„Fegda grupę“ sudaro UAB „Fegda grupė“, UAB „Fegda“, UAB „Tilsta“ ir UAB „SRP projektas“.
„2022-ieji labai priminė linksmuosius kalnelius, kurie, ypač pirmojoje metų pusėje, visai neatrodė linksmi. Rusijai užpuolus Ukrainą, karo dūmų uždanga prasisklaidė tik antroje metų pusėje, kai pavyko rasti sutarimus dėl valstybės užsakymu įgyvendinamų projektų kainų indeksavimo drastiškai pabrangus statybinėms medžiagoms.
Įveikėme ir prisitaikėme prie visko – sustojusių tiekimo grandinių, nematyto energetinių išteklių kainų svyravimo, tad metų pabaigoje jautėmės tvirtai ir net sugebėjome pagerinti rezultatus, nors vasarą prognozės buvo visiškai niūrios. Šiandien esame labiau prisitaikę, pertvarkę procesus ir geriau pasiruošę naujiems sukrėtimams, todėl į ateitį žvelgiame pozityviai, nes matome, kad veiklos mūsų sektoriuje ir projektų nusimato bent 7–10 metų į priekį. Tad dabartiniu laikotarpiu jaučiamės nuvairavę savo laivą nuo susidūrimo su ledkalniu ir išlaikę korpusą ir komandą sveiką, tačiau tai nereiškia, kad išplaukėme iš ledkalnių zonos. Visko dar bus, bet optimizmo neprarandame“, – sakė „Fegda grupės“ vadovas Gediminas Gribulis.
Jo teigimu, karo sukeltus išbandymus pavyko suvaldyti ir dėl to, kad įmonių grupė turėjo sukauptų rezervų amortizuoti pasekmes.
„Dalį valstybės užsakymu įgyvendinamų projektų etapų, kad jie nestotų, dengėme savo lėšomis, kol buvo priimti sprendimai dėl kainų indeksavimo. Kita vertus, mes galėjome tai sau leisti, nes, veikdami rinkoje jau 30-metų, turime nenumatytiems atvejams sukauptą rezervą.
Be to, didelė dalis mūsų įgyvendinamų projektų turi strateginę reikšmę, tad klausimų, ar tęsti, ar stabdyti projektus, mums nekilo. Todėl verslo strategijos pernai nekeitėme, nestabdėme ir savo suplanuotų investicijų, pirkome mums būtiną naujus efektyviau veikiančią įrangą, šiuo metu kaip tik užbaiginėjame naują asfaltbetonio gamyklą, kuri mums yra gyvybiškai svarbi įgyvendinant esamus ir naujus infrastruktūros projektus“, – sakė G. Gribulis.
Šviesesnėmis spalvomis matyti įmonių grupės perspektyvą, pasak. G. Gribulio, leidžia ir savalaikis sprendimas dėl visų grupės įmonių konsolidavimo.
„Šiandien galima drąsiai pasakyti, kad konsolidacija suteikė daugiau vidinės energijos įgyvendinti didelius projektus, sinergizuoti veiklas nuo projektavimo iki galutinio rezultato. Tai vienas mūsų išskirtinumų ir stiprybių palyginti su kitomis sektoriaus įmonėmis“, – sakė „Fegda grupės“ vadovas.
G. Gribulis teigė, kad jau šiandien galėtų priimti 150–250 naujų darbuotojų – nuo aukštos kvalifikacijos inžinierių iki darbininkų keliuose, tačiau rinkoje jų rasti yra didžiulė problema.
„Kilus karui, absoliuti dauguma darbuotojų ukrainiečių išvyko ginti savo šalies ir liko vos keli, išlaikantys pas juos nuo karo bėgusias savo šeimas. Kuo pakeisti juos sprendimo vis dar ieškome. Demografija taip pat veikia mūsų ir viso sektoriaus nenaudai – per ateinančius dvejus metus iš darbo rinkos, tikėtina, pasitrauks per 200–220 tūkst. darbingo amžiaus žmonių, kurie išeis į pensiją, o į mūsų sektorių geriausiu atveju ateina nuo 500 iki 5 tūkst. naujų darbuotojų ir tai yra drastiškai mažai. Kasmet šis klausimas taps vis didesne problema mūsų sektoriui“, – sakė „Fegda grupės“ vadovas.
Jis dar prognozavo, kad šiemet grupės pajamos augs nuo 30 iki 40 proc., tačiau augimas labai priklausys, ar nebus naujų geopolitinių sukrėtimų ir žaliavų bei energetikos išteklių šuolių.
„Pagrindiniai mūsų projektai šiemet: dviejų „Rail Baltica“ ir vienos „Via Baltica“ atkarpos darbai, planuojame nemažai projektų tvarkydami ir regioninių Lietuvos kelių infrastruktūrą. Darbo bus“, – sakė G. Gribulis.