Žmonių reakcija po truputį keičiasi
Elgesys prekybos centruose neretai atspindi vyraujančias žmonių nuotaikas. Todėl laidos „Verslo požiūris“ vedėjai pasiteiravus, kaip į prasidėjusį karą Ukrainoje reagavo Lietuvos pirkėjai, „Maxima“ atstovė spaudai R. Aukštuolytė, pasakoja, kad pirmosiomis karo dienomis parduotuvėse gyventojų, skubančių įsigyti būtiniausių prekių, skaičius labai stipriai išaugo. Tokią reakciją įžiebusiu degtuku tapo ir per televiziją išgirsti ekspertų pasisakymai, kaip reikėtų pasiruošti nenumatytoms situacijoms.
Visgi vėliau pirkėjų srautas po truputį ėmė slopti, o žmonės kiek atsipalaidavo. Tiesa, ilgo galiojimo prekės, tokios kaip kruopos, konservai ar druska, praėjusią savaitę dar buvo išlikusios labai populiarios. Tai verslui sukėlė ir nenumatytų sunkumų.
„Druskos poreikis šiuo metu yra 2–4 kartus didesnis nei įprastai, o per pastarąsias 10 dienų jos pardavėme daugiau nei paprastai per visa mėnesį. Pagrindinis mūsų druskos tiekėjas buvo Ukraina, tačiau dabar gamyba ten sustabdyta, dėl to turėjome ieškoti alternatyvių tiekėjų. (…) Šiandien druska tokia pat populiari prekė, kaip kad dezinfekcinis skystis pirmojo karantino metu“, – apie gyventojų nuotaikas pasakoja pašnekovė.
Karas koreguoja komunikacijos strategijas
Kalbėdama apie komunikacijos strategijos pokyčius prasidėjus karui Ukrainoje, R. Aukštuolytė teigia, kad jau pirmosiomis dienomis sustojo suplanuoti pranešimai spaudai ir socialinių tinklų žinutės, nes jomis „Maxima“ nenorėjo teršti naujienų eterio. Todėl visuomenė buvo informuota tik apie svarbiausią sprendimą ir įsipareigojimą atsisakyti rusiškų ir baltarusiškų prekių tiekimo prekybos centruose.
„Pirmasis iššūkis per likusias dienas buvo pildyti mūsų prekes, kad žmonėms nekiltų dar didesnė panika pamačius tuščias lentynas. (...) Antra, turėjome operatyviai išimti rusiškus ir baltarusiškus produktus iš lentynų. Buvo nelengva, nes žmonės klausė, kodėl prekės vis dar prekyboje. Bet tai imlus laikui darbas“, – teigia prekybos centro atstovė spaudai.
Pašnekovė prideda, kad vėliau organizacijos komunikacija sugrįžo, bet dabar ji santūri. Be to, šiemet „Maxima“ švenčia 30-metį, tačiau atsižvelgiant į geopolitinę situaciją, pakito ir planuota šventinė komunikacijos strategija.
Pasakodama apie konkrečias „Maxima“ paramos Ukrainai formas, R. Aukštuolytė sako, kad nepaisant išorinio spaudimo, nuo pat pradžių organizacija pasirinko strategiją pirmiausia teikti reikalingą pagalbą, o ne apie ją kalbėti. Įmonė nusprendė, kad svarbiau nei fotografuoti „Maxima“ logotipais pažymėtus vilkikus, gabenančius reikalingus produktus, tuo metu buvo kiti darbai. „Iš karo reklamos nenorime darytis. Apie viską kalbėsime, kai ateis laikas, bus ramiau ir galėsime tai padaryti. Šiuo metu tikslas yra padėti“, – komentuoja Delfi TV laidos viešnia.
Prognozuoti ateitį sudėtinga
Delfi TV studijoje apsilankiusi R. Aukštuolytė, pažymi, kad šiuo metu kaip niekada svarbu, jog verslai išreikštų savo poziciją karo Ukrainoje atžvilgiu. Pasak jos, stovėti viduryje tiesiog neįmanoma, o pasirinkti pusę yra būtina. Pašnekovės teigimu, pagrindinis jos atstovaujamos įmonės darbas dabar yra pasirūpinti, kad parduotuvėse netrūktų gyventojams reikalingų prekių. O „Maximos“ kaip lietuviško prekybos tinklo pozicija yra akivaizdi, nes organizacijos veiksmai kalba patys už save.
Laidos „Verslo požiūris“ vedėjai pasiteiravus, kokios galėtų būti įmonių komunikacijos strategijos ateityje, R. Aukštuolytė prisimena, kad pandemijos pradžioje taip pat sulaukdavo daug panašių klausimų, kas bus po savaitės ar mėnesio. Tačiau atsakymo pateikti dėl nuolat kintančios situacijos negalėdavo. Taip pat yra ir dėl padėties Ukrainoje.
„Karas yra labai arti mūsų. Negalime žinoti ne tik to, kokios žinios mus pasieks už pusvalandžio ar valandos, bet ir to, kas ten dedasi šiuo metu. Todėl kalbėti apie ilgalaikę strategiją labai sudėtinga, nors ir turime nusimatę planus. Susiklosčiusi nežinia dar kartą patikrins verslų lankstumą ir vertybes, kuriomis jie remiasi“, – „Verslo požiūryje“ mintimis dalijasi „Maxima“ atstovė spaudai.