Kaip teigiama pranešime, nepaisant permainingos ekonominės situacijos visose veiklos rinkose, aukštos infliacijos, bendrovė vykdė prekybos tinklų plėtrą ir jai pavyko išsaugoti finansinį stabilumą.
„Konsoliduotosios pajamos pasiekė 5,845 mlrd. Eur ir, lyginant su ankstesniais metais, paaugo 13 proc. Beveik pusę grupės metinio pajamų augimo sudarė prekybos tinklo „Stokrotka“ apyvartos didėjimas.
Konsoliduotoji „Maximos grupės“ EBITDA (pelnas prieš mokesčius) sudarė beveik 479 mln. Eur ir, lyginant su 2022 m., augo beveik 30 proc. Tai lėmė pajamų augimas dėl didesnio vidutinio krepšelio ir pirkėjų srauto į grupės parduotuves, mažesnės energijos sąnaudos bei efektyvesni parduotuvių ir logistikos procesai“, – rašoma pranešime.
Grupės EBITDA marža grįžo į 2021 m. lygį – ji siekė 8,2 proc. arba 1 procentiniu punktu daugiau nei 2022 m. BNS prideda, kad grynasis pelnas augo 77 proc. iki 184,7 mln. eurų.
Pagrindinėmis grupės plėtros kryptimis išliko Lenkija ir Bulgarija. Lenkijoje, penktus metus nuosekliai vykdant plėtrą, 2023 m. prekybos tinklas išplėstas 60 parduotuvių, pajamų augimas siekė 24,7 proc.. Bulgarijoje parduotuvių tinklas išplėstas 12 parduotuvių ir pajamos augo 15 proc. Baltijos šalyse pernai atidarytos 4 naujos parduotuvės: 2 Lietuvoje ir 2 Estijoje. Pajamos Baltijos šalyse 2023 m. augo 8,7 proc.: Lietuvoje 7,9 proc., Latvijoje – 10,1 proc., Estijoje – 8,6 proc. Grupės el. prekybos kanalų pardavimo pajamos augo 5,5 proc.
„Maximos grupės“ generalinio direktoriaus Manfredo Dargužio teigimu, 2023 m. grupė siekė nepastoviomis rinkos sąlygomis išlaikyti stabilumą ir tęsti užsibrėžtų tikslų įgyvendinimą
„2023 m. rinkose, kuriose veikia grupė, vis dar vyravo aukštas infliacijos lygis, mažėjo vartojimas, todėl grupės įmonės koncentravosi į naujus pardavimų skatinimo veiksmus ir patrauklius kainų pasiūlymus klientams. Taip pat grupė tęsė anksčiau užsibrėžtus tikslus: plėtrą Lenkijoje ir Bulgarijoje, parduotuvių formatų vienodinimą, privačių prekės ženklų plėtrą ir veiklos procesų efektyvinimą“, – komentuoja M. Dargužis.
Grupės investicijos į plėtrą ir parduotuvių atnaujinimą, lyginant su 2022 m., didėjo 45 proc., ir 2023 m. sudarė daugiau nei 168 mln. eurų.
2023 m. Lietuvoje pradėtas statyti 46 000 kv. m. logistikos centras, viso kainuosiantis 70 mln. eurų. Kaip teigiama pranešime, iš šio sandėlio, kurio veiklos pradžia planuojama 2024 m., prekės bus pristatomos į visas „Maxima“ parduotuves Lietuvoje ir tai reikšmingai prisidės prie bendro tinklo efektyvumo didinimo. 2021 m. Baltijos šalyse pradėtas parduotuvių formatų vienodinimo procesas 2023 m. pasiekė baigiamąjį etapą – visose šalyse metų pabaigoje ne mažiau kaip 70 proc. parduotuvių buvo atnaujintos pagal atitinkamo ploto standartizuotą parduotuvės formatą. Parduotuvių formatų suvienodinimas taip pat svarbus, siekiant efektyvesnio prekybos tinklų valdymo. Viso iš 499 Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje valdomų parduotuvių atnaujintos 369 parduotuvės.
2023 m. rugsėjo mėnesį „Maxima grupė“ suėjus penkerių metų terminui, išpirko ilgalaikes obligacijas. Per 2023 m. grupės įsiskolinimo lygis sumažėjo, konsoliduotosios grynosios skolos ir EBITDA santykis 2023 m. pabaigoje siekė 2,0.
Vienintelis „Maxima grupės“ akcininkas UAB „Vilniaus prekyba“ patvirtino 2023 m. bendrovės ir grupės konsoliduotąsias finansines ataskaitas bei pelno paskirstymo projektą, pagal kurį, atsižvelgiant į dividendų mokėjimo politiką, dividendams Vilniaus prekybai išmokėti skirta 123 mln. Eur.