Bendrovės teigimu, apyvartos augimą lėmė intensyvi plėtra, įgyvendinti efektyvumo projektai, suplanuota pardavimų strategija ir rinkodaros kampanijos.
„Praėję metai buvo sukrėtimų metai. Prasidėjus Rusijos agresijai prieš Ukrainą staiga visi supratome, kad gyvename itin trapioje geopolitinėje aplinkoje, o būnant ir veikiant pafrončio valstybėje – turėjome ir kaip įmonė, ir kaip piliečiai didžiulį iššūkį prisitaikyti prie greitai besikeičiančių aplinkybių bei nestabilios saugumo situacijos.
Mums karas atnešė ir kitus iššūkius – kaip greitai prisitaikyti prie vadinamojo panikos pirkimo; kaip užtikrinti ramybę savo darbuotojams ir pirkėjams; kaip greitai ir operatyviai maisto produktais paremti Ukrainą; kaip supaprastinti vidaus procedūras, kad galėtumėme kuo greičiau priimti į darbą ukrainiečius pabėgėlius; kaip suteikti galimybių mūsų pirkėjams, augant infliacijai, sutaupyti ir užtikrinti patrauklius pasiūlymus.
Pastarajai užduočiai skyrėme ypač daug jėgų, kadangi išaugusios produktų savikainos įtaką jaučiame visi. Todėl pristatėme programą „Pigintuvas“, Sumanaus taupymo planą, kampaniją „Stop infliacijai“ ir darėme agresyvių nuolaidų, kad žmonėms sumažintume infliacijos poveikį. Didėjantys lankytojų srautai rodo, kad pirkėjai pajuto mūsų projektų naudą, ir tai leidžia mums toliau augti bei stiprinti savo jėgas intensyvioje ir dinamiškoje konkurencinėje kovoje“, – sakė „Iki Lietuva“ generalinė direktorė Nijolė Kvietkauskaitė.
Investicijoms skirta bendra suma 2022-aisiais išaugo daugiau nei 140 proc. – iki 53,3 mln. eurų. Daugiau nei 30 mln. eurų sudarė investicijos į plėtrą ir parduotuvių rekonstrukcijas, apie 7 mln. eurų buvo investuota į efektyvumo projektus, tokius kaip savitarnų kasų diegimas, elektroninių etikečių plėtra. Apie 2 mln. eurų skirti tvarumo projektams – saulės panelių, LED apšvietimo ir kitų sistemų įrengimui.
2022 metais „Iki“ atidarė 7 visiškai naujas parduotuvės, rekonstravo dar 27 visoje šalyje. Be to, praėjusiais metais bendrovė baigė naujojo biuro įrengimą sostinės Pilaitės rajone ir atidarė pirmąją autonominę parduotuvę Vilniuje.
Bendros „Iki Lietuva“ grupės, kuriai priklauso ir prieš porą metų įsigytas prekių pristatymo startuolis „LastMile“, pardavimo pajamos pernai taip pat augo 14 proc. ir siekė 819,92 mln. eurų.
„E-komercijoje esame intensyvaus augimo kelyje, kurio fokusas – aktyvios ir gausios investicijos į vartotojo patirtį: naujų produktų kūrimą, inovacijas prekių pristatymo srityje, komandos plėtrą. Praėjusiais metais investuotos lėšos „LastMile“ leido reikšmingai patobulinti greito pristatymo, surinkimo ir atsiėmimo paslaugas. Be to, Lietuvoje pradėjome naują prekių pristatymo erą – pirkinių išvežiojimą autonominiu automobiliu“, – sakė N. Kvietkauskaitė.
Tarptautinei „Rewe“ grupei priklausantis prekybos tinklas „Iki“ Lietuvoje veikia nuo 1992 metų. Turėdamas 237 parduotuves visoje Lietuvoje, „Iki“ yra vienas didžiausių mažmeninės prekybos tinklų. Tarp didžiausių šalies darbdavių esanti bendrovė yra įdarbinusi apie 5,5 tūkst. darbuotojų. Prekybos tinklas kartu su „Pixevia“ Vilniuje atidaręs keturias autonomines parduotuves su „Iki“ prekių ženklu. Prekybos tinklas taip pat valdo prekių pristatymo į namus startuolį „LastMile“ ir nuosavo prekės ženklo elektroninę parduotuvę.