Planus pakoregavo pandemija
„Vilnius Outlet“ rinkodaros vadovas E. Valickas pasakoja, kad prekybos centro atidarymo planus pakoregavo COVID-19 pandemija. Pasak jo, buvo sumažintas statybų aikštelėje dirbančių žmonių skaičius, o darbuotojai iš užsienio dėl nežinomybės ir užsidarinėjančių sienų suskubo grįžti į gimtąsias šalis. Todėl, nors statybų darbai visiškai nesustojo, prekybos centrą teko atidaryti vėliau nei planuota.
Delfi TV laidos svečias teigia, kad šiuo metu jau išnuomota daugiau nei 95 proc. prekybos centro patalpų. Tačiau ne visi operatoriai suspėjo pradėti veiklą, nes dėl pandemijos trūkinėja tiekimo grandinės, gauta ne visa reikalinga įranga.
Laidos „Verslo požiūris“ vedėjai pasiteiravus, ar sprendimą didelę dalį prekybos centro ploto skirti ne prekybai, o pramogoms lėmė pandemijos pasekmės, E. Valickas sako, kad kai projektas buvo pradėtas vystyti, apie COVID-19 virusą dar negalėjome net pagalvoti.
„Net blogiausiame sapne nesapnavome tokio scenarijaus, todėl jam nesiruošėme. Tačiau 40 proc. viso „Vilnius Outlet“ ploto pramogoms ir viešosioms erdvėms pritaikėme dėl to, kad žmonės kuo mažiau jaustųsi kaip prekybos centre. Skirtingai nuo kitų prekybos centrų, mūsų koridoriai platūs, viešosios vietos erdvios, apželdintos natūraliais augalais. Save laikome ne prekybos centru, bet šeimos traukos centru“, – pasakoja pašnekovas.
Atsižvelgė į žmonių poreikius
„Vilnius Outlet“ marketingo vadovas kalba, kad prieš pradedant statyti prekybos centrą, buvo kruopščiai išnagrinėti gyventojų poreikiai.
„Sprendimui poveikį darė aibė dalykų, tokių kaip internetinė prekyba, besikeičiantys žmonių įpročiai. Todėl prieš įsigydami sklypą ir prieš pradėdami projektuoti prekybos centrą atlikome nemažai tyrimų. Jų dėka pamatėme aiškią tendenciją, kad šioje miesto dalyje nėra pramogų, popamokinės veiklos, būrelių, užimtumo centrų, kino teatrų ir kitų paslaugų, kurios reikalingos aktyviam miesto gyventojui ar svečiui.
Visi prekybos centrai Vilniuje yra susikoncentravę daugiau mažiau toje pačioje miesto dalyje. Turime Vakarinį aplinkkelį, šiuo metu didžiausią srauto arteriją mieste, kuria pravažiuoja daugiausiai automobilių ir žmonių. Natūralu, kad jiems daug patogiau užsukti, pramogauti ar apsipirkti „Vilnius Outlet“. Taigi sprendžiame ir miesto spūsčių problemą, nes dalį pirkėjų perkeliame į vietą, kur gali būti didesnis užimtumas ir tokių didelių srautų dar nėra“, – mintis dėsto E. Valickas.
Laidos „Verslo požiūris“ vedėjai paklausus, ar vystant prekybos centro projektą įvyko pokyčių dėl pandemijos, „Vilnius Outlet“ marketingo vadovas E. Valickas teigia, kad verslas turi prisiimti didesnes rizikas nei eiliniai žmonės: „Prekybos centrą statome ilgam laikui, mūsų vizija siekia 10–20 m. Tikiu, kad pandemija praeis arba visuomenė susitaikys su tokia realybe. Išrandamos vakcinos, atsiranda vaistai nuo COVID-19. Todėl gana greitai viskas turėtų grįžti į mums įprasta vėžes.“
Delfi TV laidos svečias sako, kad „Vilnius Outlet“ buvo statomas atsižvelgiant į pasaulines praktikas, tendencijas ir gerąsias praktikas. E. Valickas taip pat pažymi, kad nors COVID-19 pandemija pristabdė derybas su užsienio partneriais, nepaisant to, prekybos centre lankytojai atras ir kokybiškų naujų, ir jau gerai žinomų prekės ženklų.
