„Lietuvos geležinkelių“ Grupės (LTG) bendrovė „LTG Infra“ įrengs dvigubos paskirties karinę ir civilinę krovos aikštelę Palemone, Kaune. Taip pat iki jos bus nutiesti geležinkelių keliai, atnaujinti bei įrengti inžineriniai tinklai.
„Siekiame prisidėti užtikrinant Lietuvos karinį mobilumą, padidindami civilinio ir (arba) karinio pobūdžio krovinių pakrovimo ir iškrovimo pajėgumus Kauno Palemono geležinkelio stotyje. Kaunas šiuo metu yra tolimiausias (šiauriausias) Lietuvos taškas, prijungtas prie europinės vėžės geležinkelio. Šiaurės jūros–Baltijos koridoriumi gabenami kroviniai apima ir NATO šalių karinius, gyvybiškai svarbius krovinius bendram NATO pajėgų saugumui ir mokymams. Įgyvendinę šį projektą bei padidinę krovos pajėgumus, sukursime papildomą naudą ir šalies verslo atstovams“, – sako Rūta Jakubauskienė, laikinai einanti „LTG Infra“ generalinės direktorės pareigas.
Šis projektas apima dvigubos paskirties karinės ir civilinės krovos aikštelės dangos apie (25 000 m²) rekonstravimą ir įrengimą, dangą sustiprinant ir pritaikant išlaikyti numatomą 120 t svorį. Taip pat numatoma geležinkelio kelių statyba, triukšmą slopinančių sienelių įrengimas, inžinerinių tinklų atnaujinimas bei įrengimas, pažymima pranešime.
Įgyvendinus šį projektą ir išplėtus krovos aikštelės prieigose esančio Palemono kelyno pajėgumus, taip pat įrengus tris papildomus geležinkelio kelius, riedmenys čia galės patekti siaurąja vėže, atlikti reikalingą manevravimą ir sklandų krovos procesą. Patogiai sąveikai su automobilių kelių tinklu numatoma rekonstruoti 1,5 km Palemono gatvės ruožo.
Šiuo metu karinių transporto priemonių, negabaritinių ir birių krovinių krova vykdoma prie Lenkijos sienos esančiame Šeštokų geležinkelio terminale. Į paskirties vietas Lietuvoje kroviniai toliau gabenami kelių transportu.