Pirmą kartą kelionę iš kelionių organizavimo įmonės „MB Antibai" moteris užsisakė prieš 5 metus. Pasak A. Jaujininkaitės tą kartą kelionė buvo sklandi, dėl to Gintarė Valaitytė, įmonės vadovė ir kelionės organizatorė, įgijo medikės pasitikėjimą.
„Man patiko, kad ji daug žino, daug keliavusi. Ją rekomenduodavau savo pažįstamiems, duodavau kontaktus, pati kelis kartus norėjau užsisakyti kelionę, bet vis atsirasdavo kitų variantų arba kas nors netikdavo. Pirmoji kelionė tikrai buvo sustyguota puikiai, kas buvo žadėta, tas ir buvo“, - DELFI sakė A. Jaujininkaitė.
Greičiausiai šis pasitikėjimas pakišo koją moteriai perkant kelionę šiemet. Jau nuo pat pradžių A. Jaujininkaitei atsirado minčių, kad kažkas negerai. 840 eurų dviems kainavusi kelionė buvo užsakyta dar gegužės mėnesį.
„Likus savaitei iki atostogų su G. Valaityte bendrauti sekėsi sunkiai. Sekmadienį skrydis, o aš neturiu bilietų ir nežinau kelintą valandą skrydis, nežinau ir negaliu planuoti, kas mane nuveš į oro uostą ir kas grįžus parsiveš.
Liepos 21 d. G. Valaitytė man paskambino ir pasakė, kad dokumentus ir bilietus gali atsiųsti elektroniniu paštu, pasakė skrydžio laiką, kad mus su dukra oro uoste pasitiks atstovai iš „Novaturo“ arba „Ecotravel“.
Pasiteiravus apie kelionės sutartį ji atsakė, kad kelionės sutarties nėra, nes atskirai užsakomi lėktuvo bilietai ir atskirai užsakomas viešbutis. Man jau tada buvo prasidėjęs stresas, kaltinu save, kad neišsireikalavau kelionės sutarties, nes ji tikrai turi būti“, - savo nuogąstavimus prieš kelionę pasakojo A. Jaujininkaitė.
Tačiau nepaisant nerimo, moteris su dukra sėdo į lėktuvą, skrendanti į Turkiją, kur, pasak medikės, jos laukė bene nemaloniausia atostogų savaitė gyvenime.
Oro uoste niekas nelaukė
Dar Lietuvoje, oro uoste, laukiant skrydžio Asta dar kartą paskambino G. Valaitytei pasitikslinti, kas ją su dukra pasitiks atskridus į Turkiją, Gazipasa oro uostą. Ji pasakė, kad pasitiks žmogus iš pervežimo įmonės, lauks Astos su lentele ir užrašu su jos vardu ir pavarde.
„Lėktuvas nusileido apie 2 val. nakties, 15 minučių anksčiau numatyto laiko. Su dukra išeinam iš oro uosto ir dairomės, kur tas žmogus, kuris turi mūsų laukti. Nieko nėra, niekas nelaukia. Kiti žmonės pasižymi pas „Ecotravel“ agentūros merginas, jiems pasako į kurį autobusą eiti, o mes stovim.
2. val. 32 min. pagaliau prisijungiu prie Turkijos telefono ryšio operatoriaus ir gaunu SMS iš G. Valaitytės, kurioje parašyta, kad ji kažką suklydo užsakydama transferį (keleivių pervežimo paslaugą), kad mums į viešbutį reikia vykti su taksi.
Skambinu G. Valaitytei, tačiau telefonas jos išjungtas. Man šokas, kaip šitaip neatsakingai elgtis su savo klientais?
Jeigu G. Valaitytė dirbtų atsakingai, ji telefono nebūtų išjungusi. Ji žinojo kelintą valandą nusileidžia lėktuvas, žinojo, kad mūsų niekas nepasitiks. Ji privalėjo man paskambinti telefonu ir pasiteirauti, ar aš turiu pinigų taksi paslaugoms, ar aš mokėsiu, ar sugebėsiu susišnekėti angliškai ar kita kalba su taksistu.
Oro uostas užsidarė, nes daugiau nelaukė tą naktį keleivių. Išeities kitos nėra tik sėsti į taksi. Nuo oro uosto iki viešbučio 75 km ir kaina už paslaugą 75 eurai“, - apie nemalonią situaciją oro uoste pasakojo A. Jaujininkaitė.
Tiesa, moteris tuoj pat priduria, kad dėl šios situacijos G. Valaitytė atsiprašė bei padengė visas išlaidas už taksi paslaugas, kurių buvo ir daugiau.
