DELFI paštą pasiekė skaitytojo Jono (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi) laiškas. Kaip pats vaikinas teigia, tai pirmasis atvejis, kai jis nusprendžia pasidalinti tokio tipo istorija. Ją jis apibūdino keturiais žodžiais: pažeminti, apkaltinti, užrakinti, apvogti.

Sulaukė ne pagalbos, o moralo

Jonas atsiųstoje istorijoje pasakoja apie savo apsilankymą Gariūnuose esančiame „Depo“ prekybos tinkle. Pasak jo, apsipirkti visuomet tekdavo šioje parduotuvėje ilgai, būdavo sunku rasti darbuotojus, tačiau paskutinis įvykis kantrybės taurę perpildė.

„Liepos 4 d. apie 18 val. atvykau į prekybos centrą „Depo“ esantį šalia Gariūnų. Norėjau grąžinti prekes, nes šiuo metu vykdome statybas ir dalis pirktų prekių mums liko. Atvykus į statybų skyrių paklausiau apsauginio, ką man reikia daryti prekių grąžinimo atveju. Jis atsakė nieko nežinantis ir liepė kreiptis į kasininkę, vyresnio amžiaus šviesių plaukų darbuotoją. Nieko keisto, bet kasininkė taip pat nieko nežinojo ir pasiūlė kreiptis į infocentrą. Pasirodė taip, lyg žmonės apie tokius dalykus pirmą kartą girdėtų. Nuėjus į infocentrą man buvo pranešta, kad aš pats turiu susirasti „Depo“ salės darbuotoją, kuris man padės iškrauti prekes ir kažkas sąskaitoje pažymės, kad jas grąžinau. Pasirodė keista, bet neturėjau kito pasirinkimo. Pamaniau, kad prieš tai apsipirksiu ir vėliau viską vienoje kasoje atliksiu, tai ir prekių grąžinimą ir pirkimą“, – rašo vyras.

Toliau jis dėsto, kad apsipirkimas truko 45 minutes, taip pat įsigijo ir 35 vnt. 2,5 m. ilgio kampukus, tačiau pamanė, kad viską susidės grąžinęs prekes.

„Susirinkęs prekes išėjau į medžioklę, nes reikėjo surasti „Depo“ darbuotoją iškrauti grąžinamoms prekėms. „Gera žinia“ tai, jog tokių klausinėjančių ir ieškančių darbuotojų buvo ne vienas. Aš nežinau, bet taip atrodo, kad piko valandomis darbuotojai slepiasi nuo klientų ir lyg specialiai garsiai nukreipia vieni pas kitus. Ieškojau gal 20 minučių darbuotojo, kuris turėjo man padėti, bet vis neradau. Tuomet galų gale paprašiau vieno krovėjo, kurio nebuvo tiesioginis darbas man padėti iškrauti prekes ir pasirašyti sąskaitoje. Jis sakė, kad pats nežino tvarkos ir reikia kreiptis į vyresnio amžiaus kasininkę. Taip, tą pačią. Kartu nuėjom su juo ir klausėme ką daryti. Kasininkė vėl sakė sugrįžti į infocentrą, bet man papasakojus „Depo“ įmonės procedūras ji sutiko galų gale iškrauti prekes ir pažymėti jas sąskaitoje. Nuėjus kartu prie automobilio, iš kažkur atsirado darbuotojas su krautuvu, kad ant jo galėčiau sudėti prekes. Pagalvojau, kad pagaliau susitvarkysiu ir bus ramu. Bet ką jūs galvojate? Tas darbuotojas privažiavo ir visą laiką sėdėjo savo krautuve, laidėsi juokeliais su savo kolega ir atsainiai stebėjo situaciją. O aš parvežiau 3 ir 4 metrų ilgio aliumines konstrukcijas, kurias tiesiog reikia įkrauti ir iškrauti dviese. Pagalvojau, kad tokio „pasikėlusio“ krovėjo tikrai neprašysiu pagalbos ir krausiu viską pats asmeniškai.

