problemas, gaudami komentarus iš klientų nuolat tobulinome produktą. Tai, kad turėjome tiesioginį ryšį su klientais, padėjo sukurti būtent tokį produktą, kokio reikia rinkai,“ - teigė A. Bakšys.

Startuoliai
„iDenfy“ įmonei vadovaujantis Gediminas Ratkevičius pasakojo, kad iš pradžių nesitikėjo, jog jų produktas bus toks populiarus Lietuvoje. „Planavome, kad Lietuva bus mūsų smėlio dėžė išbandyti produktą, tačiau šaliai tapus Europos fintech epicentru viskas pasikeitė. Dabar kas antras naujas klientas yra iš Lietuvos,“ - atskleidė vadovas. „Mums labai padėjo tai, kad sukūrus produkto prototipą už pusmečio įsigaliojo įstatymas, kuris įpareigojo įmones įsidiegti dokumento skenavimo įrankius, skirtus naujų klientų registracijai. Tad klientų ieškoti mums paprasčiau,“ - džiaugėsi G. Ratkevičius.

Klaidos - buriant komandą

Kelias į globalius verslo vandenis nebuvo be klaidų. Diskusijos dalyviai noriai dalinosi, ne tik sėkmės istorijomis, tačiau ir nesėkmingomis patirtimis bei kilusiais iššūkiais.

„Kai Lietuvoje jau turėjome pirmus klientus, nusprendėme nusamdyti patyrusį pardavimų specialistą. Mokėjome daug pinigų, nusiėmėme atsakomybę nuo procesų valdymo ir kūrimo. Išleidome gal pusę gautų pinigų, tačiau pardavimai neaugo. Išmokome skaudžią pamoką - verslo įkūrėjai turi sukurti procesus. Užsidėjome pardavėjo kepurę ir ėjome aiškintis, kokiais būdais kontaktuoti su klientais, ką jiems rašyti, kokio dydžio įmonėms, kuriose lokacijose siūlyti sprendimus,“ - brangiai kainavusia patirtimi dalinosi A.Bakšys.

„Turėjome 10 darbuotojų, bet turbūt 9 iš jų buvo IT specialistai. Į marketingą ir pardavimus visai neinvestavome, norėjome ištobulinti produktą, bijojome blogų atsiliepimų. Dabar produkto kūrėjai sudaro apie pusę komandos. Su rinkodara dirbti pradėjome per vėlai. Tam reikia skirti daug daugiau dėmesio,“ - pasakojo G.Ratkevičius.

Startuoliai
„Dažnai komandos turi gerą produktą, bet nesuvokia, kas yra jų unikalus pardavimo pasiūlymas ir komunikuoja visai kitus privalumus. Suvokti savo sukuriamą vertę ir ją iškomunikuoti vieningai yra labai svarbu. Jei ją atradote, jums pasiseks,“ - teigė įmonės „Telesoftas” vadovas Algirdas Stonys.

Svarbiausia - vertybės ir aiškūs tikslai

Diskusijoje dalyvavę vadovai vieningai pabrėžė, jog įmonėje svarbu turėti aiškius tikslus, išgrynintas vertybes, kuriomis bus vadovaujamasi siekiant užsibrėžtų užmojų.

„Turime išsikėlę savo vertybes. Tai parodo, kokių žmonių ieškome ir kokiais principais vadovaujamės kaip kompanija, kas yra mūsų produktas ir ko mes siekiame. Organizuodami procesus naudojame tikslų ir pagrindinių rezultatų (angl. Objectives and Key Results (OKR)) strategiją.Tai padeda suprasti, už ką atsakinga kiekviena komanda, kaip ji prisideda prie visos įmonės tikslo siekimo ir kaip mums sekasi artėti prie nustatytų tikslų bei išlaikyti įmonėje skaidrumą,“ - darbo organizavimo metodais dalinosi B.Krikščiūnas.

„Telesoftas“ vadovas antrino, kad kiekvienas įmonėje turi turėti paskirtį ir savo tikslą. „Šiuo metu labai domiuosi holokratija ir taikome šią teoriją valdyme. Įmonė yra kaip gyvas organizmas, samdai daug žmonių su tam tikru tikslu ir kiekvienas padalinys turi aiškią rolę organizacijoje,“ - pasakojo A.Stonys.

Diskusija „Kaip sukurti globalų verslą“ startavo 2019 m. „Kauno startuolių“ programa, kurios tikslas - padėti kurti ir vystyti inovatyvius verslus. Programos eigoje - daugiau nei 15 nemokamų seminarų ir renginių, pre-akceleravimo programa su tarptautiniais ekspertais, pirmoji Lietuvoje virtuali pre-akceleravimo programa. „Kauno startuolių“ programą inicijuoja - turizmo ir investicijų skatinimo įstaiga „Kaunas IN“, įgyvendina - „Civitta“ ir „Startup Division“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)