DELFI kalbinta kelionės organizatorė patvirtino faktą, kad pervežimas iš oro uosto į viešbutį nebuvo suorganizuotas sklandžiai ir dėl to atsiradusios papildomos išlaidos buvo iš karto pervestos į klientės sąskaitą.
Sugedęs telefonas
Tačiau tuo nemalonumai nesibaigė. Moteris su dukra atvyko į savo užsakytą viešbutį, tačiau jų ten niekas nelaukė. Organizatorė SMS žinute informavo Astą, kad atvykus į Turkiją jos turi važiuoti į kitą viešbutį, tačiau A. Jaujininkaitė šios žinutės laiku nepamatė.
„Vienintelis dalykas, kuris buvo nesklandus, kad ji vieną naktį gyveno kitame tos pačios viešbučių grupės viešbutyje. Už tai jai buvo kompensuota. Taip būna, pasitaiko viešbučių perpildymai. Žinoma, žmogui nesmagu, ypač kai tai sužinai jau atvykusi į šalį, bet tokių dalykų pasitaiko. Jai tas viešbutis netiko ir ji kitą dieną pervažiavo į kitą viešbutį.
Čia buvo vienos nakties klausimas. Apie tai ji buvo informuota SMS žinute. Tiek, kad ji tuo metu skrido lėktuvu. Mes susirašinėjome žinutėmis ir aš žinojau, kad ji atskridus įsijungs telefoną ir gaus tą žinutę“, - situaciją aiškino G. Valaitytė.
Į „sugedusio telefono“ situaciją pakliuvusi A. Jaujininkaitė teigė, kad neturėjo minties, kad viešbutis gali būti keičiamas, žinutės nematė ir pasakė taksi vairuotojui važiuoti į savo užsakytą viešbutį.
„Atvykus į „Eftalia Village" viešbutį Antalijos kurorte, registratūroje pateikiu pasus, o registratūros darbuotojas pasako, kad mums nėra šiame viešbutyje nieko užsakyta.
Beveik 4 val. ryto, sėdžiu registratūros darbuotojų kabinete, dukra verkia, laukia registratūroje. Kol registratūros darbuotojai ieško rezervacijos ir apmokėjimo aš pamatau dar vieną SMS žinutę iš G. Valaitytės gauta dar oro uoste, kurioje parašyta, kad mes turime vykti į viešbutį „Eftalia Hotel Aytur", - prisiminė A. Jaujininkaitė.
Moteris lyg šiol nesupranta, kodėl jai buvo liepta važiuoti į kitą viešbutį, jeigu jį Lietuvoje pasirinko „Eftalia Village" ir sumokėjo pinigus už atostogas jame su „viskas įskaičiuota“ paslauga. Kelionės mokėjimo paskirtyje buvo nurodyta: "Už kelionę į Turkiją, „Eftalia Village" viešbutis".
„Paprašiau, kad registratūros darbuotojas paskambintų į viešbutį „Eftalia Hotel Aytur" ir paklaustų ar mums yra ten rezervuotas kambarys. Paskambino, viskas gerai, rezervuota, važiuojame. Man jau nesvarbu, kad viešbutis ne tas, svarbu nusiraminti ir pradėti atostogauti“, - apie košmarišką atvykimo į Turkiją naktį pasakojo A. Jaujininkaitė.
Pradėti ramiai atostogauti moteriai nepavyko. Anksti ryte su taksi atvykusios į „Eftalia Hotel Aytur" viešbutį, apie 10 val. Asta sulaukė skambučio iš registratūros su kvietimu ateiti. Ten moteriai paaiškinama, kad už jos poilsį sumokėta tik už vieną naktį ir kad kitą rytą jos turės išvykti.
Stebėtinu galima vadinti turkų viešbučio poelgį nemokamai priimti atostogaujančias lietuves 5 val. ryto. Dažniausiai turistai registruojasi viešbutyje dienos metu ir nuo ateinančios nakties skaičiuojamos viešbutyje praleistos paros. O atvykus anksčiau imamas papildomas mokestis.
A. Jaujininkaitė eilinį kartą susisiekė su G. Valaityte, ši atrašė, kad nuo kitos dienos jau galima bus įsikurti nuo pat pradžių užsakytame viešbutyje „Eftalia Village". Kitą dieną per pietus G. Valaitytė parašė, kad galima važiuoti į savo viešbutį, nes viskas jau gerai, ji paskambino į viešbutį, lietuvaičių ten laukia. Keliautojos vėl sėda į taksi.
