Apie 11 val. prie Užupio skvero buvo susirinkę kelios dešimtys kurjerių. Su policijos leidimu susirinkusieji maždaug 5 minutėms užblokavo eismą Užupio gatvėje.

„Kurjeris – ne paukštis, tiesia linija neskris“, – skandavo jie.

Su jais pasikalbėti išėjęs „Wolt“ operacijų vadovas Baltijos šalyse Simonas Runzheimeris kvietė į biuro vidų, kur galėtų ramiai pasikalbėti.

„Norėčiau pakviesti jus į vidų, kad galėtume aptarti, ką galime padaryti dabar ir ateityje. Kitose šalyse jau esame padarę panašių pokyčių ir pamatėme, kad kurjeriai patys suprato, jog sistema tapo teisingesne ir naudingesnė jiems“, – sakė jis.

Tačiau kurjeriai, po Kurjerių asociacijos atstovo Vuko Vukotičiaus pasiteiravimo, pradėjo švilpti, taip išreikšdami savo poziciją, jog nori lygiaverčių derybų, o ne dar vienos diskusijos.

„Norime derybų. Juk mes partneriai. Ar ne?“ – klausė vienas streike dalyvavęs kurjeris.

V. Vukotičius ragino nenusileisti, protesto akcijas ir atsijungimus nuo platformos kartoti.

„Pavyzdžiui, penktadienį. Ir ne tik nedirbti, namie pasėdėti, bet ir vėl susirinkti“, – sakė jis.

Po to vykusio pokalbio metu susirinkusieji sutarė vėl streikuoti penktadienį 18 val., kuomet užsakymų paklausa būna bene didžiausia.

Simonas Runzheimeris ir Vukas Vukotičius

Malūnsparniais nesinaudoja

Kaip prieš protesto akciją sakė Kurjerių asociacijos atstovas V. Vukotičius, iki šiol bazinis tarifas kurjeriui už vieną pristatymą buvo 3 eurai, su priedu už tolimesnius nei 3 kilometrai pristatymus.

„Tačiau „Wolt“ jau dabar ne matuoja realų nuvažiuotą atstumą, o nustato jį pagal tiesią liniją žemėlapyje, lyg kurjeriai naudotųsi malūnsparniais. Kartais realus atstumas būna dvigubai didesnis, o dar reikia grįžti iki restoranų“, – pastebėjo jis.

Kurjeriai atkreipia dėmesį, kad konkuruojančioje platformoje „Bolt Food“ atstumas matuojamas pagal trumpiausią „Google Maps“ maršrutą.

Streikuojantys kurjeriai reikalavo, kad būtų paliktas bazinis 3 eurų tarifas, kad būtų matuojami realiai nuvažiuojami atstumai ir kad nebūtų panaikinti papildomi priedai už darbą savaitgaliais.

Prieš streiką skelbta, kad pirmadienį nuo platformos planuoja atsijungti bent 400 „Wolt“ kurjerių trijuose didžiausiuose šalies miestuose.

Uždirbs tiek pat

Savo ruožtu „Wolt“ išplatintame pranešime žiniasklaidai teigiama, kad vidutinės kurjerių pajamos turėtų likti tokios pačios, t. y. apie 9 eurai per valandą, o apie 80 proc. užsakymų – apmokami taip pat arba daugiau.

„Nuo šio pirmadienio, rugpjūčio 9 dienos, „Wolt“ Lietuvoje atnaujina savo kurjerių-partnerių veiklos apmokėjimo modelį. Šiuo žingsniu siekiama dar geriau subalansuoti visų platformos kurjerių-partnerių (nepriklausomai ar vairuojančių automobilį, pristatymui besirenkančių dviratį, ar paspirtuką) veiklos apmokėjimą bei užtikrinti savaitgaliais veikiančių kurjerių-partnerių konkurencingas gaunamas pajamas“, – rašoma pranešime.

„Wolt“ skelbia Lietuvoje bendradarbiaujanti su maždaug 3 tūkst. kurjerių.

„Šiuo metu Lietuvoje kurjeriai-partneriai vidutiniškai gauna 9 eurus per valandą. Pakeitus sistemą, dauguma užsakymų bus kompensuojami geriau arba taip pat, kaip dabar. Skaičiuojame, daugiau nei 45 proc. visų pristatymų turėtų būti apmokami geriau nei šiuo metu, apie 35 proc. pristatymų – panašiai kaip dabar, o apie penktadalis pristatymų – šiek tiek mažiau.

Dalis kurjerių-partnerių, užsakymus pristatantys dviračiais, pradžioje gali pastebėti pajamų mažėjimą 5–10 proc., tačiau artimiausiomis savaitėmis skirtumas turėtų išnykti dėl augančios paslaugos paklausos rudens sezonu“, – cituojamas „Wolt“ operacijų vadovas Baltijos šalyse S. Runzheimeris.

Dar paaiškinama, kad kurjeriams apmokama už užsakymus, kuriuos jie nusprendžia priimti, o pajamas už vieną pristatymą sudaro keli elementai, pavyzdžiui, bazinis pristatymo mokestis, mokestis už atstumą, mokestis už didelį užsakymą, mokestis už pristatymus piko metu ir kt.

„Kai kurios gaunamų pajamų dalys didėja (pavyzdžiui, bazinis mokestis piko valandomis ir savaitgaliais), kai kurios – lieka tokios pačios (pavyzdžiui, mokestis už atstumą už kiekvienus 250 metrų, pradedant nuo 750 metrų), dalis – mažinama (pavyzdžiui, bazinis mokestis ne piko valandomis)“, – rašoma pranešime.

„Wolt“ Lietuvoje veiklą pradėjo 2017 metais, šiuo metu bendradarbiauja su maždaug 1,3 tūkst. šalies restoranų. Helsinkyje įmonė įkurta 2014 metais.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (217)