„Praėjusiais metais visa technologinių įrenginių rinka susidūrė su prekių pertekliaus ir sumažėjusios paklausos iššūkiais, o transportavimo, sandėliavimo, atlyginimų ir kiti kaštai augo. Energetikos krizė, rekordinė infliacija, bendras rinkos neapibrėžtumas pakoregavo vartotojų realias pajamas ir pirkinių prioritetus.
Nepaisant gana nepastovios rinkos ir ekonominės situacijos, „ACC Distribution“ veikla išliko tvariai pelninga, nuosekliai vykdėme produktų asortimento atnaujinimą ir veiklos procesų modernizavimą. Planuojame, kad atsinaujinimo strategijos įgyvendinimas leis bendrovei augti ne mažiau sudėtingais 2023 metais“, – teigia „ACC Distribution“ vadovas Žymantas Baušys.
Pernai Baltijos šalyse paklausa krito daugelyje galutiniams vartotojams skirtų technologinių įrenginių kategorijų. Pavyzdžiui, nešiojamųjų kompiuterių, monitorių ir televizorių rinka mažėjo apie 10 proc.
„Natūralu, kad tokią situaciją lėmė ir rinkos prisisotinimas pandemijos laikotarpiu, kai augo beveik visų kategorijų pardavimai. Turi praeiti keleri metai, kol technologijų progresas skatins atsinaujinti įrenginius, kuriuos pirkome 2020-2021 metais. Kita vertus, stebime, kad energijos kainų iššūkiai ir visuomenėje didėjantis dėmesys tvarumui skatina vartotojus atsinaujinti turimą techniką, investuoti į energiją taupančius bei ilgaamžiškesnius produktus“, – komentuoja Ž. Baušys.
Tai dalinai paaiškina ir beveik visose prekių kategorijose vyravusią tendenciją – vartotojai daugiau rinkosi brangesnius ir aukštesnės kokybės įrenginius.
Pernai „ACC Distribution“ į verslą orientuotos produkcijos pardavimus augino apie 10 proc. 2022 m. bendrovė pasirašė 26 naujas bendradarbiavimo sutartis su elektronikos įrenginių gamintojais, ši veiklos kryptis sugeneravo daugiau nei 6 proc. nuo visų pajamų. Projektuojama, kad 2023 m. atsinaujinimo strategija bendrovei turėtų leisti uždirbti daugiau nei 10 proc. nuo visų pajamų, t.y. daugiau nei 40 mln. eurų.
Planuojama, kad šiemet daugiausiai įtakos augimui turės 2022 m. pradėta prekyba „OnePlus“ ir „Xiaomi“ išmaniaisiais mobiliaisiais telefonais. Remiantis rinkos tyrimų bendrovės „BRC Group“ duomenimis, jau šių metų pirmąjį ketvirtį „ACC Distribution“ užėmė 10 proc. išmaniųjų telefonų rinkos Baltijos šalyse.
2022 m. bendrovė investavo į naujas sandėlio valdymo ir atsargų valdymo sistemas. Pagrindinis artimiausių kelerių metų technologinis projektas – visoje „ACME Grupėje“ bus keičiama verslo valdymo sistema (ERP).