Pradėjus krauti prasidėjo kasininkės žodžių lavina „paskubėk, greičiau krauk, taigi manęs laukia mano klientai. Kas bus, jei atvažiuos klientai, o aš čia stoviu su tavimi?“. Mano prekių iškrovimas pasirodė įdomus ir kitam darbuotojui su krautuvu, tad mano darbą jau stebėjo 3 „Depo“ darbuotojai. Aš kraunu prekes, „Depo“ darbuotojai net ne tai, kad nepadeda, o man moralizuoja taip, lyg būčiau kaltas, kad grąžinu prekes. Jau tada pamaniau, kad viskas, daugiau gyvenime neįžengsiu į šią parduotuvę, bet čia pasirodė tik smulkmenos“, – rašo Jonas.

Kaune atidaryta Depo

Toliau vyrui buvo pasakyta nueiti į paslaugų centrą ir susigrąžinti savo sumokėtus pinigus. Ten jis darbuotojai padavė tris sąskaitas, tačiau darbuotoja pastebėjo, kad nuo sąskaitų nuplėšti čekiai. Kaip rašo vyras, iš pradžių jis nesusivokė, kokių čekių reikia, ir pasiteiravo, tai ką jam dabar daryti. Buvo gautas atsakymas: „susikrauti prekes atgal į mašiną ir grįžti iki darbo dienos pabaigos su čekiais“. Tik pradėjęs tikrinti sąskaitas Jonas pamatė, kad nei ant vienos sąskaitos nėra čekių segimo ženklų, tačiau darbuotoja ir toliau tvirtino, kad čekiai visada yra prisegami prie sąskaitų.

„Sugrįžau į mašiną ieškoti čekių kuprinėje. Eureka! Radau ne čekius, bet kitas sąskaitas be čekių ir be segimo žymių. Pamaniau, kad gal tiesiog pardavėjos nesega čekių ir tai bus koziris toliau „eiti prieš sistemą“. Padėjus sąskaitas ant stalo, pagaliau darbuotoja liko nuginkluota. Sakiau „jūs man paaiškinkite, jeigu turiu dar tris sąskaitas, kuriose nėra čekių žymių, kaip taip gali būti?“. Bingo. Pasirodo, aš pirkau prekes už „Depo“ pinigus ir čekio net neturėjo būti. Aišku, dar prieš tai man pasakė, tai „kodėl tu iš karto nesakei“. Kasininkė pasakė, kad viskas galų gale yra gerai ir pinigus tikrai man grąžins, bet reikia eiti į kitą stotelę, į infocentro finišą... Ten iš kur sugrįžau.

Su visomis prekėmis galų gale atsidūriau kasoje. Ten sėdėjo jauna, bet labai nemaloni darbuotoja, kuri ne tik apatiškai bendravo, bet dėl jos nežinojimo man teko prastovėti 1,5 val. kasoje, kad atgaučiau savo ypatingai didelę sumą – 80 Eur. Taip, kasoje stovėjau 1,5 val., kad darbuotoja sugebėtų kredituoti tris sąskaitas. O viso kaltė, nemokėjimas dirbti su programa. Iš pradžių ši kolegė dirbo viena ir vis kažką panosėje burbėjo. Galų gale jai trūko kantrybė ir ji paprašė kito kolegos pagalbos. Dviese veiksmas įsisiūbavo ir jau atrodė, kad viskas pavyks, bet dėl kažkokios klaidos vis strigo programa. Kaip vėliau sužinojau, abu tiesiog nežinojo, kaip pakeisti prekių nuolaidą.

