Agentūra nori, kad iki 2030 m. Lietuvos įmonės pasiektų Europos Sąjungos (ES) produktyvumo lygį, o aukštųjų technologijų eksportas sudarytų apie trečdalį visos išvežamų prekių vertės.

„Vizija yra pakankamai ambicinga, norime, kad Lietuva kaip šalis būtų globaliai stipri ir inovatyvi“, – trečiadienį po veiklos strategijos pristatymo žurnalistams sakė Inovacijų agentūros direktorė Romualda Stragienė.

Jos teigimu, agentūra sieks, kad iki 2025 m. verslo investicijos į mokslinius tyrimus ir eksperimentinę veiklą (MTEP) didėtų nuo dabartinio 0,55 proc. iki 0,8 proc. šalies bendrojo vidaus produkto, o 2030 m. – kad įmonės į MTEP investuotų 1,3 proc. viso BVP.

Įmonių produktyvumą 2025 m. bus siekiama pakelti iki 85 proc. Europos Sąjungos vidurkio, o 2030 m. – 100 proc. 2021 m. duomenimis jis siekė 72,4 proc.

„Norime pasiekti tą vidurkį ir šiek tiek jį perlipti. Produktyvumą sieksime didinti būtent per investicijas į įmonę – žiedinimą, skaitmeninimą, inovacijų kūrimą. Iš tikrųjų, struktūrinių fondų pinigai padės įmonėms tą produktyvumą pagerinti“, – kalbėjo R. Stragienė.

Taip pat, pasak R. Stragienės, bus siekiama, jog lietuviškų aukštųjų technologijų prekių ir žiniomis imlių paslaugų eksporto dalis 2025 m. augtų iki 26,5 proc., 2030 m. – 30 proc. viso Lietuvos eksporto. 2021 m. šis rodiklis siekė 14,4 proc.

Pasak Inovacijų agentūros vadovės, ankstesniais finansavimo periodas buvo skatinama žemesnės pridėtinės vertės, pavyzdžiui, medienos ar tekstilės, eksportuojanti pramonė.

Tuo metu artimiausiu laikotarpiu agentūra labiausiai skatins į savo strategijoje proveržio sritimis įvardintus sektorius: sveikatos technologijas ir biotechnologijas, Lietuvos BVP svarbius eksportuojančius sektorius (pavyzdžiui, inžinerinę pramonę, gynybos inovacijas, atsinaujinančią energetiką) bei informacijos ir ryšių technologijas.

Taip pat ketinama investuoti į kosmoso pramonę, viešojo sektoriaus inovacijas.

„Dabar, kai Lietuva pasirinko sumanią specializaciją, ją pernai metais pasitvirtino, jos (skatinamos įmonės – ELTA) yra aukštos pridėtinės vertės. Gavosi, kad mums reikia rasti daugiau klientų iš tų sričių, išmokinti eksportuoti, paskatinti, padėti – per verslo misijas, parodas“, – kalbėjo R. Stragienė.

Anot jos, pagrindinį dėmesį agentūra skirs smulkioms ir vidutinėms įmonėms. Agentūra, R. Stragienės teigimu, paslaugas teikia apie 100 tūkst. tokių Lietuvos bendrovių.

Agentūra 2023–2025 m. administruos apie 770 mln. eurų dydžio skatinimo priemonių biudžetą.

„Mano noras, kad į kiekvieną investicijos eurą ateitų daugiau norinčių nei yra. Kad būtų konkurencija, kad galėtume išsirinkti geriausius projektus“, – pažymėjo ji.

Apie 80 proc. finansavimo turėtų būti skiriama Vakarų ir Vidurio Lietuvos regionui.

Inovacijų agentūra taip pat sieks didinti savo žinomumą vykdydama aktyvesnę komunikacijos kampaniją, kurios metu pristatytų savo veiklą ir paslaugas šalies įmonėms.

Inovacijų agentūra, kaip viešoji įstaiga, įregistruota 2022 m. balandžio 6 d. įgyvendinant Lietuvos inovacijų reformą ir į vieną įstaigą sukonsolidavus „Lietuvos verslo paramos agentūrą“, „Verslią Lietuvą“ bei Mokslo, inovacijų ir technologijos agentūrą.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją