Tačiau spartėjant perėjimui prie elektrinių transporto priemonių, Japonijos milžinai susiduria su vis didesne elektromobilių konkurencija, pvz., iš „Tesla“ ir „BYD“ pusės. Ši grėsmė ypač akivaizdi Kinijoje – didžiausioje pasaulyje automobilių rinkoje, kur pernai kas ketvirtas parduotas automobilis buvo elektrinis. Prognozuojama, kad 2023 m. elektromobilių pardavimai išaugs iki 9 mln. ir pasieks 35 proc. rinkos skvarbą.

„Honda“ ir „Nissan“ pardavimai Kinijoje mažėja bent dvejus metus iš eilės, o „Toyota“ pardavimai pernai susitraukė pirmą kartą per dešimtmetį. Nors lustų stygius, „Covid“ karantinai ir su jais susijusios tiekimo grandinės problemos taip pat prisidėjo prie nuosmukio, vis aktualesnė trijulės problema – patrauklių elektromobilių pasiūlymų trūkumas.

Kinija atveria langą į ateitį, kurioje šie japonų titanai – nuveikę daugiau nei bet kas kitas, kad automobiliai taptų prieinami masėms, – nuvirs nuo pjedestalo, galimai visiems laikams pakeisdami pasaulinį automobilių gamybos kraštovaizdį.