„Įvairioms Lietuvoje veikiančioms ne pelno siekiančioms organizacijoms paramos gavėjo statusas yra būtinas norint gauti įvairią paramą iš gyventojų ar verslo, todėl šio statuso netekimas gali paralyžiuoti visos organizacijos veiklą. Laikydamiesi Registrų centro vertybių kurti tarpusavio pasitikėjimu grįstą bendradarbiavimą su visomis suinteresuotomis grupėmis, dar kartą primename organizacijoms suskubti ir pateikti savo finansines ataskaitas“, – pranešime sakė Registrų centro Juridinių asmenų departamento vadovė Jolanta Kazlauskienė.
Registrų centro duomenimis, šiuo metu dar yra likę apie 1,6 tūkst. paramos gavėjo statusą turinčių labdaros ir paramos fondų, asociacijų ir viešųjų įstaigų, kurios nepateikė savo finansinių ir veiklos ataskaitų už 2022 metus.
Jau šią savaitę šių organizacijų vadovai Juridinių asmenų registre nurodytais kontaktiniais telefonų numeriais gaus trumpąsias SMS žinutes su priminimais iki lapkričio 26 dienos pateikti finansines ataskaitas. To nepadariusioms organizacijoms paramos gavėjo statusas bus panaikintas be atskiro įspėjimo.
J. Kazlauskienė primena, kad dėl nustatytų pažeidimų netekus paramos gavėjo statuso, pakartotinai dėl jo suteikimo galima kreiptis ne anksčiau kaip po vienerių metų.
„Siekiame išnaudoti visas turimas galimybes pasiekti juridinių asmenų vadovus. Dalis jų sureagavo į mūsų prieš tai elektroniniais laiškais siųstus priminimus, dalis galbūt apie tai išgirdo viešojoje erdvėje.
Vis dėlto matome, kad dar yra likę nemaža dalis ataskaitų nepateikusių ir paramos gavėjo statusą prarasti rizikuojančių organizacijų. Būtų labai gaila, jei tarp tokių atsidurtų ir tos, kurioms paramos gavėjo statusas yra gyvybiškai svarbus, o šio statuso netekimas reikšmingai sutrikdys organizacijos veiklą“, – sakė J. Kazlauskienė.
Remiantis Registrų centro atvirais duomenimis, šiuo metu paramos gavėjo statusą iš viso turi apie 30 tūkst. juridinių asmenų.