Adomas (tikras vardas ir pavardė redakcijai žinomi) laiške „Delfi“ rašė, kad penktadienį nusprendė pavakarieniauti Vilniaus prekybos centro „Mada“ esančioje kavinėje „Katpėdėlė“. Ją valdo įmonė „Amber Food“, kuriai taip pat priklauso „Manami“, „Sugamour“, „Charlie pizza“, „La Crepe“ ir pan.

„Atsisėdome terasoje, jokios informacijos dėl negalimo atsiskaitymo su kuponais negavome. Užsakėme maisto už 40,30 euro. Paprašius sąskaitos, informavome, kad mokėsime kuponais, kurių vertė 40 eurų“, – nurodė Adomas.

Tačiau restorano atstovai kuponus priimti atsisakė ir, pasak Adomo, baksnojo į ant stiklo užkabintą lapą, kuriame buvo nurodyta, jog kuponai nepriimami. Vėliau „Katpėdėlės“ administracija, jo teigimu, iškvietė policiją.

„Amber Food“ skelbimas dėl „Beta Media“ kuponų

„Bandėme aiškinti, kad ant kupono aiškiai nurodytas paslaugos tiekėjas – „Amber Food“, tačiau administracijai buvo vienodai“, – tvirtino skaitytojas.

Anot jo, administratorė klientams tvirtino, kad šie ne tik turės apmokėti visą sąskaitą, bet ir gaus administracinę baudą.

„Mes griežtai atsisakėme mokėti kitu būdu, policija taip pat nematė pagrindo mums surašyti protokolo, nors restorano administratorė tai traktavo kaip atsisakymą mokėti“, – teigė jis.

Policija gavo du pranešimus

Vilniaus apskrities policija patvirtino „Delfi“, kad panašus pranešimas buvo gautas birželio 14 dieną, aštuoniolika minučių po aštuntos vakaro.

„Kavinės darbuotojai informavo, kad kavinės klientai už maistą ir gėrimus nori atsiskaityti galimai bankrutavusios įmonės „Beta Media“ kuponais. Dar vienas pranešimas buvo gautas tą pačią dieną 20.31 val. – pranešėjas teigė, kad kavinės darbuotojai neišleidžia jo iš kavinės, reikalaudami susimokėti už maistą ir gėrimus“, – sakė Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio vyresnysis specialistas Tomas Bražėnas.

Jo teigimu, atvykus pareigūnams konfliktas buvo išspręstas, pabendrauta su kavinės darbuotojais bei klientais, pasiūlyta kavinės administracijai dėl atsiskaitymo kuponais tvarkos ir teisėtumo spręsti klausimą civiline tvarka.

Policijos automobilis

„Jokių įpareigojimų paslaugos teikėjui iš pareigūnų pateikta nebuvo“, – nurodė jis.

Nors skaitytojas teigė, kad atsiskaitė kuponais, „Amber Food“ generalinis direktorius Gediminas Balnis „Delfi“ tai paneigė ir nurodė, jog kuponai nebuvo priimti, įmonė parašė pareiškimą policijai dėl nesusimokėjusio kliento.

Be to, pasak jo, prie visų grupės restoranų įėjimų yra iškabinti pranešimai, kad „Beta Media“ priklausantys „beta.lt“ ir „grupinis.lt“ kuponai yra neaptarnaujami.

„Anksčiau atsiskaičius su kuponu vieną kartą jis antrą kartą negalėjo būti panaudotas. Dabar, kai visos visos sistemos išjungtos, kuponas yra paprastas popierius lapas, galima jų šimtą prisispausdinti ir vaikščioti po įvairias įstaigas, nes sistemos atjungtos, jo neįmanoma pažymėti, kad juo atsiskaityta, tad taip galima piktnaudžiauti“, – sakė G. Balnis.

Paklausus, ar bendradarbiaudama su „Amber Food“ įmonė patyrė nuostolių, jis atsakė, kad šie siekia dešimtis tūkstančių eurų. „Beta Media“ su šios grupės įmonėmis, kaip ir su kitais paslaugų teikėjais, atsiskaitydavo vartotojui panaudojus kuponą.

Plačiau konflikto „Katpėdėlėje“ įmonė nekomentavo.

Tiesa, antradienį „Facebook“ grupėje „Nukentėję nuo „beta.lt“ vartotojai ėmė dalintis, kad „Beta Media“ atkūrė sistemą, kurioje galima patikrinti kuponų autentiškumą.

