Žodinėje bylos dalyje pasisakys Lietuvai atstovaujantys advokatai bei Teisingumo ministerijos atstovai. Tikimasi, kad taip pavyks dar geriau pagrįsti poziciją dėl teisės turėti vienodas konkurencijos sąlygas transporto industrijoje ir dėl šiuo metu iškreipiamos konkurencinės verslo aplinkos, kuri ir neša milžiniškus nuostolius.
„Linavos“ viceprezidento ir Krovininės tarybos pirmininko Vyto Bučinsko teigimu, dar metų pradžioje asociacijos turimi duomenys rodė, jog baudos už Mobilumo pakete numatytą vairuotojų negrąžinimą į veiklos centrą vienam pažeidimui siekia vidutiniškai – 2 tūkst. eurų.
Pasak jo, tokios baudos gaunamos ir toliau, tad sklandžiai tęsti veiklos tiesiog neįmanoma. Patiriami nuostoliai gresia dideliu bankrotų skaičiumi, tad šiuo metu vyrauja maksimalus pasirengimas spręsti problemas ir atstovauti šalies vežėjams tiek, kiek reikės.
„Žinių apie gautą baudą už vairuotojų negrąžinimą į vieną iš veiklos centrų arba kitaip tariant į įmonę Lietuvoje, asociacijoje sulaukiame mažiausiai kelis kartus per savaitę. Mobilumo paketo reikalavimai, kuriuos kai kurioms įmonėms labai sunku išpildyti, toliau augina nuostolius, kurie laikui bėgant gali būti jau ne tūkstantiniai, o ir milijoniniai.
Ypač tai skaudžiai paliečia mažuosius rinkos dalyvius – smulkios ir mažos bendrovės gali veiklą visai nutraukti, nes neturės pajėgumų prisitaikyti prie mobilumo paketo reikalavimų ir resursų nuostoliams kompensuoti “, – sakė V. Bučinskas.
Kaip pabrėžia žodinėje mobilumo paketo bylos dalyje Lietuvai atstovausiantis advokatų kontoros „Ellex Valiūnas ir partneriai“ advokatas Ramūnas Petravičius, ginčijamos Mobilumo paketo nuostatos priimtos galimai neatsižvelgiant į ES pakraščiuose esančių valstybių, kartu ir Lietuvos, teisę turėti vienodas konkurencijos sąlygas transporto industrijoje.
Todėl, pasak jo, bus siekiama įrodyti, kad taip buvo suskaldyta transporto rinka, diskriminuojami periferinių valstybių narių vežėjai ir egzistuoja galimas nesuderinamumas su ES aplinkos apsaugos ir klimato kaitos politika – ginčijami reikalavimai neabejotinai padidins transporto koridorių intensyvumą ir taršą.
ESTT posėdis dėl Mobilumo paketo bylos Liuksemburge vyks balandžio 24–25 d. Dėl Mobilumo paketo ieškinius Europos Sąjungos Teisingumo Teismui taip pat yra pateikusios tokios šalys kaip Rumunija, Bulgarija, Lenkija, Vengrija, Kipras ir Malta. Ieškovių argumentus taip pat palaiko Latvija ir Estija.