VMVT Viešųjų ryšių skyriaus vedėja Jurgita Savickaitė BNS sakė, kad šiai paslaugai keliami tam tikri reikalavimai, pavyzdžiui, reikės įrodyti, kad darbuotojas turi tinkamą maistui vežti priemonę, kad jis yra sveikas, kad jam netaikoma izoliacija ar kita su karantinu susijusi priemonė, kad jis susipažinęs su asmens ir darbo higienos taisyklėmis.
Pasak jos, tokius leidimus galės gauti įmonės, iki šiol netiekusios maisto. Joms leidimai bus išduodami elektroniniu būdu ir nemokamai.
Tuo metu maisto gamybos leidimus jau turinčios įmonės gali jį išvežioti, elektroniniu paštu pateikus prašymą ir būtiną informaciją apie planuojamą veiklą. Tokiu atveju maisto produktai turi būti vežami nedideliais atstumais ir pristatyti per tris valandas.
Paraginimas iš Seimo
Seimo Ekonomikos komitetas ketvirtadienį nutarė kreiptis į VMVT, kad ji paprasčiau išduotų leidimus teikti maisto pristatymo paslaugas. Komitetas tarnybai, Sveikatos apsaugos bei Žemės ūkio ministerijoms nurodė iki pirmadienio apsispręsti dėl supaprastinto leidimų išdavimo.
Pasak konservatoriaus Dainiaus Kreivio, dėl karantino uždarius restoranus ir kitas maitinimo įmones, tokio verslo poreikis labai išaugo.
„Skubiau išduoti leidimus ir mažinti administracinę naštą tiems, kas siūlo prekių pristatymo į namus paslaugas“, – nuotoliniame komiteto posėdyje teigė parlamentaras.
Kito komiteto nario Andriaus Kupčinsko teigimu, tokių paslaugų ypač reikia mažesniuose miestuose, o ne didmiesčiuose, kur veikia daug maisto į namus pristatymo įmonių.
Maisto ir prekių išvežiojimo verslui – kliūtys
Vienos Marijampolės mažosios bendrijos atstovas, reklamos specialistas Domas Ambrazevičius BNS teigė, kad imtis naujos veiklos paskatino karantinas. Tačiau jis sužinojo, kad per karantiną nebus išduodami nauji leidimai maisto tvarkymui.
„Marijampolėje niekas nepristatinėja ir yra paklausa didelė ir norime tą nišą užpildyti. Su kolega turime laiko, norą ir automobilius ir galėtume tą veiklą vykdyti“, – BNS aiškino D. Ambrazevičius.
VMVT Marijampolės departamento laikinasis vadovas Gediminas Gvazdaitis BNS teigė, kad tarnyba suteiktų leidimus, tačiau maisto išvežiotojai nepateikia sveikatos dokumentų.
„Jeigu tikrai bus užtikrintas saugus nugabenimas bent jau karantino laikotarpiu, tikrai yra galimybė tai padaryti ir reikėtų, nes yra ekstremali situacija. Bet atsiranda kitos rizikos... Kiekvienas taksistas tada galės tai daryti. O tarnyba prisiims atsakomybę, nes leidimą bus išdavusi“, – kalbėjo VMVT atstovas.
„Nori savanoriauti, jokių leidimų nereikia, tegu savanoriauja, bet jeigu darai verslą, tai reikia leidimo“, – pridūrė G. Gvazdaitis.
Maisto ir kitų prekių iš parduotuvių užsakymo mobiliąją programėlę „Lastmile“ valdančios bendrovės „Greituolis“ vadovas Tadas Norušaitis sako, kad per karantiną smarkiai išaugo šios paslaugos paklausa, todėl ima trūkti apyvartinių lėšų.
„Tik po to, kai mes galutinai įvykdome užsakymą, t. y. pristatome prekes pirkėjui, pinigai nuskaitomi iš jo sąskaitos ir paprastai po kelių dienų „įkrenta“ mums“, – BNS sakė T. Norušaitis.