Informuojama, kad didžioji dalis bendrovės „Maxima LT“ investicijų 2022 m. buvo nukreipta parduotuvių formatų vienodinimo projektui bei veiklos efektyvumui didinti. Prekybos tinklas taip pat toliau nuosekliai didino darbo užmokesčio fondą – jis buvo 9 mln. eurų didesnis nei ankstesniais metais.
„Metai buvo kupini iššūkių – jie prasidėjo su vis dar besitęsiančia koronaviruso pandemija bei veiklos ribojimais didesnėms parduotuvėms. Vėliau prasidėjo pasaulį sukrėtęs Rusijos karas Ukrainoje – nuo pat pirmos jo dienos solidarizavomės su ukrainiečiais ir teikėme pagalbą karo pabėgėliams, iš prekybos išėmėme rusiškos ir baltarusiškos kilmės prekes, kaip ir iki šiol sekame sąrašą juridinių asmenų, įtrauktų į ES sankcijų paketą, ir nebendradarbiaujame su sankcijų sąraše esančiais tiekėjais“, – teigia Tomas Rupšys, „Maxima LT“ generalinis direktorius.
Prekybos tinklo „Maxima“ apyvarta pernai siekė 1,985 mlrd. eurų ir per metus paaugo 12,8 proc. Prekybos tinklo pajamų augimą lėmė didesnis pirkėjų apsipirkimų tinklo parduotuvėse skaičius, kurį liudija išaugęs kvitų skaičius, taip pat ūgtelėjusi vidutinio krepšelio vertė.
„Vidutinio krepšelio vertės didėjimą iš dalies galima sieti su infliacija, tačiau kvitų skaičiaus augimas rodo, kad gyventojai mūsų prekybos tinklą rinkosi dažniau“, – sako „Maxima LT“ generalinis direktorius.
2022 m. „Maxima LT“ priskaitė ir į valstybės biudžetą sumokės 191,6 mln. eurų vienuolika skirtingų mokesčių – 7,4 mln. eurų daugiau nei 2021 m.
2022 m. grynojo pelno apskaityta 88,5 mln. eurų – tai yra 3,8 mln. eurų daugiau nei 2021 m. Veiklos pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją (EBITDA) 2022-aisiais siekė 174,6 mln. eurų – beveik 2 mln. eurų daugiau nei ankstesniais metais. EBITDA pelningumas, nepaisant reikšmingo pajamų augimo, per metus sumažėjo 1 procentiniu punktu ir siekė 8,8 proc. Didžiausią įtaką pelningumo mažėjimui praėjusiais metais turėjo ženkliai išaugusi elektros energijos kaina.
„Metams įpusėjus, susidūrėme su rekordiškai didelėmis elektros kainomis ir, kaip visi gyventojai bei verslas, atsidūrėme rekordinės per šį dešimtmetį infliacijos gniaužtuose. Energijos išteklių taupymui bei vartojimo efektyvumo didinimui pernai skyrėme ypatingą dėmesį – 90 proc. „Maximos“ parduotuvių ir visuose 6 logistikos centruose įdiegtos LED apšvietimo sistemos kai kuriais mėnesiais leido sutaupyti apie 20 proc. elektros sąnaudų. Per metus apšvietimo modernizavimas leidžia suvartoti 17,5 mln. kWh mažiau elektros energijos. Įvairių procesų efektyvumo didinimas parduotuvėse, sandėliuose, transportavimo grandyje mums leido suvaldyti reikšmingai padidėjusias sąnaudas neperkeliant jų klientams“, – teigia T. Rupšys.
Atlyginimų fondą padidino 9 mln. eurų
Prekybos tinklas „Maxima“ yra didžiausias Lietuvos darbdavys – apie 12 tūkst. darbuotojų turinti įmonė praėjusiais metais dar padidino nuosekliai kelerius metus auginamą darbo užmokesčio fondą.
Bazinis atlyginimas augo 12 proc. – darbuotojams išmokėta 9 mln. eurų daugiau nei ankstesniais metais. Taip pat darbuotojams išmokėta apie 18 mln. eurų skatinamųjų premijų, vidutiniškai sudarančių apie 15 proc. nuo darbo užmokesčio. Pernai skatinamąsias premijas gavo virš 9 tūkst. žmonių, dirbančių parduotuvėse, maisto gamybos cechuose, logistikos skyriuose, administracijoje. Didžiąją dalį – 66 proc., arba 12 mln. eurų, – premijų fondo pasidalino „Maximos“ parduotuvių darbuotojai.
Toliau vienodino parduotuves
2022 m. „Maxima“ užbaigė Lietuvoje turėdama 251 parduotuvę. Prekybos tinklo dėmesys pernai buvo sutelktas į 2021 m. pradėtą parduotuvių formatų vienodinimo projektą. Vien per 2022-uosius buvo suvienodintos 92 parduotuvės, o metų pabaigoje atnaujintus formatus jau atitiko daugiau nei pusė prekybos tinklo parduotuvių šalyje – viso 136.
„Atsižvelgdami į klientų apsipirkimo įpročius bei parduotuvių plotą, norime sukurti maksimalų skaičių tarpusavyje vienodų parduotuvių, kurios siūlo panašų asortimentą, vienodą prekių kategorijų išdėstymą, veikia pagal tuos pačius principus. Atnaujinto formato parduotuvės pirkėjams siūlo lengvai pažįstamą aplinką, kurioje paprasta orientuotis ir galima greitai rasti mėgstamas prekes, pastebėti akcijas bei specialius pasiūlymus“, – apie projektą pasakoja T. Rupšys.
Teigiama, kad darbuotojams dirbti tampa paprasčiau: prekių išdėstymas tapo greitesnis, o darbo efektyvumas – didesnis. O, kaip rašoma pranešime, lankytojai vertina platesnius parduotuvių takus, padidėjusį prekių, ypač šviežio maisto, asortimentą, jiems tapo dar paprasčiau apsipirkti dėl naujos prekių išdėstymo tvarkos.
Iš viso per 2022 m. daugiau nei 40-čiai įvairių organizacijų „Maxima“ skyrė beveik 2,5 mln. eurų. Daugiau nei trečdalis šios sumos per įvairias labdaros organizacijas buvo nukreipta nuo karo kenčiantiems Ukrainos žmonėms remti. Per 2022 m. įvairiuose Lietuvos miestuose „Maxima LT“ įdarbino 610 ukrainiečių, šiandien prekybos tinkle dirba 304 ukrainiečiai.