F. Kirkorovo koncertai Lietuvoje turėjo vykti dar praėjusių metų kovo mėnesį. Dėl pandemijos ir karantino, kuris šalyje buvo įvestas kovo 16 d., jie buvo nukelti į spalio mėnesį, tačiau ir vėl neįvyko dėl tų pačių priežasčių.
2019 m. gruodžio 9 dieną Vilija (vardas ir pavardė Delfi žinomi) už 70 eurų įsigijo du bilietus į koncertą, kuris turėjo įvykti 2020 m. kovo 15 dieną Šiauliuose.
Pernai spalio 14 dieną koncertų organizatorius „Bravo events“ moteriai pateikė du 35 eurų vertės bilietų platintojo kakava.lt kuponus į jų renginius kaip kompensaciją už neįvykusį koncertą. Šis kuponas galiojo metus, t. y. iki šių metų spalio 14 d.
Vilija kartu su kuponais el. laiške gavo patvirtinimą: „Kuponu galėsite pasinaudoti pirkdami bilietus į kitus renginio organizatoriaus renginius. Kuponas galios 12 mėn. nuo jo išdavimo. Jei per šį laikotarpį nerasite sau tinkamo renginio, kuponą galėsite grąžinti per 14 dienų nuo jo galiojimo pabaigos ir atgauti pinigus“.
Kupone taip pat nurodyta sąlyga, jog kuponas jo galiojimo laikotarpiu negrąžinamas ir nekeičiamas į pinigus. Tačiau greta yra punktas: „Pasibaigus kupono galiojimui, teisės aktų nustatyta tvarka pirkėjas turės teisę kreiptis dėl pinigų už nepanaudotą kuponą grąžinimo.“
Praėjus metams, moteris nerado renginio, kuriame galėtų panaudoti kuponus, todėl šių metų spalio 18 dieną kreipėsi į organizatorių dėl pinigų grąžinimo. Praėjus daugiau nei trims savaitėms, ji iki šiol neatgavo pinigų.
Iš pradžių susisiekti su „Bravo events“ Delfi taip pat nepavyko. Paskambinus nurodytais kontaktais, autoatsakiklis praneša, kad informacija telefonu neteikiama. Į el. laišką gautas automatinis atsakymas, kad informacija bus pateikta teisės aktų nustatyta tvarka, t. y. per 14 d. d.
Praėjus daugiau nei savaitei, Delfi sulaukė bendrovės komentaro.
„Pinigų grąžinimas tiek už kuponus, tiek už bilietus yra vykdomas kiekvieną dieną. Tiesiog dėl labai didelio gaunamų laiškų ir vykdomų grąžinimų kiekio darbai vyksta ne taip sparčiai, kaip norėtume. Pinigai bus grąžinti visiems – ir už nepanaudotus kuponus, ir už renginio bilietus“, – rašoma komentare.
Svarbu pažymėti, kad Lietuvos kultūros taryba (LKT) pernai lapkričio pabaigoje skyrė beveik 13,7 tūkst. Eur subsidiją „Bravo events“, kuri patyrė nuostolių dėl neįvykusių F. Kirkorovo koncertų. 17 tūkst. eurų paramą gavo ir bendrovė „Mon voyage“, patyrusi nuostolių dėl Michailo Šufutinskio koncertų. Tai viešoje erdvėje sukėlė pasipiktinimų laviną, mat atlikėjai atvirai palaiko Putiną ir Lukašenkos režimą.
LKT aiškino, kad subsidijos buvo skiriamos nevertinant renginių turinio, vertinant prašymus buvo atliekama tik renginių organizatorių pateiktų finansinių dokumentų patikra.
Į tai reaguodamas šių metų pradžioje Migracijos departamentas, Užsienio reikalų ministerijos prašymu, penkeriems metams įtraukė Rusijos atlikėją F. Kirkorovą į nepageidaujamų asmenų sąrašą Lietuvoje. Draudimas atlikėjui atvykti į Lietuvą įsigaliojo sausio 19 d. Todėl atlikėjo Lietuvoje planuoti koncertai įvykti negalės.
„Viešai Krymo okupaciją pateisinantys atlikėjai neturėtų būti toleruojami nei vienoje demokratiškoje valstybėje. Turime vienareikšmišką poziciją tokių veikėjų klausimu, todėl abejonių dėl F. Kirkorovo įtraukimo į nepageidaujamų Lietuvoje žmonių sąrašą nekilo“, – šių metų sausį kalbėjo vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė.
„Vakarų ekspresas“ vasarį rašė, kad į visus tris F. Kirkorovo koncertus Lietuvoje parduoti 11 193 bilietai.
Registrų centrui pateiktoje metinėje ataskaitoje rašoma, kad „Bravo events“ 2020 m. patyrė 137 tūkst. eurų nuostolių, o pardavimo pajamos krito beveik 4 kartus iki 1,2 mln. Eur.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nurodo, kad neįvykus renginiui, pirmiausia vartotojas su konkrečiu reikalavimu turėtų raštu kreiptis į renginio organizatorių (ar bilietų pardavėją, jei renginio organizatoriaus pasitelkė tarpininką).
Gavęs vartotojo prašymą, paslaugos teikėjas privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Šių dokumentų kopijos privalo būti pridėtos prie verslininko atsakymo vartotojui.
Nepavykus išspręsti klausimo geranoriškai, vartotojai turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka. Šiuo atveju reikalinga pateikti prašymą, kreipimosi į paslaugos teikėją kopiją, paslaugos teikėjo atsakymo kopiją, bilietų kopijas bei pinigų sumokėjimą už paslaugas patvirtinančio dokumento kopiją el. paštu tarnyba@vvtat.lt.