Ne vienas „Tele2“ paslaugomis besinaudojantis žmogus pastarosiomis dienomis susisiekė su „Delfi“. Skaitytojai dalijosi įmonės laišku, kuriame operatorius informavo, kad nuo šių metų kovo 1 dienos prie turimo pokalbių plano kainos pridės po 2,2 euro per mėnesį.
Laiške išdėstyta, kad kaip ir daugelis paslaugų teikėjų, įmonė susidūrė su pastaraisiais metais augusiomis sąnaudomis. Taip pat „Tele2“ paminėjo, kad atnaujina infrastruktūrą, plečia 5G ryšio tinklą, įgyvendina kibernetinio saugumo sprendimus.
„Žadėjo „super“ kainą
Vis dėlto šie argumentai dėl kainų augimo dalies vartotojų neįtikino.
„Nesinaudoju tuo 5G, namuose, darbe, kavinėse, prekybos centruose kuo puikiausiai veikia Wi–Fi, telefone kartais naudoju 4G. Klausimas: kodėl turiu papildomai mokėti už paslaugas, kurių man nereikia, kuriomis nesinaudoju? Ir kodėl „Tele2“ gali keisti sutartį kaip jiems norisi, net nepaklausę?“, – dėstė „Delfi“ skaitytoja Ana.
Be kita ko, ji, pridūrė, kad yra lojali įmonės klientė, tačiau jokių nuolaidų ar papildomų pasiūlymų negauna.

Dar vieno skundo „Delfi“ sulaukė iš Arūno. Vyras prisiminė, kad praėjusių metų sausį „Tele2“ pradėjo didelę reklamos kampaniją siekdama pervilioti klientus iš kitų tinklų.
„Žadėjo super kainą 24 mėnesiams, pasirašant naują sutartį. Mes su žmona pasirašėme. Deja, pagal naujas sąlygas (už 8,50 euro kainą kas mėnesį) paslaugomis pavyko naudotis mažiau nei metus. Šiandien gavau laišką iš „Tele2“, kad jie brangina mano planą 25 proc, t. y. Iki 10,70 euro.
Galbūt jums pavyks išsiaiškinti, kodėl po taip plačiai reklamuotos akcijos, kuri buvo transliuojama per visus kanalus, staiga pasikeitė įkainiai? Ir ar tai yra tikrai legalu? Spėju, kad bus daug žmonių, kurie „pasimovė“ ant šios „akcijos“, – kalbėjo Arūnas.
Praėjusių metų „Tele2“ kampaniją prisiminė ir dar viena skaitytoja Kristina. Tada įmonė platino tokią žinutę: „Tavo operatorius vėl kelia kainas? Pereik į „Tele2“ – pažadame puikius planų pasiūlymus“.
„Delfi“ ketvirtadienio rytą kreipėsi komentaro į „Tele2“, o penktadienio rytą sulaukė tokio atsakymo:
„Paslaugų kainas peržiūrime vertindami kaštus ir sąlygas rinkoje. Kainų pokyčiai paveikė nedidelę dalį vartotojų, priklausomai nuo jų pasirinktų paslaugų.
Klientus, kuriems šie pokyčiai taikomi, informavome ir esame pasirengę į galimus klausimus atsakyti asmeniškai“, – sakė „Tele2“ viešųjų ryšių vadovė Asta Buitkutė.
Reguliuotojas: vartotojai gali nutraukti sutartį be baudų
Elektroninių ryšių paslaugų teikimo veiklą reguliuojantys teisės aktai leidžia ryšio operatoriams vienašališkai keisti sutarčių sąlygas (taip pat ir paslaugų kainas), net ir nepasibaigus sutartyje numatytam terminui, „Delfi“ sakė Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) Teisės ir vartotojų teisių apsaugos grupės vyresnioji patarėja Ugnė Ramaneckienė.
Tiesa, svarbu tai, kad kad tokia vienašališko sutarties sąlygų keitimo teisė turi būti numatyta pačioje sutartyje. Įprastai šią teisę paslaugų teikėjai aptaria bendrosiose paslaugų teikimo sąlygose (taisyklėse), kurios yra vienos iš sutartinių dokumentų dalių ir su kuriomis vartotojai turėtų susipažinti prieš sudarydami sutartis.

„Kitas svarbus aspektas – vienašališkai keisdamas paslaugų teikimo sutarties sąlygas paslaugų teikėjas privalo tinkamai informuoti vartotojus apie būsimus pakeitimus – pranešti apie tai ne mažiau kaip prieš 1 mėnesį iki numatomų pakeitimų įsigaliojimo.
Taip pat vartotojams reiktų žinoti, kad tokiu atveju, kai ryšio operatoriai keičia paslaugų teikimo sutarties sąlygas ir tokie pakeitimai iš esmės nėra vartotojų naudai (pavyzdžiui, didinamos kainos), vartotojai turi teisę nutraukti sutartis anksčiau jose numatyto termino be jokių papildomų išlaidų (netaikant sutarties nutraukimo mokesčių, suteiktų nuolaidų paslaugoms ir įrangai grąžinimo)“, – vartotojams svarbius aspektus įvardijo U. Ramaneckienė.
Pagal šiuo metu galiojantį reguliavimą vartotojai teise nutraukti sutartis, kai keičiamos jų sąlygos, turi galimybę pasinaudoti per vieną mėnesį nuo pranešimo apie pakeitimus gavimo dienos.
Tais atvejais, jeigu vartotojai negautų pranešimų apie sutarčių sąlygų pakeitimus laiku arba nebūtų užtikrinta teisė nutraukti sutartį be nutraukimo mokesčių (vartotojams kreipiantis dėl sutarčių nutraukimo laiku), galima kreiptis į RRT dėl kilusio ginčo nagrinėjimo.