„Informuojame, kad atstatėme mūsų savitarnos sistemą, kuri partneriams buvo laikinai nepasiekiama dėl išorinių serverių trikdžių. Laikomės paslaugų sutartimi prisiimto įsipareigojimo informuoti partnerius apie vartotojų įsigytų kuponų galiojimą bei panaudojimą. Šiuo metu savitarna galima naudotis ir joje tikrinti bei pažymėti galiojančius kuponus“, – teigiama pirmadienį partneriams išsiųstame „Beta Media“ atstovės laiške.

Antradienį ryte „Delfi“ susisiekus su G. Balniu jis teigė dar nesusipažinęs su įmonės išsiųstais laiškais, tačiau nurodė, kad „situacijos tai nekeičia“, nes ji nėra atsiskaičiusi už jau panaudotus kuponus.

Pradėtas ikiteisminis tyrimas

„Beta Media“ visuomenę apie bankrotą informavo birželio 7 dieną, o kuponų iš jos valdytų „beta.lt“ ir „grupinis.lt“ įsigiję vartotojai skundais užvertė Vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Praėjusios savaitės viduryje tarnyba skelbė, kad sulaukė beveik 200 vartotojų kreipimųsi. Nukentėjusius žmones vienijančioje „Facebook“ grupėje antradienį buvo 1,7 tūkst. narių.

Įmonės valdomi puslapiai, kuriuose pardavinėti kuponai, šiuo metu neveikia.

Be kita ko, Vilniaus apygardos prokuratūra praėjusį ketvirtadienį paskelbė, kad pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl įtariamo „Beta Media“ sukčiavimo.

„Tyrimas pradėtas išnagrinėjus ir įvertinus Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos pateiktą medžiagą. (...) Sulaukta vartotojų skundų, kad jie negali pasinaudoti interneto svetainėse „beta.lt“ ir „grupinis.lt“ pirktais paslaugų kuponais.

Ikiteisminiam tyrimui vadovauja Vilniaus apygardos prokuratūros prokuroras, tyrimą pavesta atlikti Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnams.

Pati įmonė praėjusią savaitę platintame pranešime teigė, kad bankrotas nebuvo tyčinis, o gegužės pabaigoje įmonės vykdyta nuolaidų kuponams kampanija buvo dar šių metų antrojo ketvirčio pradžioje suderinto įmonės rinkodarinio plano dalis.

beta.lt, grupinis.lt

„Pažymėtina, kad nuolaida buvo taikoma ne visiems, o tik atrinktiems paslaugų pasiūlymams. Tai aiškiai matoma mūsų „Facebook“ įrašuose, vartotojams siųstuose naujienlaiškiuose ir t.t. Deja, minėta kampanija planuotų rezultatų nepasiekė. Supratome, kad situacija tampa sudėtinga ir tai turi įtakos atsiskaitymų su partneriais procesui. Todėl nuo gegužės 28–os dienos mūsų vartotojui atjungėme galimybę „beta.lt“ portale įsigyti pasiūlymus. Buvo atjungta apmokėjimo funkcija – beveik dvi savaites iki bankroto inicijavimo paskelbimo prekyba kuponais nevyko“, – teigė R. Adomaitis.

Įmonės pardavinėtais kuponais buvo galima atsiskaityti už pramogas, apgyvendinimo įstaigose, viešojo maitinimo vietose. Nemažai paslaugų teikėjų paskelbė, kad įmonei bankrutuojant priimti jų negalės, tačiau atsirado ir tokių, kurie teigė, kad prisiims nuostolius ir paslaugas suteiks. Tarp pastarųjų buvo ir „Eglės sanatorija“.

„Beta Media“ taip pat valdo kelionių agentūrą „Beta Travel“, kuri pardavinėjo didžiųjų kelionių organizatorių kelionių paketus. Ji pakeitė prekės ženklą į „Mongo“ ir nors iš pradžių skelbė, kad toliau veiks, galiausiai nurodė, jog veiklą stabdo, nes nenori priimti naujų užsakymų, kol neaišku, ar galės įgyvendinti ankstesnius.

„Novaturas“ nurodė, kad sutartį su bendrove nutraukia, o jos klientus perims. „Coral Travel“ taip pat nurodė, kad perims „Beta Travel“ prisiimtus įsipareigojimus ir keliones įgyvendins.

Norite papasakoti savo istoriją ar pranešti naujieną? Kviečiame rašyti el. paštu pilieciai@delfi.lt