Svarbiausia lankytojų patogumas
Prakalbus apie tai, kaip sekėsi prekybos plotui rasti nuomininkų, Delfi TV eteryje „Vilnius Outlet“ atstovas pasakojo, kad tai padaryti nėra sunku. Pasak jo, sunkesnė užduotis yra surasti konceptualiai prekybos plotui tinkantį, lankytojų mėgstamą operatorių, bei užtikrinti nuomininkų tarpusavio sinergiją.
N. Valickas sako, kad statant prekybos centrą siekta maksimalaus patogumo lankytojui. Nebenorėta kurti prieš 12–15 m. populiarių prekybos centrų, kurie versdavo prekių ieškantį klientą pereiti per visą jo plotą. Todėl per tris aukštus išsidėstęs „Vilnius Outlet“ lankytojams siūlo viską koncentruotai gauti vienoje vietoje. Pirmajame prekybos centro aukšte galima rasti maisto prekių, antrajame – avalynę ir drabužius, o dar vienas aukštas skirtas pramogoms.
Delfi TV laidos „Verslo požiūris“ vedėjai pasiteiravus, kas yra didžiausi „Vilnius Outlet“ konkurentai, prekybos centro vadovas sako, kad panašiausias savo veikla yra „Ogmios mieste“ įsikūręs „Outlet parkas“. Pasak jo, tradiciniai, prieš 17–20 m. projektuoti prekybos centrai nebuvo matomi kaip laisvalaikio ir pramogų zonos.
„Buvo galvojama apie prekybą, kuo didesnį parduotuvių skaičių, nuomos plotą. Tačiau dabar matome, kad prekybai atsirado daug alternatyvų, kai pirkti galima neišėjus iš namų. Todėl turime sukurti erdvę, kurioje žmogus patirtų geras emocijas, galėtų atsipūsti ir neskubėti, nes nuolaidos išparduotuvėje yra visus metus“, – mintimis dalijasi pašnekovas.
Laidos svečias nesutinka su nuomone, kad Lietuvoje išparduotuvėje parduodamos prekės yra brangesnės nei užsienio šalyse, ir vadina tai mitu. Pasak jo, mūsų šalies vartotojus pasiekia beveik toks pats asortimentas, o kainodara skiriasi tik maždaug vienu euru.
Kinta pirkėjų srautai
Laidoje „Verslo požiūris“ viešėjęs N. Valickas pastebi kintančius pirkėjų srautus.
„Atvykę Vilniaus svečiai daugiau laiko praleidžia ne tik apsipirkdami, bet kelionės laiką finansuoja pramogaudami, save palepindami. Esminis pastebimas skirtumas, kad nors prekybos centruose ir krito lankytojų srautas, tačiau išaugo konversija. Tai reiškia, kad nebėra žmonių, kurie tiesiog ateina apsidairyti. Į prekybos centrą pirkėjai atvyksta tikslingai apsipirkti, pramogauti, pavalgyti“, – pažymi N. Valickas.
„Vilnius Outlet“ – didžiausias Šiaurės regione prekybos centras, todėl svarstydamas, ar užteks prekybinio ploto ir kitiems prekybos centrams, Delfi TV laidos svečias sako, kad geriausiai tai gali parodyti tyrimai ir statistika.
„Neabejoju, kad prieš pradėdami statybas ir investuodami dideles sumas verslininkai atlieka išsamius tyrimus, apklausas ir tada priima sprendimą, statyti ar nestatyti prekybos centrą, tam, kad išvengtų Šiaulių sindromo. Šiame mieste daugiau nei reikia gyventojams yra prekybos centrų, todėl pastariesiems sunku išgyventi. Vilniuje taip neturėtų nutikti.“
Kalbėdamas apie ateities strategiją, N. Valickas pažymi, kad tendencijos rodo, jog daugiau prekybos centrų ploto turėtų būti skiriama laisvalaikiui leisti ir bendravimui su šeima, draugais. Naujo tipo prekybos centrai bus lyderiai, o žmonės rinksis tas vietas, kurios labiausiai atitiks jų poreikius ir kur galės smagiausiai jaustis. Pasak „Vilnius Outlet“ marketingo vadovo, prekyba vis labiau taps antraeiliu ar trečiaeiliu užsiėmimu, o į prekybos centrus lankytojai pirmiausia atvyks pramogauti ir išmokti kažko naujo.