„Praėjusių metų pabaigoje stebėjome pirmuosius eksporto mažėjimo signalus, o šių metų I-asis ketvirtis tai patvirtino, tačiau nepaisant eksporto mažėjimo tendencijų KKT dirbo stabiliai bei išlaikė panašias krovos apimtis, kaip 2022 m. pirmąjį ketvirtį“, – sakė bendrovės generalinis direktorius Vaidotas Šileika.

Per sausį–kovą terminale perkrauta daugiau nei 114 tūkst. TEU konteinerių ir tai yra 17 proc. daugiau perkrautų konteinerių nei 2022 m. tuo pačiu laikotarpiu, pažymima pranešime.

„Analizuojant konteinerių krovos statistiką, tai bendrai jų krova uoste auga, tačiau pažiūrėjus atidžiau į konteinerių segmentus, matome, kad auga pilnų konteinerių importas, o jų eksportas mažėja. Dėl šios priežasties terminale kaupiasi tušti konteineriai“, – dalinosi savo įžvalgomis KKT vadovas.

Pasak V. Šileikos, didėjantys skaičiai tuščių konteinerių terminale signalizuoja ekonomikos lėtėjimo tendenciją.

„Priežastys dėl kurių terminale kaupiasi tušti konteineriai yra kelios: mažėjančios gamybos apimtys dėl ko neužsipildo konteineriai eksportui bei mažėja prekių tranzitas per Klaipėdos uostą, kas anksčiau ženkliai darė įtaką eksporto apimtims“, – kalba KKT vadovas. Šiuo metu KKT terminale tuščių konteinerių sandėliuojama daugiau nei 6000 vnt.

Per I–ąjį ketvirtį KKT terminaluose aptarnauti 302 laivai, o tai yra 45 laivais daugiau nei 2022 m. tuo pačiu metu.

„Tai, kad daugėja laivų yra geras signalas, tačiau laivų dydžiai kinta. Atplaukia nedideli laivai, o tai dar sykį, signalizuoja ekonomikos lėtėjimą“, – sakė V.Šileika.

KKT priklauso Klaipėdos terminalo įmonių grupei, vienijančiai krovos, logistikos, krovinių ekspedijavimo ir laivų agentavimo paslaugas teikiančias įmones. KKT darbuotojų skaičius sudaro 280, o bendras terminalo krovos pajėgumas siekia iki 7,5 mln. tonų krovinių per metus.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją