Po to, kai iš kolektyvinių derybų su nacionaline vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ pasitraukė Transporto profesinių sąjungų forumas, profsąjungų atstovai teigė, kad šios derybos turėtų būti skelbiamos nutrūkusiomis.

„Linava“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis praeito posėdžio metu sakė, kad yra planas iki rugsėjo 16 dienos pasirašyti kolektyvinę šakinę sutartį, kaip ir buvo tartasi iš pat pradžių.

Tačiau Vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Jovita Jančiauskienė sakė, kad, iš derybų pasitraukus vienai šaliai, turėjo būti inicijuotos naujos derybos.

Tuo metu Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos (LPK) pirmininkė Inga Ruginienė sakė, kad profsąjungos nepasirašys susitarimo, kuris blogina darbo sąlygas.

„LPK anksčiau pasakė, kad nepasirašys kolektyvinės sutarties, kuri blogina darbo sąlygas darbuotojams. To mes laikomės, todėl kai buvo sutartis, kuri blogina sąlygas, mes pasakėme „ne“. Atėjome kalbėti apie didesnį darbo užmokestį, geresnes darbo sąlygas ir socialines garantijas, bet gavome atvirkštinį variantą. Kalbėti ir girtis, kad susitarėme 50 eurų padidinti atlyginimą, čia ne vieta ir ne laikas“, – teigė I. Ruginienė.

Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkė Kristina Krupavičienė sakė nemananti, kad sąlygos darbuotojams tarpiniame projekte būtų pablogintos.

ELTA primena, kad Vyriausybė yra sakiusi, jog minimalus koeficientas, nuo kurio vairuotojams yra mokami dienpinigiai, galėtų būti didinamas iki dviejų MMA (šiuo metu jis siekia 1,3 MMA). Profsąjungos šiam pasiūlymui pritarė, vežėjai siūlymą vertino kritiškai.