„KLM“ nustojo skraidyti į Ukrainą šeštadienį, kai Nyderlandų vyriausybė sustiprino įspėjimą iki raudonos spalvos, patardama piliečiams išvykti iš šalies, nes saugumas neužtikrintas.

„Norwegian Air Shuttle ASA“ pirmadienį pranešė, kad atsargumo vardan nustos skraidyti virš Ukrainos oro erdvės, o dvi kitos šalies avialinijos atnaujino skrydžių tvarkaraščius po sutrikimų, dėl kurių kaltinami draudikai, panaikinę iki tol galiojusį draudimą.

Rusija pakartotinai paneigė planuojanti įsiveržti į Ukrainą.

Krizės sukelti naftos kainų svyravimai taip pat kelia grėsmę avialinijų pelnui.

Vengrijos „Wizz Air Holdings Plc“ akcijos nusmuko net 11 proc. (didžiausias nuosmukis nuo lapkričio mėnesio), o tai paskatino kristi ir kitas Europos avialinijų akcijas. „Deutsche Lufthansa AG“ Frankfurte 16.32 val. nusmuko 4,4 proc., o „Air France-KLM“ Paryžiuje – 5 proc.

Vežėjai jau kelias savaites stengiasi aplenkti Ukrainą, kol diplomatai bando išvengti tolesnio konflikto eskalavimo. JAV paskelbė keletą įspėjimų dėl Ukrainos pasienyje sutelktų 130 tūkst. Rusijos karių.

Avialinijos vengia skristi virš Ukrainos dar nuo 2014 m., kai virš separatistų kontroliuojamos teritorijos rytinėje šalies dalyje buvo numuštas „Malaysia Airlines Bhd.“ lėktuvas. Komerciniai skrydžiai virš Rytų Ukrainos ir Krymo vis dar draudžiami.

„Norwegian Air Shuttle“ atstovas sakė, kad sprendimas vengti Ukrainos oro erdvės galioja „labai nedideliam maršrutų skaičiui“ ir neturės reikšmingų pasekmių kompanijos veiklai.

„Ryanair Holdings Plc“ sausį sumažino skrydžių dažnį, o „KLM“ buvo vienas iš vežėjų, kurie praėjusį mėnesį pakeitė tvarkaraščius, kad įguloms nereikėtų nakvoti Ukrainos sostinėje.

Izraelis pranešė, kad jo oro linijos, įskaitant „El Al“, siūlo evakuacijos skrydžius maždaug 4500 piliečių, kurie pasiprašė išskraidinami namo.

Atkurti skrydžiai

Kai kurie skrydžiai į Kijevą vis dar vykdomi normaliu režimu, o kitos paslaugos buvo atkurtos po to, kai sekmadienį Ukrainos ministrų kabinetas per nepaprastąjį posėdį skyrė 600 mln. dolerių garantijų draudikams ir lizingo bendrovėms, kad avialinijos ir toliau galėtų tęsti skrydžius į šalį.

„Ukraine International Airlines“ pirmadienį pranešė, kad ir toliau eksploatuos savo 16 orlaivių, atšaukdamas ankstesnį sustabdymą po konstruktyvaus dialogo su verslo partneriais ir vyriausybe.

Anksčiau, nutraukus skrydžių virš Ukrainos oro erdvės draudimą, vežėjas pranešė siunčiantis penkis lėktuvus į Ispaniją ir du į Belgradą techninei priežiūrai.

Pasak pirmadieninio „Interfax“ pranešimo, kitas vietinis vežėjas „SkyUp“ atnaujino bilietų pardavimą ir tolesnius skrydžius Ukrainoje.

„SkyUp“ vasario 12 d. turėjo nuleisti lėktuvą, skrendantį iš Portugalijai priklausančios Madeiros salos, Kišiniove (Moldova), o ne Kijeve, nes draudikai pareiškė, kad atšauks draudimą. Po šio incidento orlaivių nuomotojai pareikalavo grąžinti lėktuvus į ES.

Remiantis Ukrainos avialinijų pareiškimu, keleiviai buvo nugabenti į Kijevą autobusu – tai maždaug septynios valandos kelio.

Laukia, kas bus toliau

„Wizz“ pirmadienį pranešė, kad stebi situaciją. Pigių skrydžių bendrovė sausio mėnesį pareiškė esanti pasirengusi prireikus išgabenti keturis Ukrainoje laikomus lėktuvus.

Švedijos „SAS AB“ pranešė, kad kol kas nenutrauks skrydžių į Kijevą ir prireikus galėtų nukreipti maršrutus. „Finnair Oyj“, neturinti tiesioginių skrydžių į Ukrainą, sakė stebinti situaciją.

Pasak „Air France“ atstovo spaudai, bendrovė planuoja antradienį vykdyti skrydį į Kijevą kaip paprastai. Jis pažymėjo, kad rotacija vykdoma dieną, o įgulos nereikalaujama nakvoti šalyje.
„Goodbody“ analitikų skaičiavimu, skrydžiai iš Ukrainos sudaro maždaug 3,9 proc. visų šiam ketvirčiui suplanuotų „Wizz“ skrydžių. Budapešte įsikūrusios oro linijų bendrovės pajėgumai Rusijoje siekia apie 0,8 proc.