Kaip teigiama pranešime, informacinių technologijų paslaugų bendrovė buvo pateikusi ministerijai siūlymus, kaip operatyviai užbaigti SPIS modernizavimą, tačiau į juos nebuvo atsižvelgta.

SPIS paslaugos svarbios visoms Lietuvos savivaldybėms bei šimtams tūkstančių gyventojų, gaunančių įvairias išmokas bei finansinę paramą. Laimėjusi konkursą, 2021 m. pabaigoje „Proit“ apsiėmė modernizuoti šią sistemą, kad daugiau paslaugų būtų skaitmenizuotos, o jau esamos paslaugos taptų patogesnės naudotis.

Jau pradėjus darbus paaiškėjo, kad ne visos „Proit“ specialistams pateiktos užduotys buvo suderintos su pagrindinėmis SPIS naudotojomis – savivaldybėmis. Taip pat ministerija negalėjo užtikrinti „Proit“ prieigų prie valstybės informacinių sistemų, su kuriomis turėjo būti integruota SPIS. Dėl to darbai ne tik užtruko ilgiau, nei planuota pasirašant sutartį, bet tapo nebeįmanoma juos užbaigti iki galo.

„SPIS projektas apima daug suinteresuotų šalių. Tokiuose sudėtinguose projektuose dažnai pasitaiko vėlavimų ir nesklandumų. Nepaisant to, mūsų bendrovė visada buvo pasirengusi įvykdyti savo įsipareigojimus. Reguliariai teikėme pasiūlymus Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai, kaip išspręsti kylančias problemas ir greičiau užbaigti SPIS modernizavimą. Tačiau pritarimo ir būtinų duomenų bei bendradarbiavimo nesulaukėme. Todėl buvome priversti nutraukti sutartį“, - komentuoja „Proit“ direktorius Justinas Brokorius.

Bendrovė buvo pateikusi ir veiksmų planą išspręsti kilusius nesklandumus, tačiau SADM jam nepritarė.

Savo ruožtu SADM nusprendė įtraukti bendrovę į nepatikimų tiekėjų sąrašą. Bendrovė su šiuo sprendimu teigia nesutinkanti.

„Visą sutarties laikotarpį „Proit“ dėjo pastangas užbaigti projektą ir stengėsi suderinti skirtingų šalių poreikius. Atlikome kur kas daugiau, nei reikalavo sutartis. Tačiau kilus nesutarimams, ministerija pasirinko įtraukti įmonę į nepatikimų tiekėjų sąrašą už tariamą sutarties pažeidimą, įvykusį prieš metus“, - teigia J. Brokorius.

„Proit“ direktorius pabrėžia, kad SPIS modernizavimo projektas yra praktiškai užbaigtas, sistema veikia. Tėra likę galutiniai kai kurių paslaugų suderinimai, testavimai ir perkėlimai į realią aplinką. Įspėjusi ministeriją apie sutarties nutraukimą, „Proit“ per artimiausias 30 dienų perduos ministerijai visus darbus ir konsultuos dėl sistemos veikimo.