Galų gale, po maždaug vienos valandos laukimo, kasoje pasirodė padalinio vadovė. Ji žinojo viską, ką reikia daryti, ir netrukus ledai pajudėjo. Kreditavo vieną sąskaitą ir sakė, kad likusias tegul kredituoja ta pati nemaloni darbuotoja. Pamaniau, kur teisybė? Aš jau daugiau nei 1 val. laukiu kasoje, o vardan to, kad mane kuo greičiau paleistų, leidžia tokiai darbuotojai eksperimentuoti. Ir aišku, turėjo įvykti dar viena staigmena. Man pateikė naują sąskaitą, ne kreditinę, o sąskaitą perkant naujas prekes. Sakau, ar tikrai taip turi būti, atsakė, kad taip ir viską sutvarkys. Man buvo labai keista, bet neturėjau kito pasirinkimo. Pasirašiau sąskaitą ir jau netrukus išgirdau vadovės teiginį, kad ta darbuotoja vėl suklydo. Neturėjau žodžių. Vadovė galų gale pasakė, kad leistų jai viską sutvarkyti, nes jau matė, kad parduotuvė užsidarinėja, jau buvo po 21 val. Likusioms sąskaitoms kredituoti prireikė dar apie 10 min. Kasoje prastovėjau 1,5 val. Man nebuvo pasiūlyta nei atsisėsti, nei kiti malonūs dalykai, pavyzdžiui pasivaišinti kava. Link pabaigos vadovė informavo, kad dėl grąžinimo pirkau mažiau prekių, todėl kaina keičiasi, žodžiu primokėk. Tai nuplėšė dar 3 Eur.

Svarbu paminėti dar vieną dalyką. Per tas 1,5 val. laukimo pastebėjau šlykštų atvejį. Atėjo prie šios kasos tamsios kūno spalvos du užsieniečiai, panašūs į turkus, kurie norėjo kažko paklausti. Nemandagioji pardavėja išvijo ir aprėkė, kad eitų į kitą kasą, bet pasakė tokiu balsu, kaip kokiems „šiukšlėms“. Aš negalėjau patikėti. Tie vyrukai nieko nesuprasdami ir išėjo. Bet po 5 minučių jie vėl sugrįžo. Nemandagioji kasininkė atsisukusi į savo vadovę garsiai šnekėjo „ko jie čia nori? Ko jie man čia kiša tą kortelę, tegu eina kitur“. Ta intonacija atrodė, kad tie žmonės ne parduotuvės klientai, o kokie tai į butus besibeldžiantys komerciniai pardavėjai. Ir pasirodo, kad tie vyrukai norėjo pasidaryti „Depo“ kortelę ir tik šioje kasoje jie tai gali padaryti“, – laiške rašė Jonas.

3,5 valandos chaoso ir užrakinti vartai

Ir tai dar ne istorijos pabaiga. Galiausiai susimokėjus už naujas prekes, atlikus kitų prekių grąžinimą skaitytojas Jonas kartu su savo žmona patraukė link automobilio, kuris buvo paliktas statybų aikštelėje. Pasak jo, jiems besiartinant prie automobilio darbuotojas šūktelėjo, kad vartai tuoj bus uždaryti ir nepaskubėję jie iš čia nebeišvažiuos. Greitai iškrovus prekes, pats vyras sėdo už vairo, o moteris liko su tuščių prekių krepšeliu.

„Vartai uždaryti, prie jų manęs laukia tas pats apsauginis ir vyresnio amžiaus kasininkė. Išlipus iš automobilio buvau apkaltintas, kodėl taip užtrukau parduotuvėje. Kasininkė pasakė, kad iš vis grąžinimus reikia daryti nuo pat ankstaus ryto. Parduotuvėje sugaišau apie 3,5 val. ir tai tikrai ne mano problema. Ji mano akyse kardinaliai pasikeitė ir po tokio apkaltinimo galų gale suprato, kad tai jų parduotuvės kaltė. Tik ji vienintelė per visą istoriją manęs atsiprašė.

Tada kasininkė paklausė, ką esu nusipirkęs, bet nebeturėdamas nei jėgų, nei noro sakau imkite sąskaitą ir tikrinkite. Darbuotoja, norėdama kuo greičiau grįžti namo, greitai permetė akimis ir sako važiuokite.

Tai, aišku, dar ne viskas. Mano žmona turėjo vežimėlį, kuriame buvo vienas euras. Pasakėme, kam jau kam, bet jiems jo tikrai neatiduosime. Tai ne pinigų, bet tai principo reikalas. Žmona kasininkės paklausė, kur reikėtų palikti vežimėlį, o darbuotoja atsakiusi, kad tikrai dėl vežimėlio neatidarinės kasos informavo, kad lauke negalima palikti tokio vežimėlio kaip mūsų, todėl reikia eiti per visą parduotuvės salę ir palikti jį prie kasos. Jau buvo apie 21:15 val., nieko nebebuvo ir buvau kvailas, kad žmoną paleidau, nes man pasakė, kad išvaryčiau automobilį. Tik išvažiavus supratau, kad vartus uždarė kartu su mano žmona. Pasidarė neramu, nes supratau, kad žmona pasiliko su tais „bukapročiais“, kito žodžio neberandu.

Pasirodo, kad man išvažiavus žmona vežė vežimėlį, o viduje keli darbuotojai šūkavo, kodėl dar klientė yra salėje. Prie tų keiksnojančių darbuotojų prisijungė apsauginis. Žmona norėjo išeiti per paradines duris, bet sužinojo, kad to padaryti negalės ir turi grįžti pro statybų aikštelę. Jai einant pro salę ją sekė apsaugos darbuotojas ir su ta pačia nuostaba ir replikom pasitiko pagyvenusi kasininkė. Žmona pradėjo teisintis, kad visa parduotuvė užrakinta ir ji nori išeiti. Tada darbuotojai pasakė, kad čia ji tikrai neišeis, nes jau įjungta signalizacija, kurią labai sunku išjungti. Žmona paklausė, ką jai reikia daryti. Tuomet pasirodė kitas apsauginis iš salės. Pagyvenusi kasininkė pasakė, kad ji nežinanti ką daryti, o apsaugos darbuotojas pradėjo piktai klausinėti, kodėl ji yra pasilikusi parduotuvėje... Kasininkė išėjo ir žmoną paliko vieną besiteisinančią naujam apsauginiui. Tada žmona pasakojo, kad vežimėlis turėjo būti paliktas parduotuvės viduje, o apsaugos darbuotojas piktai krizendamas sakė, kad vežimą reikėjo palikti lauke, už kelių metrų visai prie pat durų. Tragikomedija, ne kitaip. Galų gale apsauginis sutiko žmoną išleisti, bet garsiai moralizavo, kad jam reikės atlikti labai didžiules signalizacijos išjungimo procedūras. Vienintelis dalykas, ką jam reikėjo padaryti, nueiti iki apsaugos būdelės, paspausti mygtuką ir prie vartų su raktu atidaryti vartus. Žmona atsisveikino, padėkojo ir žinoma buvo išleista be jokio atsako“, – dėsto Jonas.

Kaune atidaryta Depo

Pamirštos prekės neatgavo

Vienos dienos istorija baigėsi, tačiau kitą dieną skaitytojas pastebėjo, kad pamiršo pasiimti pirktus kampukus. Kaip tvirtina skaitytojas, jis suprato, kad iš dalies tai ir jo kaltė, kad prekes pamiršo, tačiau mato ir „Depo“ darbuotojų kaltę, kad šie skubėdami namo nesutikrino visų prekių. Ilgai svarstęs vyras nusprendė nuvažiuoti į parduotuvę ir paprašyti pamirštų prekių.

„Atvažiavęs iškarto lėkiau į kasą tikėdamasis, kad joje dirbs tie patys darbuotojai. Bet atėjus radau kitas darbuotojas, kurios, pasirodo, viską jau žinojo ir į mane žiūrėjo su pykčiu. Jaučiausi taip, kad vakar sugaišinau nekaltus darbuotojus. Papasakojau vienai sėdinčiai kasoje darbuotojai trumpą istorijos reziume, bet ji nieko negalėjo padėti ir pakvietė vadovą. Pasirodo, ir vadovas žinojo, kas vakar įvyko. Nepatikėsite, manęs net ne tai, kad nebuvo atsiprašyta, o man buvo tiesiai šviesiai rėžta į akis, kad esu pats kaltas, kad nusprendžiau grąžinti prekes ir dėl to turėjau pralaukti tiek ilgai, darbuotojai pridarė klaidų ir sukėliau „sumaištį“. Įsivaizduokite, verslas kuris pardavinėja ilgaamžes statybines prekes, man teigia, kad jie pagal civilinį kodeksą turi teisę net nepriimti prekių grąžinimo. Statybinių prekių parduotuvės darbuotojas man toliau aiškino, kad prekių reikia pirkti tiek, kiek jų reikia. Statybinių prekių parduotuvės vadovė man aiškino, kad jie išskirtinai sutiko priimti nenaudotas ir pakuotės nepažeistas prekes, lyg tai, kad jie man atrodė būtų mokėję už nieką pinigus.

