Įvertinęs, jog klaidas lėmė žmogiškasis faktorius, abi įstaigos jas pripažino ir ėmėsi veiksmų, kad tokie atvejai nepasikartotų ateityje, Lietuvos bankas nusprendė poveikio priemonių netaikyti.

Centrinis bankas atkreipia visų elektroninių pinigų ir mokėjimo įstaigų sektoriaus dalyvių dėmesį į būtinybę atidžiai tikrinti priežiūros institucijai siunčiamas ataskaitas.

Lietuvos bankas pranešime pateikia pakoreguotus duomenis: palyginti su praėjusių metų pirmuoju pusmečiu (dėl palyginamumo pašalinus vieno pasitraukusio reikšmingo dalyvio duomenis), mokėjimo operacijų suma sumažėjo 5,8 proc. – iki 97 mlrd. Eur.

Beveik 70 proc. viso sektoriaus apyvartos (daugiau kaip 67,3 mlrd. Eur) generavo 10, o kitą dalį (30,4 proc., arba 29,4 mlrd. Eur) – 77 elektroninių pinigų ir mokėjimo įstaigos.

„Paysera“ komentare žiniasklaidai nurodo, kad pati įmonė pastebėjo klaidą ir patys pranešė Lietuvos bankui apie tai.

„O situacija labai paprasta. Įvyko žmogiškoji klaida rankiniu būdu perkeliant duomenis iš įmonės finansinių rodiklių ataskaitos į Lietuvos banko sistemą. Viename iš duomenų laukelių (apyvartos) per klaidą buvo pridėtas vienas papildomas skaitmuo. Štai ir viskas.

Patys pastebėjome klaidą, ir pabrėžiu, patys pranešėme Lietuvos bankui, kad leistų pateikti apyvartos rodiklį iš naujo.

Tikimės, kad ateityje bus sudarytos sąlygos į Lietuvos banko sistemą įkelti duomenis patogesniu būdu. Tai padės mažinti žmogiškos klaidos tikimybę, o mes galime pažadėti, kad toliau sieksime užtikrinti kuo tikslesnį duomenų teikimą“, – komentavo „Paysera“ atstovas žiniasklaidai Aleksas Rozentalis

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją