Pasak R. Pervenecko, verslo atlaisvinimo žingsnis yra geras, bet jis nepakankamas, nes verslas pavargo nuo ilgo karantino, o išlikę draudimai vis dar per dideli.
Prekybos atlaisvinimas – pirmas, bet nepakankamas žingsnis
„„Aprangos grupė“ turi maždaug 176 parduotuves ir beveik visos jos buvo uždarytos ilgiau nei du mėnesius. Žinoma, kad leidimas kai kurias iš jų atidaryti mums yra šioks toks palengvėjimas, tačiau tikėjomės, kad Vyriausybė priims kitus žingsnius ir atlaisvins didesnes parduotuves – šiuo metu turime dvi parduotuves, kurių plotas maždaug 1,5 tūkst. kvadratinių metrų ir jos galėtų dirbti ir saugiai priimti vartotojus“, – tikino verslininkas.
Anot jo, atlaisvinus draudimus prekybai, buvo atidarytos 13 „Aprangos“ grupės parduotuvių, tačiau didžioji dalis parduotuvių, esančių prekybos centruose, vis dar negali veikti.
„Atidarėme apie 10 proc. mūsų parduotuvių ir tai geras stimulas suaktyvinti prekybą. Pamatėme, kad pirkėjai mielai sugrįžta į parduotuves, nors ir ne tokiais srautais kaip prieš krizę. Vis dėlto pagrindinė masė parduotuvių yra prekybos centruose ir mes labai laukiame jų atidarymo“, – teigė pašnekovas.
R. Pervenecko teigimu, prieš atidarant parduotuves buvo imtasi visų saugumo priemonių ir visi darbuotojai prieš išeidami į darbą buvo ištestuoji – teigiamų rezultatų gauta nebuvo.
Internetinė prekyba išaugo kartais, tačiau neatstoja fizinių parduotuvių
„Aprangos“ grupės vadovas tikino, kad krizė privertė išplėtoti elektroninę prekybą ir ši vienintelė šiuo metu kompensuoja didžiulius pajamų praradimus.
„Iki krizės „Apranga“ sugeneravo maždaug apie 4 proc. pardavimų per elektroninę prekybą, tad tai nėra labai reikšminga dalis ir drabužių prekių grupė yra ta, kurią pakankamai sudėtinga pardavinėti internetu. Tačiau per krizę elektroninė prekyba išaugo penkis kartus ir šiuo metu „Aprangos“ grupės elektroninė prekyba kompensuoja 27-30 proc. visų anksčiau buvusių pardavimų“, – tvirtino verslininkas.
Nors elektroninė prekyba – kol kas bene vienintelis pajamas generuojantis kanalas drabužių verslui, ateityje norima sugrįžti prie tradicinio pardavimo fizinėse parduotuvėse.
„Nors elektroninė prekyba šiandien sudaro pakankamai reikšmingą dalį pardavimų, ji nekompensuoja mums 70 proc. apyvartos praradimų ir atitinkamai labai didelės dalies pajamų. Tai nėra mūsų pagrindinis pardavimo kanalas ir mes visi labai laukiame, kada galėsime atidaryti fizines parduotuves ir prekybininkai galės derinti tradicinę prekybą su elektronine“, – kalbėjo pašnekovas.
Šiandieniniai draudimai – per griežti
R. Perveneckas įsitikinęs, kad šiandieninė pandemijos situacija Lietuvoje nebėra tokia bloga, tačiau draudimui verslui – vieni griežčiausių Europoje.
„Mes supratome, kodėl Vyriausybė gruodžio mėnesį įvedė labai griežtas sąlygas, esant labai blogai situacijai, tačiau šiandien situacija Lietuvoje nėra tokia bloga ir neturėtų būti vykdomi tokie draudimai, kurie iš tikrųjų yra talibiški. Pasiekti 50 susirgimų 100 tūkst. gyventojų yra nerealu labai greitai ir tiesiog verslas neatlaikys“, – nuogąstavo verslininkas.
Jo teigimu, neaišku, ar valdžia turi viziją, kaip atrodys verslo ateitis po draudimų panaikinimo, tačiau būtent drabužių verslui ateitis numatoma šviesi.
„Žmonės tikrai neprarado noro puoštis ir po pirmojo karantino mes matėme, kad pirkėjai pakankamai greitai sugrįžo į parduotuves. Manau, kad prekyba drabužiais pakankamai greitai atsigaus, ir nors prekyba bus kitokia ir elektroninės prekybos dalis sumažės, ji išliks pakankamai reikšminga“, – teigė „Aprangos“ grupės vadovas R. Perveneckas.