Atsižvelgia į darbo ir poilsio balansą
„Manpower“ kartu su elgsenos pokyčių technologijų įmone „Thrive“ atliko plataus mąsto tyrimą, kurio metu apklausė 5000 biuro bei administracijos darbuotojų Australijoje, Prancūzijoje, Italijoje, Jungtinėje Karalystėje ir Jungtinėse Amerikos Valstijose apie jų lūkesčius darbdaviams pandemijos metu. Atliekant tyrimą norėta šias įžvalgas paversti ir realiais veiksmais.
„Šis tyrimas Lietuvai yra aktualus plačiąja prasme. Visame pasaulyje yra stebimas talentų trūkumas ir mes Lietuvoje neatsiliekame. Esame rinkos stygiuje“, – pastebėjo E. Latyšovič bei pridūrė, kad matydami šias įžvalgas ir tyrimo rezultatus galime priimti sprendimus.
Anot laidos „Verslo požiūris“ pašnekovės, atlyginimas dažnai nebūna lemiamas faktorius renkantis darbovietę. Vis dažniau kalbama ir apie lankstumą darbe, kuris pasižymi ne tik darbu iš namų. Siekiant išlaikyti darbuotojus bei būti konkurencingomis įmonės turi iš naujo peržiūrėti darbo sąlygas bei naudų paketus.
„Pastebėjome, kad lankstaus darbo sąvoka yra daug platesnė, nes 64 proc respondentų pažymėjo, kad norėtų pereiti prie keturių darbo dienų savaitės gaunant tą patį atlyginimą. Tuo tarpu 45 proc darbuotojų paminėjo, jog jiems yra svarbu pasirinkti savo darbo pradžios ir pabaigos laiką savarankiškai.
Mes kalbame apie situaciją kuomet nėra svarbu, kurioje geografinėje lokacijoje yra darbuotojas ir darbdavys ar kiek laiko juostų juos skiria. Darbuotojas nori rinktis pats ir čia kalbame apie situaciją kuomet darbuotojas gali besti pirštu į žemėlapį ir pasakyti, kad nuo rytojaus dirbs čia. Tai sunku įgyvendinti, tačiau judame šia linkme“, – laidoje „Verslo požiūris“ pasakojo E. Latyšovič.
Įdomu tai, kad kas penktas darbuotojas sutiktų dirbti keturias dienas per savaitę siekdamas geresnio poilsio ir darbo balanso už atitinkamai mažesnį atlygį. Tačiau kartu specialistė pažymi, kad darbo nuo 8 iki 17 val vis dėlto bus ir ateityje, nes ne visos organizacijos taip pat sparčiai judės naujų tendencijų link. Tačiau tokios įmonės nebus patrauklios darbuotojams.
Papildomų naudų pokyčiai
Laidoje pasiteiravus, kaip bėgant metams keitėsi požiūris į darbovietėje siūlomas papildomas naudas, specialistė atkreipė dėmesį, kad jos buvo įvairiai suprantamos skirtingais laikotarpiais. Tačiau itin svarbia išlieka emocinė ir fizinė gerovė, kurią daugelis laiko prioritetu. „6 iš 10 apklaustųjų teigia, kad norėtų turėti galimybę sportuoti biuro patalpose. Siekiant užtikrinti darbuotojų emocinę ir fizinę gerovę taip pat yra organizuojami žygiai, kitos fizinės veiklos.
Kartu įmonėse didėja ir poreikis psichologų, psichoterapeutų bei kitų specialistų konsultacijoms. Reikėtų daugiau dėmesio atkreipti į tai, nes atsiliekame šioje kategorijoje. Tai naujai atsiradusi paklausa, nes šiuo metu stresą darbe patiria net 38 proc darbuotojų. Šios pagalbos labai reikia ir jie (darbuotojai) to netraktuoja kaip papildomos naudos, o kaip būtinybę. Darbuotojai tikisi sveikos, o ne toksiškos darbo aplinkos. Daugiau nei 70 proc apklaustųjų nurodė, kad tikisi palaikančio vadovo ir komandos, kuria gali pasitikėti“, – įžvalgomis dalijosi E. Latyšovič.
Laidos „Verslo požiūris“ pašnekovė nurodė, kad jau kurį laiką stebima, kad visi svertai yra darbuotojų pusėje. Tačiau įmonėms E. Latyšovič taip pat patarė individualizuoti naudų paketus bei atsižvelgti į kiekvieną darbuotoją individualiai.
Kada didinti atlyginimus?
„Manpower“ verslo plėtros vadovė Lietuvoje pastebėjo, kad dalis įmonių jau šiuo metu užbėga įvykiams už akių bei peržiūri galimybes pakelti atlyginimus savo darbuotojams ar daro tarpinius atlyginimų kelimus. Paprastai atlyginimai būna keliami rudens pradžioje arba artėjant Naujiesiems metams.
„Svarbu suprasti, kad reikia investuoti. Suprantu, kad ne visos įmonės gali sau tai leisti ir ne visos įmonės gyvena savo klestėjimo laikotarpiu, bet tarpinis atlyginimų peržiūrėjimas turi būti. Nebūtina vytis infliaciją, kuri yra rekordinė, bet reikėtų tai daryti su strategija ir atitinkama komunikacija, kad darbuotojai nesijaustų pamiršti.
Blogiausia, ką galėtų daryti darbdavys, tai engti šį klausimą ir apsimesti, kad jo nėra. Reikia atvirai kalbėti, ką gali organizacija, nes atvirumas ir skaidrumas yra svarbūs. Kiek esi atviras su darbuotojais, tiek gali tikėtis, kad darbuotojai bus linkę visus etapus išgyventi kartu“, – sakė specialistė.
Norinčioms keistis įmonėms „Manpower“ verslo plėtros vadovė patarė pasinaudoti su tuo dirbančių įmonių pagalba, o kartu atvirai kalbėtis su darbuotojais apie reikalingus pokyčius, išgirsti jų nuomones.