Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, Darbo aplinka ir įmonės vidaus kultūra Lietuvos gyventojams tampa vis svarbesniais veiksniais renkantis darbo vietą, rodo pirmaujančio restoranų tinklo „McDonald's“ kartu su „PricewaterhouseCoopers“ („PwC“ Lietuva)* atliktas tyrimas. Darbo aplinka yra svarbi daugiau nei 97 procentams respondentų Lietuvoje, o įmonės vizija, vertybės ir kultūra – daugiau nei 89 procentams apklausos dalyvių.
„Sąlygos, kurių darbo ieškantis asmuo tikisi iš darbovietės, keičiasi, ir tam didžiausią įtaką daro tokie veiksniai kaip pandemija, hibridinis darbo modelis, taip pat pasauliniai ekonominiai ir politiniai svyravimai. Nors darbo užmokestis yra svarbus veiksnys renkantis būsimą darbo vietą, jis nėra vienintelis, į kurį žmonės atsižvelgia – potencialūs darbuotojai vis labiau vertina įmonės viziją, vertybes, vidinę kultūrą ir darbo aplinką“, – teigia Anastasija Zubova, „McDonald's Baltics“ žmogiškųjų išteklių ir mokymų direktorė.
Įgyvendindamas tinklo plėtros ir augimo planus šiais metais „McDonald's“ Lietuvoje iš viso įdarbins 150 naujų darbuotojų. Geros darbo aplinkos kūrimui į įvairias paramos ir tobulėjimo programas investuos beveik 500 000 eurų. Jos apima tiek profesines darbuotojų žinias ir įgūdžius ugdančius mokymus bei karjeros vystymą, tiek programas, skirtas motyvuoti, rūpintis ir skatinti bendrą darbuotojų gerovę.
Apklausos rezultatai, padėsiantys atskleisti šiandienos darbuotojų poreikius ir norus bei parengti „McDonald's“ darbuotojų programas, rodo, kad darbo aplinka yra labai svarbi visoms darbuotojų amžiaus grupėms Lietuvoje. Beveik 71 proc. 18-25 metų respondentų, daugiau nei 85 proc. 26-29 metų ir visi vyresni nei 46 metų apklausos dalyviai mano, kad tai yra svarbus kriterijus potencialiai darbovietei.
Be to, žmonėms labai svarbi įmonės vizija, vertybės ir kultūra: daugiau nei 54 proc. 18-25 metų amžiaus grupės respondentų, 57 proc. 26-29 metų grupėje, 62,50 proc. 30-35 metų grupėje ir 60 proc. 36-45 metų apklausos dalyvių tai įvardija kaip svarbų darbovietės aspektą.
Potencialiems darbuotojams taip pat ypač rūpi darbo grafikas ir lankstumas. Lietuvoje tą vertina visų amžiaus grupių žmonės: visi 100 proc. 36-45 metų, 46-55 metų ir vyresnių nei 55-erių respondentų mano, kad tai yra labai svarbus veiksnys. Lygiai taip pat teigia ir daugiau nei du trečdaliai – arba 65 proc. – 18-25 bei 26-29 metų amžiaus grupių respondentų.
Svarbus kriterijus renkantis darbdavį yra ir karjeros vystymas. Lietuvoje karjeros galimybės labai svarbios beveik visoms amžiaus grupėms, tačiau ypač – 18-25 metų (62,5 proc.), 36-45 metų (60 proc.) ir 26-29 metų (57 proc.) žmonėms. Įdomu pastebėti, kad karjeros vystymas svarbus ir brandesnio amžiaus žmonėms: 46-55 metų amžiaus grupei (tai svarbu 100 proc. apklaustųjų) ir vyresniems nei 55-erų (iš dalies svarbu 100 proc.).