Ketvirtadienį siuntų pristatymo platforma „Ziticity“ dėl nepalankių sąlygų verslui pranešė nutraukianti veiklą.

Svetainėje paskelbtame atsisveikinimo laiške nurodoma, kad pagrindinė priežastis, paskatinusi nutraukti veiklą, – finansavimo trūkumas.

„Kokybiškoms logistikos paslaugoms reikia infrastruktūros – sandėlių, specialios įrangos, automobilių, didelės kurjerių komandos. Tai reikalauja investicijų, kurios atsiperka per ilgesnį laiką ir šiemet, pasikeitus nuotaikoms rinkoje, mums nebepavyko užsitikrinti pakankamo finansavimo

Išnaudojome visas galimybes tęsti veiklą: optimizavimas, kaštų mažinimas, derybos su strateginiais pirkėjais. Nepaisant to, vis tiek turime priimti skausmingą sprendimą uždaryti įmonę“, – pranešė „Ziticity“.

Teko didinti paslaugų kainas

„Ziticity“ vadovas ir bendraįkūrėjas L. Noreika Delfi išsamiau papasakojo apie šį sprendimą.

„Įmonės pajamos nepadengė savikainos, kurios didžiąją dalį sudaro užmokesčiai kurjeriams, degalų, transporto priemonių bei sandėlių išlaikymo kaštai.

Tokiais atvejais reikia didinti paslaugų kainas ir investuoti į sprendimus, kurie didina efektyvumą: elektromobilius, rūšiavimo įrangą, paštomatus ir t. t. Kainų padidinimas lėmė tai, kad mūsų paslaugas pradėjo rinktis mažiau klientų, o kapitalo investicijoms į infrastruktūrą pritraukti nepavyko“, – pažymi vadovas.

Laimonas Noreika ir Vytautas Noreika

Kodėl pasikeitė investuotojų nuotaikos?

Be to, anot jo, nepalankūs buvo ir vartotojų įpročiai bei infrastruktūros trūkumas.

„Baltijos šalyse vartotojai dažniausiai renkasi pristatymus į paštomatus. Daugiau nei 60 proc. visų siuntų yra atsiimamos paštomatuose, o „Ziticity“ neturėjo savo paštomatų tinklo. Nuo 2022 m. balandžio pradėjome bendradarbiauti su „LP Express“ dėl dalijimosi paštomatais, tačiau šis pokytis įvyko per vėlai, kad tai turėtų lemiamos įtakos“, – aiškina L. Noreika.

2020 m. „Ziticity“ pavyko pritraukti 2,2 mln. Eur investicijų iš Suomijos, Estijos ir Lietuvos investuotojų. Paklaustas, kodėl pasikeitė investuotojų nuotaikos rinkoje ir nepavyko pritraukti tolesnių investicijų, platformos bendraįkūrėjas kalba apie itin konkurencingą rinką.

Ziticity veikia Baltijos šalyse, kuriose jau yra išvystyta ir labai konkurencinga vietos siuntų pristatymo rinka. Vien Lietuvoje yra 5 paštomatų operatoriai. Mes siūlėme greitesnį ir patogesnį pristatymą, tačiau vartotojams vis dėlto labai svarbu ir kuo mažesnė pristatymo kaina.

Jei veiktumėme kitoje šalyje, kur el. komercijos ir siuntų pristatymo rinka dar tik pradeda augti, tikėtina, kad rizikos kapitalo apetitas būtų visai kitas“, – komentuoja L. Noreika.

Ziticity komanda

Situacija drastiškai pasikeitė 2021 m. pabaigoje

2020 m. „Ziticity“ buvo itin sėkmingi, startuolis augo dideliais tempais ir pritraukė išorės finansavimą. Kaip pastebi pašnekovas, situacija įmonei pradėjo drastiškai keistis 2021 m. pabaigoje, kai itin smarkiai ėmė augti degalų ir darbo užmokesčio sąnaudos.

„Prasidėjęs karas situaciją dar labiau pablogino, nes el. komercijos įmonės tapo vis atsargesnės, nukėlinėjo sprendimus siūlyti naujas paslaugas į rudenį. Taip pat ir vartotojai atsargiau elgėsi su pinigais, vengė nebūtinų prekių pirkimo“, – pasakoja L. Noreika.