Pasakiau, kad dėl vakar kilusių didelių nesusipratimų palikau prekes, noriu jas atgauti ir išsiskirti gražiuoju. Ji pasakė, kad tai yra mano kaltė, nes prieš sumokant prekes aš pasirašiau ant sąskaitos, kad prekes pasiėmiau. Aš jai kartojau, kad tik dėl tokios sumautos tvarkos aš mokėjau ne kasoje, o infocentre, tų prekių negalėjau atsinešti į šią salę. Ji vis man kartojo tą pačią frazę, kad esu kaltas ir, kad jie išviso turi teisės nepriimti prekių. Pasakiau, kad manęs nepatikrino, kad gali persukti kameras ir pasižiūrėti, kad aš nieko neėmiau. Ji pasakė, kad nueis pasikalbėti su ta pagyvenusia kasininke ir pasiaiškinti. Po 10 minučių vadovė sugrįžo ir pasakė taip, kad aš kasininkei sąskaitos nedaviau, sąskaita pamosikavau po nosimi ir dėl to ji jos netikrino, nors dar vakar aiškiai sakiau, imkite ir viską tikrinkite, aš to pats tikrai nedarysiu. Vadovė patikino, kad apsauga dėl tokio dalykų kamerų tikrai nesukinės ir jie iš viso neturi laiko čia aiškintis. Vadovė su didele panieka pasakė, kad jei aš pats noriu, aš galiu rašyti pretenziją ir jie svarstys, ar ją nagrinėti ar ne. Tuomet supratau, kad tai yra visiško pasityčiojimo iš manęs, laiko gaišinimo ir nervų gadinimo reikalas.

Per tas dvi dienas taip kvailinamas dar niekada nebuvau buvęs. Tuomet pamaniau, kad išgyvensiu be kampukų, šioje situacijoje nusileisiu, padėsiu trumpą kablelį ir šią istoriją pavadinsiu „Pažeminti, apkaltinti, užrakinti ir apvogti“. O visą istoriją noriu paviešinti, kad kažkas kitas tokiam aplaidžiam darbui padarytų galą“, – savo istoriją užbaigia Jonas.

„Depo“ aiškinsis, ar darbuotojai elgėsi netinkamai

DELFI susisiekė su „Depo“ administracija, buvo paprašyta klausimus atsiųsti raštu. Gautas atsakymas, kad bendrovė „DEPO DIY LT“ negavo kliento pretenzijos dėl aprašytos situacijos. Tad buvo paprašyti skaitytojo kontaktai. Jam leidus, DELFI perdavė jo elektroninio pašto adresą. Tikinta, kad su juo bus „susisiekta ir bandoma pasitikslinti bei geriau suprasti situaciją“.

„Tik išsiaiškinę situaciją priimsime sprendimus dėl tolimesnių veiksmų, susijusiu su aprašomais įvykiais. Jei paaiškės, kad darbuotojai elgėsi netinkamai ir (ar) neetiškai, „Depo“ neabejotinai imsis priemonių, kad tai nepasikartotų“, – rašoma atsakyme.

Skaitytojas DELFI patvirtino, kad su juo susisiekė padalinio vadovė ir atsiprašė dėl susiklosčiusios situacijos.

Kaune atidaryta Depo

DELFI taip pat pasiteiravo, kokios yra prekių grąžinimo taisyklės, kadangi internetiniame puslapyje jos neskelbiamos. Į tai gautas atsakymas: „Kokybiškų prekių keitimo taisyklės UAB DEPO DIY LT parduotuvėse yra viešai prieinamos kiekvienoje parduotuvėje, informaciniame stende. Šių taisyklių turi laikytis tiek klientai, tiek ir darbuotojai“.

Perdavus skaitytojo elektroninį paštą taip pat pasiteirauta, ar įmonė pateiks platesnį komentarą, tačiau atsakymas negautas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (385)