Šių mokslo metų geriausia mokinių mokomąja bendrove tapo ir SEB banko įsteigtą pirmosios vietos apdovanojimą pelnė komanda „Ramidėja“ iš Mažeikių Merkelio Račkausko gimnazijos (mokytoja R. Meldaikienė ir R. Milėška). Jie sukūrė stalo žaidimą Brailio rašto pagrindu, jungiantį neregius ir matančiuosius, ir pristatys šį produktą jau liepos mėnesį vyksiančiame „Junior Achievement“ antreprenerystės festivalyje Turkijoje atstovaudami Lietuvą.
Antroji vieta, įsteigta įmonės „Narbutas“, atiteko komandai „LipLip“ iš Vilniaus Abraomo Kulviečio klasikinės gimnazijos (mokytoja V. Kelerienė). Komanda kuria unikalių dizainų skaitmeninės spaudos lipdukus. Trečioji vieta, įsteigta „UPS Lietuvoje“, skirta komandai „RooMates“ iš Kauno „Saulės“ gimnazijos (mokytoja S. Paštuolytė).
Moksleiviai sukūrė mobiliąją programėlę, skirtą jauniems žmonėms padėti susirasti kambarioką ar gyvenamąjį būstą. Geriausios 5 -8 klasių jaunosios bendrovės apdovanojimą, įsteigtą LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, pelnė „BIO MERAA” iš Panevėžio „Saulėtekio“ progimnazijos (mokytoja A. Šidlauskaitė). Mokinių mokomoji bendrovė kuria ir pardavinėja inovatyvius dantų valymo guminukus.
Šiemet išskirtinis dėmesys skirtas ir jaunimui iš Ukrainos - geriausia Ukrainiečių moksleivių įkurta mokomąja bendrove pripažinta komanda „Vepro“ iš Gravitas Schola (mokytoja Olga Tarasenko). Iš viso nacionaliniame etape įteikta net 30 apdovanojimų.
Pirmosios vietos nugalėtojai atstovaus Lietuvą Turkijoje
Nacionalinis mokinių mokomųjų bendrovių finalas ypatingas ne tik tuo, jog žymi „accelerator_x“ programos uždarymą, tačiau ir tuo, jog geriausiai pasirodžiusios komandos laukia kelionė į Turkijoje vyksiantį antreprenerystės festivalį, į kurį susiburs stipriausi moksleivių verslai iš visos Europos.
„Ramidėja“ bendrovės įkūrėjai sako, jog jiems galimybė atstovauti Lietuvą yra reikšmingas pasiekimas: „Esame iš Mažeikių, todėl atstovausime ne tik savo idėją, bet ir mylimą miestą bei visą šalį. Mums tai didelis įvertinimas. Tikimės susipažinti su daugybe bendraminčių, įgyti verslumo žinių, vertingų kontaktų ir parsivežti laimėjimų!“
Kaip sako jaunieji antrepreneriai, jų produktas ir paprastas, ir kartu ypatingas. „Mes kuriame stalo žaidimą Brailio rašto pagrindu. Stalo žaidimai – įprastas užsiėmimas, kai kam galbūt net ir pabodęs, tačiau stalo žaidimas Brailio raštu yra visai kas kita, mes kuriame produktą, kuriuo norime išspręsti socialinę problemą, jog negalią turintiems žmonėms daug pramogų yra neprieinamos. Kurdami produktą neregiams susidūrėme su iššūkiu suprasti savo klientą, jo poreikius, nes mūsų patirtys skiriasi nuo tikslinės auditorijos.
Tačiau iškilę sunkumai buvo postūmis mokytis, klausti patarimų ir judėti tolyn. Jaučiamės sustiprėję ir dar labiau motyvuoti kurti savo verslą, spręsti problemas, nes pamatėme, jog galime būti tie, kurie keičia pasaulį. Matyti savo klientų šypsenas yra smagiausia“ – mintimis ir iššūkiais dalijasi „Ramidėja“ prezidentas Eligijus Girdenis.
„SEB banko tyrimai rodo, kad net 54 proc. jaunų žmonių norėtų turėti savo verslą, nes siekia rūpintis planeta, jaustis kontroliuojantys savo finansus ir turėti prasmingą darbą. Tik nežino, kaip, todėl džiaugiamės, kad jaunimas yra mūsų banko dėmesio centre. Šiais metais skyrėme pagrindinį apdovanojimą komandai „Ramidėja“, nes jie nuolat tobulėja, turi aiškią verslo strategiją, be to, sukūrė stalo žaidimą, kuris sprendžia svarbų socialinį iššūkį.
Tikiu, kad būtent ši komanda turi didžiausią potencialą būti atrastais ne tik Lietuvoje, tačiau ir visame pasaulyje“, – apie laimėtojų komandą pasakoja Eglė Dovbyšienė, SEB banko valdybos narė ir Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovė.
Prieš išvykstant į Turkiją moksleivių laukia intensyvus pasiruošimas: viešojo kalbėjimo paskaitos, pitch’o ruošimas ir produkto tobulinimas su verslo profesionalais ir startuolių kūrėjais.
Dėmesys pažangai ir progresui
Šiais mokslo metais įkurta 800+ mokinių mokomųjų bendrovių, o į programos veiklas įsitraukusi verslo bendruomenė skyrė net 42 000 savanorystės valandų, todėl Nacionalinė eXpo leidžia puikiai pamatuoti, kaip bendrovės patobulėjo per mokslo metus, kokius iššūkius pavyko įveikti, kiek kartų keisti idėją, pradėti iš naujo ir nepasiduoti.
„Verslumo programoje „accelerator_x“ mokiniai mokosi realaus gyvenimo, veikia realiomis rinkos sąlygomis, todėl finale norime parodyti, jog didžiausias pasiekimas yra ne tik laimėjimas, bet pažanga, kurią pavyko pasiekti per visus mokslo metus.
Norime ugdyti moksleivių ambiciją siekti daugiau, nuosekliai siekti savo tikslo ir mokytis iš klaidų, nes realiame verslo kūrime pasiekti aukštų rezultatų nėra lengva ir prireikia bandyti ne kartą iš naujo, kol pavyksta surasti sėkmės receptą, todėl ir programoje įvertiname tuos moksleivius, kurie visus metus nuosekliai dirbo, mokėsi iš klaidų ir patobulėjo“ – pasakoja „accelerator_x“ programos vadovė Rasa Valaitytė.
„Tikime, jog įveikę beveik metus trukusį iššūkį, prasidėjusį dar Inovacijų ir verlsumo stovyklose, moksleiviai įgyja įgūdžių, kuriuos pavyks pritaikyti ir vėliau, nesvarbu, kokioje veikloje. Tokie gebėjimai, kaip komandinis darbas, kritinis mąstymas, viešasis kalbėjimas, pardavimų įgūdžiai ar finansinio raštingumo pagrindai – reikalingi bet kurioje srityje“ – pritaria „Lietuvos Junior Achievement“ vadovė A. Rusteikienė.