Vadovas prognozuoja, kad trumpuoju laikotarpiu tikėtinas nuosmukis visoje el. komercijos rinkoje.

„Dauguma el. komercijos įmonių, su kuriomis bendravome, kalba apie pardavimų sumažėjimą. Tai verčia prekybininkus optimizuotis, ieškoti pigesnių alternatyvų.

Trumpuoju laikotarpiu, tikėtina, kad bus nedidelis nuosmukis. Nepaisant to, žmonės išmoko pirkti internetu, vertina sutaupytą laiką ir prekyba internetu toliau augs“, – svarsto pašnekovas.

„ZITICITY“

Darbuotojai gaus kompensacijas

Prekių pristatymo platformos įkūrėjai: Laimonas Noreika, Karolis Januškas ir Vytautas Noreika. Platformą „Ziticity“ Lietuvoje valdė įmonė „Miesto logistika“, kurioje dirbo 17 darbuotojų. L. Noreikos teigimu, paskelbus apie veiklos nutraukimą, platformoje buvo 8 kurjeriai, dirbantys pagal darbo sutartis, ir 83 laisvai samdomi kurjeriai.

„Darbuotojai gavo pranešimus apie darbo sutarties nutraukimą – jie gaus kompensacijas, kurias numato Darbo kodeksas. Laisvai samdomi kurjeriai iki rugpjūčio 16 d. gaus mokėjimus už savo atliktus pristatymus“, – pažymi vadovas.

Bendrovės pranešime 2021 m. pradžioje minima, kad 2020 m. pristatymų platforma demonstravo staigų ir itin sėkmingą augimą visose trijose rinkose: Lietuvoje, Estijoje ir Prancūzijoje. Tos pačios dienos pristatymų teikėjo pajamos išaugo 8 kartus, o per paskutinį 2020 metų ketvirtį įmonės sugeneruotos pajamos trijose šalyse sudarė 56 proc. metinių pajamų.

„Per 2020 metus prie mūsų platformos prisijungė dvigubai daugiau kurjerių, lyginant su 2019 metais, o bendra jiems išmokėta suma siekė 1,1 mln. eurų“, – teigė „Ziticity“ vadovas ir bendraįkūrėjas Laimonas Noreika.

Registrų centrui pateiktoje ataskaitoje nurodoma, kad per 2020 m. įmonė „Miesto logistika“ uždirbo per 1 mln. Eur pajamų, o nuostolis siekė 1,2 mln. Eur. Metinės ataskaitos už praėjusius metus įmonė nėra pateikusi.

Gražiai startavę turi pripažinti, kad nepavyko

„Youtube“ laidos „Proto industrija“ vedėjas Erikas Viršilas feisbuke pasidalijo savo įžvalgomis.

Ziti City komanda, gražiai startavusi, turi pripažinti, kad jiems nepavyko. Mus dažniausiai pasiekia tik sėkmės istorijos ir apie tuos 90 proc., kuriems nepavyko, mes net neišgirstame ir prarandame galimybę kažko iš to pasimokyti“, – rašo jis.

Laidos kūrėjas pasidalijo Review42.com duomenimis: 90 proc. startuolių žlunga, 75 proc. rizikos kapitalo fondo remiamų startuolių žlunga, tik 40 proc. iš veikiančių startuolių tampa realiai pelningi, o 82 proc. verslų žlunga dėl pinigų srautų problemos.

„Galvoju, kad ZitiCity komandai nepavyko su šiuo projektu, bet tai kokią patirtį jie sukaupė, kokia komandą subūrė, kiek oda pastorėjo – negalima neįvertinti. Tikiu, kad šiai komandai tai buvo tik dar vienas laiptelis sėkmės link ir netrukus uždėsim hashtag'ą #new_start“, – svarsto E. Viršilas.

Apie veiklos nutraukimą penktadienį pranešė ir kita pristatymo platforma „Trobos“, siejama su viena didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ ir vystanti prekybos centro „Akropolis“ elektroninę prekybą. Ji savo veiklą pradėjo 2021 m. pradžioje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)