Ant baltų kaip sniegas plytelėmis išklotų grindų išdėlioti megztiniai, marškiniai ir kostiumai. O siuvėjos baltais laboratoriniais chalatais greta siuva modelio pavyzdį.

„Tai klasika, tačiau tuo pat metu ir modernu“, – sako moteris iš Kinijos. „Nesu tikra dėl tokių ryškių ornamentų“, – jai atsako britė, avinti baltus sportbačius ir seginti ilgą laisvo stiliaus sijoną. Kiti dizaineriai pritariamai linkčioja arba reiškia savo abejones, rašo „Bloomberg“.

Tarptautinė „trisdešimtmečių su trupučiu“ dizainerių komanda yra labai didelė mažmeninės prekybos drabužiais tinklo „Zara“ sėkmės dalis.

Per praėjusius keturis dešimtmečius ši kompanija išaugo iš vienos vienintelės parduotuvės Ispanijos La Korunjos mieste iki pasaulinio lygio madingų drabužių parduotuvių tinklo.

Tuo metu, kai dizainerių komanda diskutuoja, ar naujoji kolekcija nėra per paprasta ar per drąsi, tampa visiškai aišku, kad nė vienas iš jų nevadovauja. Galiausiai komanda sutaria, kad Europai tiks labiau tradicinio kirpimo modeliai, o Kinijos rinkoje bus paklausūs ryškūs modeliai.

Skirtingai nuo konkurentų, kaip „Gap“, H&M ar „Primark“, kompanijoje „Zara“ nėra vieno pagrindinio dizainerio.

Kompanijoje taip pat nėra aiškiai įžiūrimos hierarchijos. Bendrovėje dirbantiems 350-čiai dizainerių suteikiama nepriklausomybė ir galimybė į parduotuves du kartus per savaitę tiekti naujų modelių.

Remdamasi kasdien gaunamais duomenimis apie tai, ką daugiau perka, o kurios prekės nėra labai paklausios, dizainerių komanda kuria modelius kelioms ateinančioms savaitėms. Kiekvieną rytą darbuotojai Arteiše analizuoja pardavimų duomenis bei tūkstančius klientų, parduotuvių vadovų ir atskirų šalių padalinių vadovų komentarus ir žiūri, kas dabar yra paklausu Taipėjuje, Maskvoje ar Niujorke, o kas ne.

„Zara“ modelių nenukopijuosi taip lengvai, kaip naujausių visam sezonui sukurtų drabužių, ir tai iš dalies paaiškina, kodėl šį prekės ženklą valdančiai bendrovei „Inditex“ taip sekasi drabužių rinkoje tuo metu, kai kiti mažmeninės prekybos drabužiais tinklai susiduria su problemomis.

„American Apparel“ lapkritį jau antrą kartą paskelbė bankrotą. „Gap“ pardavimai mažėja. Krenta ir H&M pelnas. O „Inditex“ apyvarta pirmąjį šių metų pusmetį padidėjo 11 proc.

„Nėra kokios magiškos formulės, – sako „Inditex“ valdybos pirmininkas ir vykdomasis direktorius Pablo Isla. – Nėra jokių žvaigždžių. Sugebame reaguoti į duomenis viso sezono metu, tačiau galiausiai savo klientams siūlome madą su žmogišku elementu.“

„Inditex“ priklauso ispanų milijardieriui Amancio Ortegai, kuris šiemet trumpai buvo aplenkęs Billą Gatesą ir tapęs turtingiausiu pasaulio žmogumi, o vėliau smuktelėjo į antrą vietą.

Pernai „Inditex“ apyvarta sudarė 20,9 mlrd. eurų. Kompanija turi 7100 parduotuvių 93-iose šalyse. Tinklui priklauso ir tokie prekių ženklai, kaip „Bershka“, „Massimo Dutti“ ir „Pull & Bear“, tačiau du trečdaliai apyvartos tenka „Zarai“.

2005 metas A. Ortega kompanijai vadovauti pasamdė P. Islą, anksčiau vadovavusį bankui „Banco Popular Español“.

Tačiau pats jis į pensiją neišėjo. Aštuoniasdešimtmetis A. Ortega dažnai pasirodo įmonės ofise ir mėgsta sėdėti moteriškų drabužių gamybos skyriuje, kur jo 32 metų dukra Marta vadovauja rinkodaros komandai.

Nors kartais jį galima pamatyti La Korunjos mieste vedžiojantį savo šunį Pepe, A. Ortega išlieka vienu paslaptingiausių milijardierių pasaulyje.

Beje, A Ortega garsėja savo taupumu.

Pavyzdžiui, jis mėgsta pietauti savo kompanijos valgykloje kartu su savo darbuotojais. Kalbant apie laisvalaikį, jam labiau patinka auginti vištas, o ne dalyvauti prabangiose vakarienėse ar lankytis egzotiškose vietose.

Amancio Ortega Gaona ir Flora Perez

Pagrindinė problema, su kuria susiduria „Zara“, yra savo augimo valdymas, sako UBS mažmeninės prekybos sektoriaus analitikas Andy Hughesas. Nuo 2009 metų „Inditex“ apyvartai beveik padvigubėjus, kompanijos vadovas P. Isla naujų parduotuvių atidaro mažiau ir daugiau dėmesio skiria pagrindinėms rinkoms bei internetinei prekybai.

Kita bėda yra ta, kad konkurentai gali rasti būdų pamėgdžioti staigius „Zara“ pokyčius. „Visi šioje srityje mėgina kopijuoti dizaino meistriškumą. Niekam iki šiol nepavyko prilygti „Inditex“, tačiau spraga mažėja“, – sakė A. Hughesas.

P. Isla nesutinka, jog „Zara“ yra greitosios mados prekės ženklas ir sako, kad toks apibūdinimas neatsižvelgia į laiką ir pastangas, kurios skiriamos sukurti kiekvieną drabužį. Ir, jo teigimu, analitikai per daug dėmesio skiria smarkiai liaupsinamai „Inditex“ tiekimo grandinei – tinklui fabrikų Ispanijoje, Portugalijoje ir Maroke, kur pasiuvama 60 proc. produkcijos.

Kadangi fabrikai yra netoli, „Inditex“ gali greitai „pakeisti pavarą“, jeigu orai ar mados tendencija pasikeitė. Tai leidžia naujų modelių į parduotuves pristatyti vos per dvi ar tris savaites. O konkurentams, savo ruožtu, tenka ilgai laukti, kol jų produkcija konteineriniais laivais atplauks iš kitos vandenyno pusės.

Taip pat itin svarbu yra ir tai, kaip „Inditex“ sugeba „sutraukti“ idėjų iš savo pirkėjų, sako P. Isla, o ne kelis mėnesius kurti savo kolekciją ir vėliau „stumti“ savo prekes pirkėjams jas smarkiai reklamuojant.

Analitikai sako, kad, pavyzdžiui, H&M net 4 proc. savo apyvartos skiria reklamai. O „Inditex“ reklamos biudžeto net ir neturi, ir tik užsiima socialinių tinklų rinkodara.

Nuo 2010 metų daug dėmesio skirta duomenimis apie tai, ko pirkėjai nori, ir internetinių pardavimų analizei. Du kartus per savaitę „Zara“ interneto svetainėje pasirodo naujų modelių nuotraukų, kurios greitai buvo padarytos Arteiše.

Lietingą lapkričio dieną analitikai ir pardavimų vadybininkai analizuoja duomenis ir dalinasi mintimis su dizaineriais.

„Be dizaino nieko nebūtų, – sakė P. Isla. – Nėra jokio formulės.“

Tarkime, jeigu karinio stiliaus švarkeliai šį rudenį buvo itin populiarūs ir paklausūs, prekybos komanda prašo dizainerių sukurti panašaus modelio švarkelių, bet iš kitokio audinio ar šiek tiek pakoreguojant kirpimą. Gegužę maždaug 100 eurų kainavęs baltos ir mėlynos spalvos moteriškas paltas be apykaklės sulaukė tokio ažiotažo, kad dvi merginos net sukūrė jam specialią „Instagram“ paskyrą.

Tačiau vietoj to, kad štampuotų identiškus paltus, „Zara“ komanda panaudojo kitus audinius ir detales bei sukūrė labai panašių paltų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (16)