Painiava su apmokėjimais
Atvykusi į „Eftalia Village" viešbutį antrą kartą, moteris sužinojo, kad kambarys nerezervuotas. Toliau vyksta susirašinėjimas su G. Valaityte žinutėmis. Netrukus viešbučio darbuotoja praneša, kad viskas gerai - rezervuotos trys dienos už kurias reikia sumokėti. G. Valaityte liepa A. Jaujininkaitei nieko nelaukti, viešbutis gaus apmokėjimą, tiesiog pasiimti raktus nuo kambario ir eiti ilsėtis.
Pasak G. Valaitytės, kelionės metu jos klientei nebuvo reikalo panikuoti, be to moteris beda pirštu į A. Jaujininkaitės paskyrą feisbuke, neva jos atostogos nebuvo tokios baisios, kaip ji bando vaizduoti.
„Jei žmogaus netenkina atostogos, jis gali pasirinkti grįžti. Jai buvo pasiūlyta vykti namo, ji atsisakė šitos galimybės. Be to, jos socialinėje paskyroje yra parašyta, kad ji atostogauja rojuje, kad jai viskas gerai, mes tai esame užfiksavę. Tai yra jos žodžiai“, - su teiginiu apie košmarišką kelionę nesutinka G. Valaitytė.
Astai nedavė ramybės tai, kad apmokėtos tik trys nakvynės iki liepos 29, o ji su dukra turi atostogauti dar dvi dienas iki liepos 31 dienos. G. Valaitytė patikino, kad bus sumokėta už kitas dvi dienas šiek tiek vėliau. Tačiau Asta nenurimo, ji su dukra norėjo papramogauti, tačiau bijojo leisti pinigus, nes nesijautė rami, gal jai dar jų prireiks: ar už neapmokėtas nakvynes ar taksi paslaugoms.
A. Jaujininkaitė teigė, kad negalėjo atsipalaiduoti ir džiaugtis atostogomis. O iš Lietuvos skriejo žinutės, jog jei kas nepatinka, prašome skristi namo, už tai bus sumokėta. Iš dalies jos nerimas pasitvirtino.
Liepos 29 dieną vis dėlto išvykusios į ekskursiją su dukra, grįžusios nebegalėjo įeiti į savo kambarį. A. Jaujininkaitė iš karto suprato, kad už paskutines dvi dienas nesumokėta.
„Dukra verkia, o aš vėl einu į registratūrą aiškintis, visa tai užtrunka, bet gauna apmokėjimą, tačiau tik 30 dienai. Nuotaikos nėra, nuolatinė įtampa, nerimas ir pyktis. Liepos 30 d. vėl ryte einu į registratūrą klausti ar sumokėta už 31 d., užtrunku dar porą valandų kol patvirtina, kad sumokėta.
G. Valaitytės paaiškinimas, kodėl nesumokėta viskas laiku yra toks: moka jos partneriai paskutinę minutę, nes taip pigiau“, - piktinosi kupinas streso atostogas turėjusi moteris.
Kelionių organizatorė G. Valaitytė prieštarauja, kad buvo nesklandumų su viešbučiais ir moteris nesupranta, dėl ko jai priekaištaujama. G. Valaitytė tvirtina, kad jos klientė tiesiog siekia išgauti sau naudos iš šios situacijos.
„Dėl apmokėjimų nieko negaliu komentuoti, mes visą viešbutį užpirkome jai iš karto. Už viską jai buvo sumokėta, ji pati iš viešbučių reikalavimų mokėti neturėjo. Aš sutinku, kad žmogus nepatenkintas, kad jai reikėjo tą vieną naktį gyventi kitame viešbutyje.
Tačiau jei kažkas jai buvo daugiau negerai, mes jai siūlėme važiuoti namo. Bet ji savo feisbuke visur skelbė, kad čia rojus, kaip čia jai viskas gerai. Aš užklausiau dėl tvarkos kambaryje, sakė - viskas gerai. Aš manau, kad čia yra jos noras pasipelnyti. Mes už savo klaidas jai viską kompensavome“, - savo poziciją dėl nepatenkintos klientės išsakė G. Valaitytė.
A. Jaujininkaitė teigė, kad kuomet baigėsi atostogos, iš viešbučio į oro uostą jos su dukra buvo nuvežtos sklandžiai. Moteris teigė, kad atostogos jai buvo sugadintos būtent dėl organizatorės kaltės ir ji planuoja nepalikti šio reikalo bei kreiptis į vartotojų teises ginančias institucijas.