Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas lapkričio 29 d. nutartimi atsisakė atnaujinti procesą byloje, kurioje buvo skundžiamas Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento nutarimas taikyti ekonomines sankcijas UAB „Philip Morris Baltic“ už paslėptą tabako gaminių reklamą skleidžiant informaciją, kuria skatinama įsigyti įrenginį, skirtą vartoti tabako gaminius, o taip pat įsigyti ir tabako gaminius, kurie yra kaitinami įrenginyje ir tokiu būdu vartojami.
Teismas nutarė netenkinti bendrovės prašymo atnaujinti procesą, kadangi prašymas dėl proceso atnaujinimo nepagrįstas įstatymo nurodytais proceso atnaujinimo pagrindais. Teismo nuomone pareiškėjas nepateikė jokių įrodymų, patvirtinančių, jog apeliacinės instancijos teismas padarė akivaizdų ir esminį materialiosios teisės normų pažeidimą jas taikant, galėjusį turėti įtakos priimant neteisėtą nutartį. Pažymėjo, jog atnaujinti procesą remiantis nurodyta teisės norma galima tik tuomet, kai bylose, kurių faktinės aplinkybės yra tapačios arba labai panašios, jas vertinant ir nustatytoms aplinkybėms taikant atitinkamas teisės normas priimti skirtingi procesiniai sprendimai. Teisėjų kolegija konstatavo, kad Teisinė išvada nėra įrodymas, o teisės aiškinimo ir taikymo pareiga tenka tik teismui.
Departamentas 4,3 tūkst. eurų baudą „Philip Morris Baltic“ skyrė 2021-ųjų lapkritį nustatęs, jog kaitinamojo tabako prietaiso „IQOS“ pardavimo vietoje pateikiama informacija yra paslėpta reklama. Bendrovė šį departamento nutarimą apskundė, tačiau Vilniaus apygardos administracinis teismas pernai birželį jos prašymą atmetė, šį sprendimą, išnagrinėjusi „Philip Morris Baltic“ skundą, LVAT paliko nepakeistą šiemet gegužę.
Taigi, galutinai patvirtinta teismo išvada, kad „prekybos vietose demonstruojant prietaiso atvaizdus ir jų modelius, pavadinimus, prekių ženklą „IQOS“, kainas ir jų sumažinimą, taip pat pasiūlymą išbandyti prietaisą nemokamai, socialiniame tinkle bei internetinėje svetainėje skleista informacija apie prietaiso privalumus kaip alternatyvą cigaretėms, geresnę patirtį naudojant prietaisą, buvo paskleista paslėpta tabako gaminių reklama.